printlogo


کد خبر: 253424تاریخ: 1401/7/2 00:00
اخبار

پوشش امدادی پیاده‌روی زائران حرم رضوی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر گفت: از 27 شهریور به بعد کار خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر با ایجاد ۱۰۶ پایگاه و پست موقت در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس آغاز و از ۷ استان معین برای پوشش مسیرهای فوق استفاده شده است. مهدی ولی‌پور اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر در حال حاضر به ارائه خدمات به زائران امام رضا علیه‌السلام که قصد پیاده‌روی به سمت حرم رضوی در مشهد را دارند، می‌پردازند. وی خاطرنشان کرد: مسؤولیت امدادرسانی به زائران در حوادث احتمالی بر عهده جمعیت هلال‌احمر است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این باره انجام شده است. ولی‌پور در ادامه یادآور شد: حدود ۱۰۰۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال‌احمر مسؤولیت ارائه خدمات به زائران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را بر عهده‌ دارند و امیدواریم حادثه و سانحه‌ای برای هیچ یک از زائران رخ ندهد اما آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد. وی اضافه کرد: خدمات هلال‌احمر تا پنجم مهرماه به زائران حرم مطهر رضوی ادامه دارد تا عزیزانی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند به سلامت به مبدأ سفر خود بازگردند. 
***
ممنوعیت ۲ هفته‌ای انجام عملیات عمرانی در پایتخت
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد به منظور مدیریت ترافیک و روان‌سازی آمد و شد همزمان با شروع ماه مهر، انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح معابر شهر به مدت ۲ هفته ممنوع است. سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی شروع مهرماه و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی گفت:‌ برابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در یکی، دو هفته ابتدایی مهرماه حجم ترافیک در معابر تهران حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، در همین راستا نیز پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات ویژه‌ای را برای مدیریت ترافیک و کاهش بار ترافیک اتخاذ کرده است. البته در این باره لازم است شهروندان عزیز هم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند. 
وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین کارهایی که شهروندان می‌توانند در این ایام انجام دهند، توزیع زمان سفر و پرهیز از ترددهای غیرضرور در ساعات پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی است. استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به جای استفاده از خودروی شخصی نیز عامل دیگری است که در کاهش حجم ترافیک موثر است. همه‌خانی گفت: طرح شناور شدن ساعات اداری به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ابلاغ شده و حتی برخی مراکز آموزش عالی و مدارس را هم شامل می‌شود، اینها جزو مواردی است که پلیس هم با آن موافق است. 
***
واژگونی خودرو در لرستان با ۵ کشته
واژگونی خودرو در محور خرم‌آباد به کوهدشت 5 کشته برجا گذاشت. رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان گفت: یک دستگاه خودروی پژو در جاده خرم‌آباد به کوهدشت واژگون شد.
مهدی غیبی با بیان اینکه نیروهای اورژانس بلافاصله به محل وقوع حادثه در محور کوهدشت- خرم‌آباد اعزام شدند، افزود: با واژگون شدن این خودرو هر 5 سرنشین آن جان باختند. 
***
سامانه ثبت اطلاعات اردوگاه‌های دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: سامانه‌ای در حال راه‌اندازی است که تمام اطلاعات اردوگاه‌ها در آن ثبت شود، امیدوارم بتوانیم از فضاهای اردوگاه‌ها برای استفاده دانش‌آموزان بهره لازم را ببریم. اصغر باقرزاده اظهار کرد: اصل تربیت در اردوگاه‌ها اتفاق می‌افتد. هدف اصلی ما این است که از این طریق دانش‌آموزان را آموزش دهیم و مهارت‌های مختلف را به آنان بیاموزیم‌. 
عباس مهاجر، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز اظهار کرد: حرکت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی برای به سرانجام رساندن فعالیت‌ها، بر اساس سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری، مدل‌سازی خواهد بود. وی افزود: باید به صورت عملیاتی بر اساس شاخص‌های مشخص از اردوگاه‌های کشوری و برخی اردوگاه‌های استانی بازدید کرد و از شرایط فضای آموزشی آنان اطلاعاتی به دست آورد. 
***
۱۰ تا ۱۵ درصد ایرانی‌ها سنگ کلیه دارند
متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای ایجاد نشدن سنگ کلیه آب زیاد بنوشید، آب معدنی یا آب لوله‌کشی می‌تواند در پیشگیری از ایجاد سنگ‌های کلیوی اثر داشته باشد. گلبن سهراب با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ایرانی‌ها مبتلا به یکی از انواع سنگ کلیه هستند، اظهار کرد: ژنتیک، ناهنجاری‌های آناتومیک و رژیم غذایی نامناسب از اصلی‌ترین دلایل تشکیل سنگ‌های کلیوی هستند. وی با بیان اینکه مصرف محدود مایعات از اصلی‌ترین ایجاد سنگ‌های کلیوی است، افزود: املاح موجود در آب لوله‌کشی بسته به منطقه جغرافیایی و نوع خاک نیز با هم تفاوت دارند. 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مثلا آب لوله‌کشی مشهد، اصفهان و تبریز با هم تفاوت دارند و آب‌های معدنی شهرهای مختلف نیز با هم متفاوتند و بسته به اینکه از کدام چشمه یا منطقه باشند، باز هم هم فرق دارند. بنابراین نمی‌توان ادعا کرد مصرف آب‌های معدنی باعث افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه می‌شود. وی توصیه کرد: اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که تصفیه‌خانه‌های مجهزی دارد از آب لوله‌کشی استفاده کنید، در غیر این صورت از آب‌های معدنی با کیفیت بالا استفاده شود.

Page Generated in 0/0066 sec