printlogo


کد خبر: 253447تاریخ: 1401/7/4 00:00
اخبار

تارخ امروز راهی خانه ابدی می‌شود
مراسم خاکسپاری امین تارخ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون امروز برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، امین تارخ که دوشنبه هفته گذشته به علت نارسایی قلبی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شده بود، روز شنبه دوم مهرماه به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. تارخ در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد. 
از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد. او در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرده ‌که یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش ابن‌سینا بوده است. 
مراسم خاکسپاری این هنرپیشه سینما و تلویزیون امروز دوشنبه چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام خواهد شد. محل تشییع هنوز مشخص نشده است و قرار بر این است که خانه سینما یا خانه هنرمندان محل دقیق را اعلام کند. 
***
«همرزم من» روی موج رادیو
رادیو پیام و آوا با پویش «همرزم من» یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و رزمندگان دفاع‌مقدس را گرامی می‌دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی شهاب تالی، مدیر شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا درباره ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس به مهر گفت: شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا برای تبیین ارزش‌ها و حماسه‌های دفاع‌مقدس و انتقال این آموزه‌ها به نسل جدید و اهمیت دفاع‌مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور، یاد و خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودان و دستاوردهای معنوی دفاع‌مقدس، تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است. 
وی با اشاره به مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد: رادیو پیام با تولید برنامه‌ «مردان سرزمین آفتاب» با ساختارهای نوین برنامه‌سازی به اهمیت دفاع‌مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی می‌پردازد. در این برنامه زندگینامه شهدا در قالب برنامه‌های صوتی و تصویری تولید و پخش می‌شود. 
تالی در بخش پایانی بیان کرد: فضای مجازی و رادیونمای شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا نیز به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و رزمندگان دفاع‌مقدس پویش «همرزم من» را برگزار می‌کند و علاقه‌مندان با شرکت در این پویش می‌توانند خاطرات سال‌های جنگ تحمیلی را ورق بزنند. 
***
بازیگر نقش اصلی «راهبه2» مشخص شد
۵ سال پس از اکران «راهبه»، «مایکل چاوز» فصل دوم این فیلم فراطبیعی ترسناک را کارگردانی می‌کند؛ «استورم رید» نقش اصلی «راهبه ۲» را به بازیگر «۱۲ سال بردگی» داد. به گزارش «وطن‌امروز» استورم رِید بازیگر ۱۹ ساله آمریکایی که در فیلم سرخوشی سام لوینسون در مقابل زندایا مری استورمر کلمن بازیگر و خواننده جوان آمریکایی ظاهر شد، نقش اصلی «راهبه ۲» را بازی خواهد کرد. «راهبه ۲» به کارگردانی مایکل چاوز و نویسندگی آکلا کوپر در دست ساخت است که دنباله «راهبه» محصول سال ۲۰۱۸ خواهد بود. جیمز وان و پیتر سفرن تهیه‌کنندگی پروژه را برعهده دارند. این فیلم قرار است توسط برادران وارنر پیکچرز و نیو لاین سینما اکران شود. فصل نخست «راهبه» را کورین هاردی به نویسندگی‌ گری دابرمن کارگردانی کرده بود. 
***
40 شب‌شعر دفاع‌مقدس در تهران و شهرستان‌ها
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری ۴۰ شب شعر دفاع‌مقدس در کشور خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مشارکت این نهاد با بیست‌و‌چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: طبق توافق حاصل شده قرار است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هفته دفاع‌مقدس سال‌جاری محافل شب‌شعر دفاع‌مقدس را در استان‌های سراسر کشور برگزار کند. دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از حضور شاعران مطرح استان‌ها در محافل شب‌شعر دفاع‌مقدس خبر داد و تاکید کرد: برگزیدگان دوره‌های پیشین کنگره شعر دفاع‌مقدس، راویان و رزمندگان و شخصیت‌های ادبی استان‌ها در این رویدادها حضور خواهند داشت. وی درباره جزئیات این رویداد مهم ادبی افزود: نشست‌های ادبی و شب‌شعر دفاع‌مقدس با مشارکت دبیران استانی کنگره شعر دفاع‌مقدس و دبیران محافل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود. این رویداد از شنبه دوم مهرماه آغاز شده و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0060 sec