printlogo


کد خبر: 253480تاریخ: 1401/7/4 00:00
مردم انقلابی ایران در سراسر کشور با برپایی اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) ضمن دفاع از مبانی اسلام و انقلاب آشوب‌های اخیر، ایجاد ناامنی و توهین اغتشاشگران به مقدسات را محکوم کردند
انقلاب علیه اغتشاش

گروه سیاسی: در پی آشوب‌های چند روز اخیر که به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی در برخی شهرهای کشور برپا شده بود و هتک حرمت قرآن، پرچم مقدس کشورمان و ارزش‌های اسلامی را در پی داشت، مردم انقلابی ایران با حضور در خیابان‌ها ضمن اعلام انزجار از اغتشاشگران، خواستار برخورد دستگاه قضایی با برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه شدند. به دنبال فراخوان هیئات مذهبی و تشکل‌های قرآنی، تجمع و راهپیمایی اعتراض‌آمیز در محکومیت آشوب‌های اخیر با نام اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، حضور مردم انقلابی سراسر کشور در این اجتماعات بسیار گسترده و چشمگیر بود. مردم انقلابی دیروز نه در فضای مجازی و از طریق هشتگ، بلکه در جهان واقعی، در خیابان، در میدان حاضر شدند، سینه سپر کردند و شعارهای انقلابی سر دادند تا نشان دهند همچنان با هوشیاری فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را رصد می‌کنند و به‌موقع به میدان می‌آیند؛ میلیون‌ها نفر از مردم انقلابی ایران دیروز در خیابان‌ها حاضر شدند.
دیروز حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در سراسر کشور همانند پتکی بود که بادکنک وهم و تخیل ضدانقلاب و ساده‌لوحان درباره تضعیف پایه‌های محکم جمهوری اسلامی در افکار عمومی و نزد مردم را از هم پاشید. راهپیمایی‌ها و تجمعات دیروز نشان داد مردم طرفدار انقلاب اسلامی و نظام اسلامی همچنان روحیات انقلابی خود را حفظ کرده‌اند و علیه اغتشاشات و سوءاستفاده‌کنندگان از عواطف و احساسات عمومی در میدان حاضرند.
مردم دیروز نشان دادند انقلابی بودن چه سیره و روشی دارد و این روش و رفتار دقیقا نقطه مقابل اغتشاشگری و اوباشگری است. مردم انقلابی ایران دیروز نشان دادند مهم‌ترین دستاورد انقلابی‌گری در این روزها، حفظ و صیانت از امنیت کشور و امنیت مردم است.
 
* اجتماع هزاران نفری مردم تهران
اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر، همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در تهران برگزار شد. مردم تهران که جمعه هفته گذشته پس از برگزاری نماز جمعه با برپایی راهپیمایی، انزجار خود را از آشوب‌طلبان اعلام کرده بودند، روز گذشته نیز با حضور چند صد هزار نفری خود در میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به این میدان، بار دیگر اغتشاشات اخیر را محکوم کردند. مردم تهران همچنین با در دست گرفتن قرآن، اهانت آشوبگران به قرآن کریم را بشدت محکوم کردند. حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله (ص) به سخنرانی پرداخت، اظهار کرد: امروز میدان انقلاب اسلامی تهران، میدان جدیدی برای رویارویی سرنوشت‌ساز ملت عظیم و وفادار در برابر استکبار جهانی و کفر و ظلم است. وی افزود: امروز میدان انقلاب تهران، میدان رویارویی با دشمنان پلید ملت و انقلاب اسلامی است و دشمن دارد پی‌در‌پی از ملت ایران سیلی می‌خورد. حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: تمام کینه‌ای که اغتشاشگران ناجوانمرد از ملت قهرمان ایران داشتند، یک جا بر سر شهدای امنیت روزهای اخیر وارد آوردند. برخی خبرهای این اغتشاشات را نمی‌توان شنید و تاب آورد؛ اهانت به ساحت قرآن کریم سخت‌ترین جسارت‌ها و هتک حرمت‌های اغتشاشگران بود. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امیدواریم با دست قدرت نیروهای نظامی و انتظامی و با تدبیر دستگاه قضایی، اغتشاشگران به اشد مجازات برسند. حساب جوانان و نوجوانانی که از روی احساسات به دام دشمن افتادند، از دشمنان ملت ایران جداست؛ ما برای این فرزندان خودمان دعا می‌کنیم تا هدایت شوند و آنها را مشمول رأفت اسلامی می‌دانیم. حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ما از خواص بی‌بصیرت و بی‌مروت که با پول ملت ایران چهره شدند، ناراحت هستیم؛ این افراد بد امتحان دادند و به آنها توصیه می‌کنیم توبه کنند. در جریان اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) پیکر شهید مدافع امنیت حسین تقی‌پور که توسط آشوبگران در تهران به شهادت رسیده بود، روی دست مردم شهیدپرور و انقلابی تهران تشییع شد. همچنین مردمی که در اجتماع امت رسول‌الله(ص) حضور داشتند، پیکر مطهر یکی از شهدای تازه تفحص شده دفاع‌مقدس را نیز از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب اسلامی تشییع کردند.
 
