printlogo


کد خبر: 253422تاریخ: 1401/7/2 00:00
به دنبال اقدام آشوبگران در چند روز اخیر 61 آمبولانس، 43 دستگاه اتوبوس و 23 خودروی آتش‌نشانی تخریب و دچار آسیب شد
اغتشاش در لباس اعتراض!

طی چند روز گذشته برخی فرصت‌طلبان در پی اعتراض به مرگ «مهسا امینی» اغتشاش و آشوب را جایگزین اعتراض کرده‌اند و با حمله به اموال عمومی همچنین زیرساخت‌های شهری خسارات زیادی را به‌ بار آوردند. به گزارش «وطن‌امروز»، مهسا امینی دختر 22 ساله سقزی جمعه2 هفته گذشته در یکی از مراکز امنیت اخلاقی پلیس دچار حمله قلبی شد و سپس در بیمارستان کسری جان باخت. در پی این اتفاق موجی از اعتراض‌ها به مرگ وی البته با شانتاژ رسانه‌های معاند برای جریحه‌دار کردن افکار عمومی به راه افتاد. هر چند از همان ابتدا فراجا به‌ منظور تنویر افکار عمومی درباره بخشی از این ابهامات اقدام به انتشار فیلم دوربین مداربسته محل حضور مهسا امینی کرد و در ادامه سران قوا نیز به ‌منظور برطرف شدن ابهامات موجود از این موضوع وارد عمل شدند و دستورات لازم را صادر کردند اما عده‌ای آشوبگر برای به هم ریختن نظم عمومی با ایجاد تجمعاتی در قالب اعتراض اما در لباس اغتشاش در تهران و برخی شهرهای دیگر اقدام به گرفتن ماهی‌ از آب گل‌آلود کرده و دست به تخریب اموال عمومی و حمله به پلیس و نیروهای ضداغتشاش زدند. 
در چنین شرایطی رسانه‌های ضدانقلاب نیز با ایجاد تنش و دروغ‌پردازی در فضای مجازی بر آتش این اعتراض بنزین ریختند و از طرفی با فعال‌سازی عناصر داخلی خود همچون گذشته مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان را منحرف کردند به طوری که برخی‌ها با آتش‌زدن مسجد، شعب بانک‌ها، خودروهای خدمات‌رسان، آمبولانس و... اقدامات سازماندهی شده را عملی کردند. این اغتشاشات علاوه بر تخریب اموال عمومی و زیرساختی منجر به شهادت چند مامور و برخی شهروندان شد. در همین راستا، سخنگوی وزارت بهداشت از تخریب ۶۱ آمبولانس سازمان اورژانس کشور در جریان تجمعات اخیر خبر داد و گفت: خسارات وارده بر این آمبولانس‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد تقریبی می‌شود. پدرام پاک‌آیین خاطرنشان کرد: اختلالی که ممکن است از ناحیه تخریب آمبولانس‌ها در خدمات فوریتی پزشکی و فرآیند درمان بیماران ایجاد شود، از خسارت مادی زیانبارتر است. وی عنوان کرد: اغتشاشگرانی که با تخریب آمبولانس با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، باید پاسخگوی اقدام ضدانسانی خود باشند. 
 
