printlogo


کد خبر: 253381تاریخ: 1401/6/31 00:00
اخبار

بدهی‌های شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی صفر می‌شود
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در ۶ ماه گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان از شهریه دانشجویان پرداخت شده است. علی‌محمد قادری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که حمایت حداکثری را از جوانان دارای معلولیت مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها داشته باشیم. وی درباره مشکل عدم پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: سال گذشته ۲۴ هزار دانشجو در کشور از پرداخت شهریه دانشجویی سازمان بهزیستی برخوردار بودند که در این باره ۱۱۴ میلیارد تومان از منابع اعتباری سازمان پرداخت کردیم. رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: از ابتدای سال جاری و در ۶ ماه گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان از شهریه دانشجویان پرداخت شده است، در عین حال ما به معوقه‌های سال‌های گذشته دانشجویان نیز توجه جدی داشته‌ایم به طوری که شهریه دانشجویانی که ۲ تا ۳ ترم پرداخت نشده بود را واریز کردیم و تا ماه آینده نیز ۲۱ میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود. وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا به طور حداکثری خدمات شهریه دانشجویان را پوشش دهیم و این نوید را می‌دهیم که دیون قبلی را به طور کامل پرداخت می‌کنیم تا دانشجویان تحت پوشش، دغدغه تحصیلی نداشته باشند. 
***
شناور شدن نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اجرای فاز اول طرح شناور شدن نرخ کرایه تاکسی‌ها از فرودگاه مهرآباد خبر داد. اسماعیل بیگی با بیان اینکه از سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه جاری، نرخ کرایه تاکسی‌های مهرآباد شناور شد، گفت: در نظر داریم کم‌کم این نرخ شناور به تاکسی‌های خطی تسری یابد. وی درباره نحوه شناور شدن نرخ کرایه‌ها و با بیان اینکه بارکدهای دو بعدی طراحی شده که مسافران می‌توانند به صورت الکترونیک کرایه را پرداخت کنند، افزود: بر اساس این طرح، پرداخت کرایه در زمان اوج سفر با زمان عادی متفاوت است و نرخ کرایه در زمان معمول که اوج سفرها و ترافیک نیست، کمتر است. 
بیگی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر نرخ کرایه شناور تا سقف ۳۰ درصد می‌تواند افزایش یابد، البته این بدین‌ معنا نیست که در همه سفرها این افزایش ۳۰ درصد اعمال می‌شود، بلکه در ساعت ۱۶ با توجه به الگوی سفر ۱۰ درصد افزایش یابد یا مثلا در ساعت ۱۸، نرخ کرایه ۲۵ درصد افزایش یابد. شورای شهر تهران در حین بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی برای سال ۱۴۰۱ به شهرداری تهران اجازه داد در مدت 6 ماه با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیک، در زمان اوج ترافیک نسبت به شناور کردن نرخ کرایه تا ۳۰ درصد اقدام کند. 
***
پایان مأموریت «اربعین» ۸ هزار مأمور پلیس راهور بعد از ۲۵ روز
جانشین پلیس راهور انتظامی کشور گفت: مأموریت اربعین پلیس راهور که با ۸۰۰۰ نفر از ۵ شهریور شروع شده بود دیروز به پایان رسید. سردار سیدتیمور حسینی روز گذشته در گفت‌وگو با فارس از پایان ماموریت پلیس راه و راهور کشور در اربعین حسینی خبر داد. وی گفت: ۸ هزار نفر از ماموران پلیس راهور کشور از روز پنجم شهریور تا 30 شهریور در مرز‌های ششگانه مشترک با کشور عراق و همچنین در استان‌های مسیر و معابر منتهی به مرزها حضور فعال داشتند. 
جانشین پلیس راهور انتظامی کشور به بازگشت زوار اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: مدیریت بازگشت زوار و تسهیل در تردد آنها ماموریت سنگینی بود که با حضور فعال و شبانه‌روزی ماموران پلیس و همکاری سایر نیروهای امدادی و خدماتی به پایان رسید. سردار حسینی وضعیت ترافیکی مرزهای ششگانه مشترک با عراق و مسیرهای منتهی به مرزها را در حال ‌حاضر عادی و روان توصیف کرد. 
***
اجرای پویش «رسم مهرورزی» ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار
شهردار منطقه ۱۴ از پویش رسم مهرورزی در قالب کمک مؤمنانه و اهدای بسته‌های حمایتی و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم‌برخوردار به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، این پویش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و به منظور حمایت از دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت با اهدای بیش از ۱۱۱۴ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر برگزار شد. محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه ۱۴ با حضور در این رزمایش که با همراهی رئیس آموزش‌و‌پرورش منطقه، رئیس بنیاد شهید، مدیران اجتماعی، معتمدان و خیران برگزار شد، کمک به دانش‌آموزان نیازمند و کم‌برخوردار جامعه را موضوعی مهم دانست. وی ضمن قدردانی از قدم‌های خیر خیران برای مشارکت در این امر خیرخواهانه در این منطقه گفت: پای کار آمدن مردم دارالمومنین در کنار مدیران جهادی که همیت برای خادمی ملت شریف دارالمومنین را دارند، ارزشمند و باعث افتخار است. 
سالاری‌پور همچنین با اشاره به اهمیت نشاط و شادی برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به اینکه ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه و شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان است، به وجود آوردن زمینه‌های مناسب و برنامه‌هایی که باعث آرامش و هر چه بیشتر شاداب کردن کودکان و نوجوانان می‌شود هم به لحاظ ظاهری و معنوی لازم است.  

Page Generated in 0/0058 sec