printlogo


کد خبر: 253470تاریخ: 1401/7/4 00:00
پلیس اعضای یک گروهک تروریستی را با 65 قبضه اسلحه دستگیر کرد
امنیت در گرو اقتدار پلیس

به دنبال تجمعات اخیر اغتشاشگران و آشوبگران فریب‌خورده‌ای که از رسانه‌های معاند و ضد انقلاب خط می‌گیرند، پلیس و قوای نظامی با صف‌آرایی در مقابل این معدود افراد برای حفظ امنیت جانی و مالی مردم از جان مایه گذاشته تا خطری جامعه را تهدید نکند. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از حمله قلبی مهسا امینی که در یکی از مراکز پلیس امنیت اخلاقی اتفاق افتاد و به دنبال آن فوت وی، بهانه به دست برخی افراد افتاد تا با اعتراض به مرگ مرحومه امینی و با حمله به مردم، پلیس و اموال عمومی، خسارت‌های مالی و جانی زیادی را در کشور به بار آورند؛ اقدامی که البته با تلاش ماموران امنیتی و انتظامی و همچنین حضور میلیونی مردم بیدار و انقلابی در خیابان‌ها در حمایت از مقابله با این افراد، خنثی شد. طبق گزارش‌های موجود، در میان دستگیرشدگان حوادث اخیر افرادی از اعضای باند‌‌های گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب به چشم می‌خورد که می‌خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. همچنین دستگیری افراد مسلح به سلاح‌های سرد و گرم نشان می‌دهد این اعتراضات سازماندهی شده است و ارتباطی با مرگ مهسا امینی ندارد. در این باره فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز ما است، اظهار کرد: پلیس اجازه نمی‌دهد دشمنان قسم‌خورده این مردم و انقلاب، آرامش مردم عزیزمان را بر هم زنند. سردار حسین اشتری با تسلیت ایام عزاداری و سوگواری دهه پایانی ماه صفر، با اشاره به وقوع برخی ناامنی و آشوب‌ها، اظهار کرد: همان گونه که مردم عزیز ما استحضار دارند، در روزهای اخیر اتفاقی رخ داد که باعث تأثر شد، خدمت خانواده محترم «مهسا امینی» عرض تسلیت مجدد دارم. وی افزود: از مردم عزیز که صف خود را از افراد شرور و اغتشاشگر جدا کردند و از پلیس حمایت‌های «خالصانه» و «هوشمندانه» داشتند، قدردانی می‌کنم. سردار اشتری با تاکید بر اینکه پلیس حافظ جان، مال و ناموس مردم است، خاطرنشان کرد: پلیس حافظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، ضامن امنیت و آرامش کشور و خادم مردم است. رئیس پلیس کشور با بیان اینکه خداوند را بابت مدال سربازی مقام معظم رهبری و خادمی مردم شاکرم، خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی و خادمان مردم در فرماندهی انتظامی با شهدا و مردم عهد بسته‌اند که تا آخر کنار آنها باشند؛ پلیس مقتدر، شجاعانه و هوشمندانه‌تر از گذشته با افراد مخل نظم و امنیت مردم برخورد خواهد کرد. بر اساس گزارش سایت پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه پلیس ستون اصلی امنیت عمومی است، گفت: از همکاران انقلابی، جان بر کف و شجاع خالصانه تشکر می‌کنم؛ همچنین از عزیزان بسیجی که همیشه مایه افتخار بوده و هستند و در این ایام نیز از مردم در مقابل اغتشاشگران جانانه دفاع کردند، تشکر می‌کنم. 
 
