printlogo


کد خبر: 253436تاریخ: 1401/7/2 00:00
اوباشی که در شب‌های گذشته به بهانه فوت مهسا امینی به خیابان‌ها آمده بودند در یکی از جنایت‌های خود گلوی نیروی پلیس را بریدند
داعشی‌تر از داعش

گروه سیاسی: پس از چند روز آشوب و ناامنی در برخی شهرهای کشور، روز گذشته مردم انقلابی ایران با حضور اعتراضی در خیابان‌ها، ضمن اعلام انزجار از آشوبگرانی که به بهانه فوت مهسا امینی نظم عمومی کشور را نشانه رفته بودند، به اغتشاشات اخیر پایان دادند. با این حال در روزهای آخر هفته گذشته اغتشاشگران صحنه‌های ناگواری را رقم زدند. به گزارش «وطن‌امروز»، در جریان اغتشاش آشوبگران در قوچان، یک افسر ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست اوباش به شهادت رسید. در همین رابطه امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان، مقام ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا اعلام کرد: رزمنده جانباز 50 درصد دفاع‌مقدس از افسران ما در جریان اغتشاشات قوچان به درجه رفیع شهادت نایل شد. وی افزود: شهید مسلم جاویدی‌مهر، جانباز 50 درصد و از تیپ نیروی زمینی ارتش قوچان بود که حین کمک به متفرق‌سازی اغتشاشگران این شهرستان به شهادت رسید. 
 
* شهادت 8 نیروی پلیس، ارتش و بسیجی به دست اغتشاشگران
در پی آشوب‌طلبی اغتشاشگران، 3 نیروی بسیجی در شهرهای تبریز، مشهد و قزوین به شهادت رسیدند. عباس خالقی از بسیجیان قزوین بود که بر اثر شلیک گلوله توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش به شهادت رسید. حسین اوجاقی از بسیجیان تبریز نیز در پی آشوب‌هایی که به بهانه فوت مهسا امینی برپا شده بود، به دلیل ضربات چاقوی آشوبگران شهید شد. محمدرسول دوست‌محمدی نیز از بسیجیان مشهد مقدس بود که به خاطر مقابله با اراذلی که قصد به آتش کشیدن موکب پذیرایی زوار امام رضا(ع) را داشتند، به فیض شهادت نایل آمد. محسن داوری، فرماندار مشهد مقدس با اعلام شناسایی قاتلان شهید دوست‌محمدی اظهار کرد: عاملان شهادت بسیجی شهید محمدرسول دوست‌محمدی شناسایی و دستگیر شدند. پیکر پاک این شهید گرانقدر که چهارشنبه در خیابان راهنمایی مشهد توسط عوامل اغتشاشگر به وسیله ضربات چاقو به شهادت رسیده بود به همراه شهید آشوب‌های قوچان امروز در مشهد تشییع می‌شود. رضا زارع‌مویدی نیز از بسیجیان شیراز بود که هفته گذشته در راه مقابله با آشوبگران و تامین امنیت عمومی جامعه، توسط اغتشاشگران به شهادت رسید. پیکر این شهید بسیجی روز جمعه تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد. 
علی‌اصغر بیگلو از بسیجیان شهر کرج نیز در جریان اغتشاشات چهارشنبه توسط آشوبگران به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید محمدحسین سروری نیز از بسیجیان گرمسار بود که در پی آشوب‌های خیابانی اخیر به دست اوباش به شهادت رسید.
همچنین در جریان آشوب‌های اخیر اغتشاشگرانی که قصد ورود به فرمانداری آمل را داشتند یک مأمور نیروی انتظامی را به شهادت رساندند.
 
* آمار کشته‌شدگان آشوب‌های اخیر اعلام شد
طبق آمار غیررسمی که صداوسیما اعلام کرده، در آشوب‌های چند روز اخیر ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
* بریدن گلوی نیروی پلیس
طبق تصاویر منتشرشده‌ که قلب هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد و جنایت‌های گروه تکفیری داعش را به اذهان متبادر می‌کند، تعدادی از اغتشاشگران گلوی نیروی پلیس را که وظیفه‌ای جز تأمین امنیت جامعه ندارد، بریده و او را به حال خود وامی‌گذارند تا به شهادت برسد. برخی آشوبگران در مشهد نیز یک مأمور نیروی انتظامی را با بنزین به آتش کشیدند. 
در شب‌های گذشته برخی عناصر سازمان‌یافته که مرتبط با گروهک تروریست منافقین و سرویس‌های بیگانه هستند، ضمن تخریب اموال عمومی، اقدام به آتش زدن اماکن مقدسی مثل امامزاده و مسجد کردند. آشوب‌طلبان در اقدامی وحشیانه خودروهای امدادی از جمله آمبولانس‌‌های اورژانس را نیز مورد حمله قرار دادند. به آتش کشیدن مسجد سبزه‌میدان در رشت، تعرض به ساحت امامزاده عبدالله در همدان و هتک حرمت خانم‌های چادری از جمله جنایاتی بود که آشوبگران در روزهای اخیر انجام دادند. اهانت به قرآن کریم و آتش زدن پرچم مقدس کشورمان نیز از دیگر اقدامات نابخشودنی آشوبگران در روزهای اخیر بود. در همین رابطه مأموران امنیتی اقدام به شناسایی و بازداشت افرادی کردند که تصاویرشان درحال اهانت به قرآن و پرچم ایران منتشر شده بود.
 
* هشدار وزارت اطلاعات به آشوبگران
در پی حوادث اخیر، ستاد خبری وزارت اطلاعات روز گذشته در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی می‌شود. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با توجه به بهره‌برداری جریانات ضدانقلاب در حوادث اخیر، هر گونه حضور و همراهی در تجمعات غیرقانونی طبق قانون مجازات اسلامی، موجب تعقیب قضایی خواهد گردید. حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات نیز در پیامی که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس منتشر کرده بود، گریزی به میدان‌داری روزهای اخیر آشوبگران زد و نوشت: «سربازان گمنام امام زمان(عج) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در وزارت اطلاعات و جامعه‌ بزرگ اطلاعاتی کشور... اجمالاً به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهد که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد». 
***
    دستور قاضی‌القضات برای برخورد با مروجان شایعات و اخبار دروغ   
رئیس قوه ‌قضائیه طی تماس‌های جداگانه با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، خطاب به آنها دستور داد در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آنها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند و در برابر پلیس تمرد می‌کنند و مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها هم تسریع شود. اژه‌ای همه دادستان‌ها و مسؤولان قضایی ذی‌ربط در نقاط مختلف کشور را مکلف و موظف کرد در این راستا بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چارچوب موازین قانونی اقدام کنند. رئیس دستگاه قضا همچنین در این تماس‌ها با اشاره به شگرد دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند در برانگیختن هیجانات مردم بویژه نوجوانان و جوانان و تحریک احساسات آنها با ترویج شایعات و اکاذیب‌، به مسؤولان قضایی ذی‌ربط در سراسر کشور دستور داد درباره برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه هم اهتمام صورت گیرد. رئیس عدلیه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با سوءاستفاده از موقعیت به وجود آمده، بخشی از جامعه را که بر اساس شنیدن برخی اخبار غیردقیق، دارای سوال و مطالبه می‌باشند، مساله‌دار و دارای شبهه کند.

 


Page Generated in 0/0060 sec