printlogo


کد خبر: 253451تاریخ: 1401/7/4 00:00
افزایش حکم مجازات برای سربازان فراری در روسیه

پس از دستور ولادیمیر پوتین درباره «بسیج نسبی نیروها در روسیه»، یک گروه حقوق بشری اعلام کرد افرادی در این کشور به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمده و در پی این اعتراضات بیش از ۷۳۰ تن بازداشت شده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه نظارتی و حقوق بشری مستقل روسی موسوم به «OVD-Info» اعلام کرد از بازداشت‌های انجام شده در ۳۲ شهر مختلف – از سن پترزبورگ گرفته تا سیبری – آگاه است. بر اساس قوانین روسیه، تجمعات بدون مجوز در این کشور «غیرقانونی» است و همچنین مسکو هرگونه فعالیتی را که باعث تخریب وجهه نیروهای مسلح شود، ممنوع می‌کند. ویدئوهای منتشر شده از این اعتراضات حاکی است که افسران روسی مردها و زنانی را که در اعتراضات حضور دارند وارد ون‌های پلیس می‌کنند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه از برنامه کشورش برای به‌کارگیری حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره برای طرح «بسیج نسبی» نیروها که از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام شد، خبر داد. وی تاکید کرد: حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره قرار است برای اجرای این طرح بسیج نسبی نیروها فراخوانده شوند و این نیروهای فراخوانده شده قبل از استقرار، آموزش نظامی دریافت خواهند کرد. 
 
* پوتین حکم افزایش مجازات برای سرباز فراری‌ها را امضا کرد
پوتین حکم افزایش دوره حبس برای کسانی که از فراخوان سربازی در دوران بسیج نظامی فرار می‌کنند امضا کرد. بر اساس این حکم، مجازات فرار از خدمت سربازی در دوران بسیج نظامی از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش یافت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنین حکم دیگری را امضا کرد که به خارجی‌هایی که در ارتش روسیه خدمت می‌کنند اجازه می‌دهد بدون مجوز اقامت، برای دریافت شهروندی این کشور درخواست دهند. این قانون در رابطه با خارجی‌هایی اجرا می‌شود که با نیروهای مسلح روسیه برای یک دوره دست‌کم یک‌ساله قرارداد بسته‌اند. مجلس دوما و شورای فدراسیون روسیه هفته گذشته این احکام را تصویب کرده بودند. 
 
* هتل خبرنگاران در خرسون هدف قرار گرفت
مقامات محلی خرسون (وابسته به روسیه) اعلام کردند هتل محل اقامت خبرنگاران توسط نیروهای اوکراینی و با کمک اطلاعاتی ناتو هدف قرار گرفته است. خبرگزاری روسی تاس به نقل از این مقامات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هتل محل اقامت خبرنگاران در مرکز شهر، یکشنبه صبح ساعت ۵:۳۰ توسط نظامیان اوکراینی هدف قرار گرفته است. بر اساس گزارش‌های اولیه، ۲ نفر از جمله یک مقام محلی کشته شده است.
 

Page Generated in 0/0064 sec