printlogo


کد خبر: 253423تاریخ: 1401/7/2 00:00
برگزاری کلاس‌های دانشگاه تهران در هفته اول مهر به صورت آنلاین
همه مدارس از امروز باز هستند

رضا نصیری: همه مدارس کشور از امروز شنبه دوم مهرماه پس از 2 سال آموزش غیرحضوری باز است و 16 میلیون دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: هفته اول مهر مدارس دایر هستند البته با توجه به همزمانی با ایام پایانی ماه صفر ممکن است برخی خانواده‌‌ها به سفر بویژه زیارت رفته باشند، بنابراین مدیران مدارس برای آنها غیبت محسوب نکنند. با توجه به تعطیلات هفته نخست مهر برخی خانواده‌ها درباره تعطیلی یا دایر بودن مدارس ابهاماتی دارند. 
همچنین پیش از این، محسن منصوری، استاندار تهران گفته بود ساعت کار مدارس و ادارات از اول مهر تغییر می‌‌کند؛ ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه 7:30 و مقاطع ابتدایی شهر تهران 8:30 در نظر گرفته شده است. محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره فعالیت مدارس در هفته اول مهر گفت: تمام مدارس از روز شنبه دوم مهر فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند و آموزش در هفته نخست مهر برقرار است‌. وی افزود: با توجه به تعطیلات هفته نخست مهر و همزمانی با ایام پایانی ماه صفر، ممکن است برخی خانواده‌ها به مسافرت رفته باشند به همین دلیل مدیران مدارس مختارند اگر دانش‌آموزی به سفر رفته بود با او همکاری کرده و غیبت محسوب نکنند. کاظمی درباره اینکه برخی مدارس دانش‌آموزان را گروه‌بندی کرده‌اند تا یک روز در میان به مدرسه بیایند، بیان کرد: این کار «غیرقانونی» است و امسال آموزش کامل است. رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره آغاز ساعت فعالیت مدارس ابتدایی شهر تهران از 8:30 صبح گفت: این موضوع باید از سوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران مشخص و اطلاع‌رسانی شود. 
 
* آغاز فعالیت دبستان‌های تهران از ۸:۳۰ و مدارس متوسطه از ۷:۳۰ صبح
آموزش‌وپرورش شهر تهران در پیامی به مدارس، ساعت فعالیت مدارس ابتدایی پایتخت را از 8:30 صبح اعلام کرد. در پیامی که در شبکه شاد منتشر شده، آمده است: ساعت آغاز به کار همه مدارس شهر تهران مطابق مصوبه اعلام‌شده از سوی استانداری تهران است. همه مدارس شهر تهران موظف به رعایت مصوبه استانداری تهران درباره ساعات کار مدارس هستند. بر این اساس ساعت کار مدارس ابتدایی از 8:30 صبح تا 12:30 ظهر و ساعت آموزش مدارس متوسطه 7:30 صبح آغاز می‌شود. گفتنی است ساعت مدارس 2 شیفته تهران، بدون کسر ساعت آموزشی رأس ساعت 13:15 خواهد بود. 
 
* برگزاری کلاس‌های دانشگاه تهران در هفته اول مهر به‌صورت آنلاین
معاونت آموزشی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کلاس‌های دانشگاه تهران از دوم تا هفتم مهرماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود. در اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه تهران آمده است: «نظر به تعطیلات پیش رو و در اجرای دستورالعمل آموزش ترکیبی مصوب مورخ ۲۹/‏۰۵/‏۱۴۰۱‬ کلیه کلاس‌های دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی از روز شنبه دوم مهرماه الی پنجشنبه هفتم مهرماه سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی (آنلاین) برگزار خواهد شد. دانشجویان عزیز و اعضای محترم هیأت علمی طبق برنامه آموزشی از سامانه elearn.ut.ac.ir استفاده فرمایند».
 
* نارسایی‌های مدارس دولتی ترمیم می‌شود
وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه نارسایی‌های مدارس دولتی ترمیم می‌شود، از بازگشایی کلاس‌های درس با حضور ۱۵ میلیون دانش‌آموز خبر داد. یوسف نوری ظهر پنجشنبه گذشته در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در ملارد طی سخنانی در جمع خبرنگاران از تقویت مدارس دولتی و ترمیم بخشی از نارسایی‌ها در مدارس خبر داد و گفت: با تلاش دولت بخشی از نارسایی‌ها در مدارس ترمیم شده است اما همچنان نیاز به کار جدی در این زمینه وجود دارد. وی افزود: اخیرا جلسه‌ای در همین باره داشتیم و بزودی بخش دیگری از این نارسایی‌ها ترمیم خواهد شد و ما به سمت مدارس دولتی با کیفیت و نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول گام برخواهیم داشت. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: ۶۰ هزار کلاس درس در روز دوم مهر منتظر حضور دانش‌آموز هستند.

Page Generated in 0/0076 sec