* تخریب ۴۳ دستگاه اتوبوس و ضرب‌وجرح پاکبانان
پایتخت، از جمله کلانشهرهایی بود که به اموال عمومی آن در جریان اغتشاشات اخیر خسارات قابل توجهی وارد شد. شهردار تهران در همین باره گفت: عده‌ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده‌اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید و به پاکبانان ما که به رفت و روب می‌پرداختند حمله شد. علیرضا زاکانی اظهار داشت: در حالی که ما به دنبال این هستیم سطح خدمات‌رسانی را در شهر بالا ببریم متأسفانه ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۵۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش‌نشانی توسط اغتشاشگران در اتفاقات اخیر آسیب دید. وی ضمن عرض تسلیت به خانواده مهسا امینی عنوان کرد: موضوعی که در دست تحقیق است به بهانه‌ای تبدیل شده که منجر به آشوب شود، چرا که اعتراض مقبول است اما آشوب هیچ کجا پسندیده نیست و این آشوب به جان و مال مردم ضربه می‌زند. برآورد مشخصی از خسارات وجود ندارد اما اساس تخریب، تخریب آرامش و امنیت مردم است. زاکانی اضافه کرد: ما مسؤول ایمنی شهر هستیم اما 23 خودروی آتش‌نشانی در روزهای اخیر آسیب دید و دیروز یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی سوزانده شد. به پاکبانان ما که به رفت و روب می‌پرداختند نیز حمله شد. وی با تأکید بر اینکه در زمانی که رئیس‌جمهور در سازمان ملل حقوق مردم را استیفا می‌کند اینجا افرادی اقداماتی می‌کنند که عقبه آن مشخص است، تاکید کرد: این اقدام محکوم است و مردم آن را نخواهند پذیرفت. در سال‌های قبل نیز این تجربه وجود داشت و با مردم روبه‌رو شدند و سد مردم آنها را محکوم کرد. علاوه بر این، تجهیزات ایمنی و خودروهای آتش‌نشانی از جمله مصادیق اموال عمومی بود که در جریان اغتشاشات اخیر آسیب‌های قابل توجهی به آنها وارد شد. همچنین سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با مهر از ایراد آسیب به ۲۵ خودروی آتش‌نشانی طی ناآرامی‌های روزهای اخیر خبر داد و افزود: متأسفانه طی ناآرامی‌های روزهای اخیر یک خودروی سازمان آتش‌نشانی تهران به‌ طور کامل آتش ‌زده شد و از بین رفت. وی خاطرنشان کرد: عمده خسارت‌های وارد شده، متوجه بدنه خودروها است به‌ طوری که برخی از خودروها قابل استفاده هستند اما برخی نیز تا انجام تعمیرات و تأمین قطعات لازم قابل استفاده نخواهند بود. ملکی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک سازمان خدمت‌رسان به شهروندان است و هر گونه ایجاد خلل در روند فعالیت این سازمان سبب ایجاد مشکل در روند خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران وارداتی هستند، لذا در صورتی که ایراد و آسیبی متوجه این خودروها شود، در تأمین قطعات لازم مشکلات عدیده‌ای وجود خواهد داشت. وی با تکذیب ادعای جا‌به‌‌جایی نیروهای امنیتی و انتظامی با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی گفت: تمام خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم است و این ادعاها هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد.
***
 انهدام تیم تروریستی در مرز آذربایجان شرقی
۲ نفر از اعضای یک تیم تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشتند به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی در نوار مرزی خداآفرین دستگیر شدند. فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان هنگ مرزی خداآفرین، اعضای یک تیم تروریستی شناسایی و دستگیر شدند. سردار محمد احمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ۲ نفر از اعضای یک تیم تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشتند به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی در نوار مرزی خداآفرین دستگیر شدند. وی در ادامه افزود: در این عملیات ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و دنا توقیف و در بازرسی از آنها یک قبضه سلاح جنگی دوربین‌دار ‌ام ۱۶، یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف و کلت کمری، ۴ قبضه نارنجک دستی، 3 عدد ریموت انفجاری و بی‌سیم دستی به همراه دوربین‌های دید در شب پیشرفته کشف شد. فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد این افراد قصد انجام عملیات‌های خرابکارانه با توجه به اوضاع پیش‌آمده در داخل کشور را داشتند که با تلاش تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی دستگیر شدند و شناسایی و دستگیری همدستان این افراد نیز در دستور کار قرار دارد. سردار احمدی با بیان اینکه امنیت و آرامش در مرزها خط قرمز ماموران مرزبانی است، افزود: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

 


Page Generated in 0/0062 sec