printlogo


کد خبر: 253444تاریخ: 1401/7/4 00:00
شصت‌ویکمین فیلم هم معرفی شد
فلسطین با «تب مدیترانه» به اسکار رفت

با اضافه شدن 2 کشور فلسطین و فرانسه به جمع اسکار نودوپنجم، تعداد فیلم‌های معرفی شده به 61 عدد رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فرانسه فیلم «سن‌اومر» و فلسطین «تب مدیترانه» را برای شرکت در رقابت اسکار نودوپنجم انتخاب و معرفی کردند. «سن‌اومر» ساخته آلیس دیوپ و نخستین فیلم داستانی اوست که برنده شیر نقره‌ای و شیر آینده در جشنواره فیلم ونیز شد. فیلم قرار است در آمریکا نیز اکران شود و در جشنواره فیلم نیویورک و جشنواره فیلم لندن هم به نمایش درمی‌آید. 
داستان فیلم درباره راما، استاد ادبیات و رمان‌نویس است که از پاریس به سن‌اومر می‌رود تا محاکمه لارنس کولی را ببیند و درباره این پرونده بنویسد. کولی یک دانشجو و مهاجر سنگالی است که متهم است دختر ۱۵ ماهه خود را در ساحلی رها کرده تا جزر و مد او را با خود ببرد. 
فلسطین نیز با فیلم «تب مدیترانه‌ای» به اسکار می‌رود. فلسطین از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۱۵ فیلم به اسکار معرفی کرده است. این فیلم ساخته ماها حاج درباره فشار زندگی در اشغال است. این فیلم درباره مردی به نام ولید به عنوان یک مرد خانواده است که افسردگی وی مانع از این می‌شود تا رویاهایش را برای نویسنده شدن دنبال کند و به مسیری کشانده می‌شود که تراژدی در انتظارش است. «تب مدیترانه‌ای» محصول مشترک فلسطین، آلمان، فرانسه، قبرس و قطر است. 
مکان فیلم در حیفا می‌گذرد و کارگردان تاکید کرده حیفا به دلیل تاریخی بودنش و اینکه در سال ۱۹۴۸ اشغال شد به عنوان مکان فیلم انتخاب شده است و وی می‌خواسته یادآور شود که این شهر در آن زمان به شهر ارواح بدل شد و مردمی که آنجا زندگی می‌کردند مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند. با معرفی این فیلم‌ها، شمار کشورهایی که تکلیف‌شان برای اسکار روشن شده به ۶۱ کشور رسید. 

Page Generated in 0/0055 sec