* دستگیری اعضای یک گروهک تروریستی با ۶۵ قبضه اسلحه در دیواندره
اعضای یک گروهک تروریستی با ۶۵ قبضه اسلحه آمریکایی در دیواندره دستگیر شدند که قصد داشتند آن را از کردستان به استان‌های مرکزی برای کمک به اغتشاشگران انتقال دهند. فرمانده انتظامی کردستان از کشف و ضبط ۶۵ قبضه اسلحه اتوماتیک آمریکایی در شهرستان دیواندره خبر داد و اظهار داشت: این اسلحه‌ها از استان آذربایجان غربی به مقصد استان‌های مرکزی بارگیری شده بودند که توسط پلیس دیواندره کشف و ضبط شد. سردار علی آزادی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این اسلحه‌ها را که شامل ۴۵ قبضه کلت کمری و ۲۰ قبضه وینچستر آمریکایی بود در میان معترضان شهرهای مرکزی کشور توزیع کنند. وی همچنین روز جمعه از دستگیری یک تیم خرابکاری در قروه که قصد داشتند در جریان اعتراضات اخیر کشته‌سازی کنند خبر داد و گفت: در یک اقدام پیش‌دستانه، پیشگیرانه و پلیسی و با همکاری سایر بخش‌های مرتبط، 44 بطری مواد آتش‌زا یا کوکتل مولوتف و 5 کپسول گاز مشتعل‌کننده برای آتش‌سوزی سریع اموال و اماکن عمومی و خصوصی و حمله به نیرو‌های نظامی و انتظامی از این تیم در قروه کشف شد. به گفته وی، همچنین یک دستگاه خودرو حامل گالن‌های بنزین رها شده و سایر تجهیزات که برای اغتشاشات و آسیب به اموال عمومی استفاده می‌شد، در سطح استان از این افراد کشف شد. سردار آزادی اضافه کرد: این افراد با تصویربرداری از اقدامات خرابکارانه خود و با ذکر مکان و زمان انجام آن، در فضای مجازی اقدام به ارسال آن برای سرشبکه‌های خود و رسانه‌های معاند می‌کردند که به دام پلیس افتادند. وی همچنین به کشف 5 قبضه سلاح جنگی و کلت کمری در سقز اشاره و عنوان کرد: ضدانقلاب با توزیع سلاح و مهمات میان اغتشاشگران قصد کشته‌سازی داشت که با اشرافیت اطلاعاتی پلیس، هدف آنان ناکام ماند. 
 
* کشف 142 قبضه سلاح با عملیات ضربتی پلیس
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم از کشف 142 قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز با اشراف اطلاعاتی پلیس خبر داد. سردار «رحیم جهانبخش» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز و تقویت مؤلفه‌های امنیت عمومی در سطح استان، طی عملیاتی منسجم، با اشراف اطلاعاتی و مشارکت مردم شریف استان، پلیس موفق شد افرادی را که در زمینه خرید و فروش سلاح غیرمجاز قصد ایجاد ناامنی در کشور در جرائم حوزه اجتماعی همچون قتل، تهدید، تعرض به اموال عمومی و... داشتند، شناسایی کند. وی تصریح کرد: با رصد اخبار واصله و بررسی‌های تخصصی و با هماهنگی‌های قضایی، در بازرسی از مخفیگاه متهمان 142 قبضه سلاح (20 قبضه سلاح جنگی و 122 قبضه سلاح شکاری) کشف شد. فرمانده انتظامی آذربایجان‌ غربی همچنین با تاکید بر اینکه پلیس هرگز اجازه جولان و فعالیت به اشرار و قاچاقچیان سلاح را در سراسر استان نخواهد داد، بیان داشت: در این زمینه 3 باند بزرگ متلاشی شد. همچنین در این عملیات 7 متهم دستگیر شدند و 4 دستگاه خودرو توقیف شد که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند. با آنکه نیرو‌های بسیجی و انتظامی برای حفظ جان و مال مردم در خط مقدم اغتشاشگران قرار دارند، ستاد کل نیروهای مسلح نیز اخیرا در بیانیه‌ای تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد امنیت و آرامش کنونی ملت که ثمره مجاهدت هزاران شهید و جانباز است، خدشه‌دار شود. ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از هوشمندی ملت شریف ایران در شناخت به‌موقع توطئه اخیر دشمنان قسم‌خورده علیه امنیت کشور، از دستگاه‌های مسؤول و قوه ‌قضائیه خواست با هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم برخورد قاطع کنند. این بیانیه خویشتنداری مأموران و حافظان امنیت مردم و کشور در برخورد با معترضان در روز‌های نخستین ناآرامی‌ها را تحسین کرده و افزوده است: مجاهدت‌های نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان حافظان امنیت روانی و اجتماعی کشور، در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با برهم‌زنندگان نظم و سلامت جامعه، موضوعی نیست که از نگاه هیچ ایرانی منصف و میهن‌دوستی دور بماند اما متأسفانه در حوادث چند روز گذشته بعضا مشاهده شد این خویشتنداری‌ها، آشوبگران و تروریست‌های اجاره‌ای را به این خیال باطل سوق داد که به زعم خود می‌توانند با چند حرکت ایذایی در حمله به حافظان نظم و آرامش مردم، اقتدار پلیس و امنیت کشور را به چالش بکشند و ضد انقلاب بیرون از مرز‌ها در رسانه‌های خود، قهقهه مستانه سر دهند؛ غافل از اینکه ملت موقع‌شناس ایران اسلامی با جدا کردن صف اعتراضات خود از این اغتشاشگران اجاره‌ای و مزدور، خیلی زود چهره ضد‌امنیتی آنها را افشا کردند.

Page Generated in 0/0081 sec