printlogo


کد خبر: 253458تاریخ: 1401/7/4 00:00
اخبار

بیرانوند غایب دیدار برابر سنگال
دروازه‌بان شماره یک تیم ‌ملی فوتبال ایران به دلیل مصدومیت دیدار برابر سنگال را از دست داد. تیم ملی فوتبال ایران در حالی در دیداری دوستانه یک بر صفر برابر اروگوئه به برتری رسید که در دقیقه 63 این دیدار بیرانوند به خاطر مصدومیت جای خود را به امیر عابدزاده داد. حالا به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش قصد ندارد ریسک کند و بیرانوند دیدار برابر سنگال را از دست خواهد داد. تیم ملی فوتبال ایران در جریان دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش، سه‌شنبه به مصاف سنگال می‌رود. 
***
رکورد جهان در دوی ماراتن شکست
دونده کنیایی ضمن شکستن رکورد جهان در رده نخست دوی ماراتن برلین ایستاد. به گزارش رویترز، الیود کیپچوگه از کنیا در دوی ماراتن برلین با زمان ۲ ساعت و یک دقیقه و ۹ ثانیه مقام اول را کسب کرد و رکورد جهان را ارتقا داد. کیپچوگه رکورد جهانی که متعلق به خود او بود را بهبود بخشید. وی سال ۲۰۱۸ این مسافت را در ۲ ساعت و یک دقیقه و ۳۹ ثانیه دوید و توانست رکورد بزند که در نهایت این رکورد در ماراتن برلین شکسته شد. در ماراتن برلین مارک کوریر از کنیا دوم شد و تادو آباته از اتیوپی در رده سوم ایستاد. کیپچوگه ۳۷ سال سن دارد. او ۲ بار در دوی ماراتن قهرمان المپیک شده است و مدال نقره المپیک ۲۰۰۸ و مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ در دوی ۵ هزار متر را نیز در کارنامه دارد. دونده کنیایی طلای قهرمانی جهان ۲۰۰۳ و نقره قهرمانی جهان ۲۰۰۷ را نیز دارد. در اکتبر ۲۰۱۹، کیپچوگه، ماراتن وین را در یک ساعت و ۵۹ دقیقه و ۴۰ ثانیه به پایان رساند و نخستین ورزشکار در تاریخ شد که یک ماراتن را در کمتر از ۲ ساعت به پایان می‌رساند. این رکورد به دلیل برگزار نشدن ماراتن تحت نظارت اتحادیه بین‌المللی فدراسیون دوومیدانی به تصویب نرسید. ماراتن برلین از سال ۱۹۷۴ در آخرین یکشنبه سپتامبر برگزار می‌شود و یک میلیون دلار جایزه دارد. 
***
راجر فدرر؛ پایان یک عصر افتخار
تنیسور پرافتخار سوییسی رسما از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد. به گزارش استار، راجر فدرر آخرین مسابقه دوران بزرگ تنیس خود را باخت و با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. فدرر با چشمانی اشکبار در لندن از تنیس خداحافظی کرد. این سوییسی ۴۱ ساله پس از بیش‌ از ۱۰۰ قهرمانی در تورنمنت‌ها و مجموعا ۲۰ عنوان قهرمانی گرند اسلم، به دوران حرفه‌ای چشمگیر خود پایان داد. راجر فدرر در آخرین بازی رسمی خود موفق به کسب پیروزی نهایی نشد. فدرر در کنار رافائل نادال اسپانیایی به جک سوک و فرانسیس تیافوئه آمریکایی باختند و در پایان با چشمان اشکبار از دنیای تنیس کناره‌گیری کرد. تنیسور سوییسی در مصاحبه خود گفت: این یک جشن بود و این دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستم. فدرر بارها و بارها مجبور شد مصاحبه با جیم کوریر را قطع کند زیرا اشک می‌ریخت. مرد شماره یک پیشین جهان گفت: من خوشحالم، نه غمگین. دوران خیلی خوبی داشتم و آن را فراموش نمی‌کنم. او آخرین بازی خود را در تور ATP بیش از یک سال پیش در ویمبلدون انجام داد. فدرر مجموعا ۲۰ عنوان گرند اسلم را در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است. 
***
شکست آمریکا برابر ژاپن در دیداری دوستانه
تیم ملی فوتبال ژاپن در دیداری دوستانه موفق به شکست آمریکا شد. در ادامه دیدارهای دوستانه، تیم‌ ملی فوتبال ژاپن موفق به شکست آمریکا شد. در این دیدار که در آلمان برگزار شد، دایچی کامادا و کائورو میتوما برای سامورایی‌ها گلزنی کردند. در این بازی آمریکا حتی نتوانست یک شوت در چارچوب دروازه حریف داشته باشد. آمریکا یکی از هم‌گروه‌های ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. در دیگر دیدار کره‌جنوبی برابر کاستاریکا به تساوی ۲ - ۲ رسید. 
***
شبکه پرتغالی به خاطر طارمی عذرخواهی کرد
گزارشگران مسابقات جهانی پدل با به میان آوردن نام مهدی طارمی، به این مهاجم ایرانی تیم پورتو کنایه زدند. این اتفاق باعث اعتراض باشگاه پورتو و عذرخواهی شبکه تلویزیونی شد. در جریان برگزاری تور جهانی مسابقات پدل که از طریق شبکه ELEVEN پرتغال پخش می‌شد، گزارشگران یک دیدار با مطرح کردن نام مهدی طارمی، به این مهاجم بابت بازی جوانمردانه کنایه زدند و او را مورد تمسخر قرار دادند. انعکاس این اظهارات، واکنش «فرانسیسکو جی مارکز» مدیر ارتباطات باشگاه پورتو را به دنبال داشت. مارکز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «یک نمونه دیگر برای این مجموعه. شبکه ELEVEN بار دیگر پورتو و طارمی بازیکن ما را مسخره می‌کند. این آقایان بیمار هستند». مدیر ارتباطات باشگاه پورتو در ادامه از این رفتار به عنوان تمرکزگرایی و قدرت رسانه‌های پایتخت پرتغال یعنی لیسبون یاد کرد که بر اساس معیار و منافع خود برای کل پرتغال اظهارنظر می‌کنند. مارکز در توئیت دیگری تاکید کرد که پورتو، هواداران این باشگاه و هر هوادار دیگری شایسته احترام هستند و شبکه پرتغالی نباید از این موضوع چشم‌پوشی کند. بعد از پیام مارکز، شبکه ELEVEN هم با انتشار پیامی رسما از اتفاقات رخ داده عذرخواهی کرد. در پیام این شبکه تلویزیونی آمده است: «ما عمیقا از اظهارنظر تاسف‌بار در نیمه‌نهایی تور جهانی پدل مادرید ابراز پشیمانی و تاسف می‌کنیم. ELEVEN خود را در این نوع رفتار نمی‌بیند و اقدامات لازم برای عدم تکرار آن انجام شده است».

Page Generated in 0/0070 sec