* «نه» قاطع مازندرانی‌ها به اغتشاش
چند روز پس از آشوب‌طلبی‌های عده‌ای اراذل‌واوباش که به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی انجام شد، مردم متدین مازندران در ۶۳ نقطه شهری این استان با حضور پرشور خود ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی، هتک حرمت‌های اخیر اغتشاشگران را محکوم کردند. 
 
* قزوینی‌ها علیه حرمت‌شکنان به پا خاستند
همزمان با دیگر شهرهای کشور، اقشار مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قزوین نیز روز گذشته مصادف با ۲۸ صفر، سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، با برگزاری راهپیمایی و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، اهانت هنجارشکنان به مقدسات از جمله قرآن، مساجد و پرچم عزای سیدالشهدا(ع) را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران شدند. مردم قزوین جمعه گذشته نیز با حضور در تشییع و تدفین شهید امنیت عباس خالقی ‌انزجار خود از آشوبگران را اعلام کردند. شهید عباس خالقی از بسیجیان قزوین بود که در جریان آشوب‌های اخیر بر اثر اصابت گلوله به دست اراذل و اوباش به شهادت رسید.
 
* مردم بندرعباس هم آمدند
مردم غیور بندرعباس نیز روز گذشته در سالروز رحلت خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) با برپایی راهپیمایی پرشور، آشوب‌طلبی اغتشاشگران در روزهای گذشته را محکوم کردند. مردم بندرعباس نیز همچون مردم دیگر شهرهای ایران خواستار برخورد قاطع با توهین‌کنندگان به ارزش‌های اسلامی و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.
 
* مطالبه مردم قم؛ برخورد با حرمت‌شکنان
در پی آشوب‌های اخیر که به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی انجام شد، جمع کثیری از مردم مومن و متدین قم در سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و همزمان با دیگر شهرها، با برپایی اجتماع بزرگ امت رسول‌الله، هتک حرمت‌های صورت گرفته در اغتشاش‌های اخیر علیه قرآن کریم، پرچم ایران و مقدسات اسلامی را محکوم کردند. جمعیت زیادی از مردم تبریز نیز در قالب دسته‌های عزاداری روز گذشته همزمان با سراسر کشور، ضمن اعلام انزجار از آشوبگری عده‌ای اغتشاشگر که در روزهای اخیر به تخریب اموال عمومی و اهانت به مقدسات دست زدند، اقدامات ضد انسانی، ضد اسلامی و ضد اخلاقی معاندان را محکوم کردند.
 
* آذربایجان جانباز، خامنه‌ای دن آیریلماز
پس از آنکه اغتشاشگران اقدام به حرمت‌‌شکنی مساجد و اماکن اسلامی کردند و پرچم مقدس کشورمان را به آتش کشیدند، مردم انقلابی و مومن تبریز که در طول تاریخ معاصر همواره در خط مقدم دفاع از وطن بوده‌اند، با برپایی تجمع بزرگ امت رسول‌الله(ص)، اغتشاشات اخیر را محکوم کردند. مردم تبریز که داغدار شهادت ناجوانمردانه شهید امنیت حسین اوجاقی بودند، از اهانت به حجاب، آتش زدن قرآن، مسجد و پرچم نیز دل پری داشته و داغ این حوادث تلخ نیز مزید به علت شده بود تا از عمق جان، نفرت خود را نسبت به این گونه اعمال خودفروختگان، مزدوران و فریب‌خوردگان بی‌ایمان نشان دهند. مردم تبریز با شعارهای «آذربایجان جانباز، خامنه‌ای دن آیریلماز»، (آذربایجان جانباز از خامنه‌ای جدا نمی‌شود) «بیز حسین مکتبینده اعداء امکان ورمروخ، جان وروخ، ایمان ورمروخ» (ما در مکتب حسین به دشمنان امکان خودنمایی نمی‌دهیم بلکه اگه شد جان می‌دهیم ولی ایمان نمی‌دهیم) و «آذربایجان جانباز اوز رهبرین تک قویماز» (آذربایجان جانباز رهبر خود را تنها نمی‌گذارد) برای هر گونه جانفشانی و حمایت از انقلاب و آرمان‌های آن اعلام آمادگی کردند. شنبه هفته جاری بود که مردم تبریز پیکر پاک بسیجی مدافع امنیت شهید حسین اجاقی را تشییع کردند و در گلزار شهدای وادی رحمت به خاک سپردند. حسین اوجاقی از بسیجیان تبریز بود که در پی آشوب‌هایی که به بهانه فوت مهسا امینی برپا شده بود، با ضربات چاقوی آشوبگران شهید شد.
 
* گرمساری‌ها شهید سروری را به خاک سپردند
مردم مومن و انقلابی شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر در استان سمنان نیز روز گذشته همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، با حضور در اجتماع بزرگ بصیرت، اغتشاش‌های اخیر را محکوم و با تشییع پیکر شهید محمدحسین سروری‌راد، مدافع امنیت و عزت ایران، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. شرکت‌کنندگان در اجتماع بصرت گرمسار با حضور گسترده خود پیکر شهید ۲۰ ساله محمدحسین سروری‌راد را که در ناآرامی‌های چهارشنبه‌شب (سی‌ام شهریور) به ضرب گلوله اغتشاشگران به فیض عظیم شهادت نایل شد، تشییع و خاکسپاری کردند.
 
* انزجار مردم اراک از آشوب‌گران
در سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، هزاران نفر از مردم مومن و ولایتمدار اراک روز گذشته همزمان با دیگر شهرها و در قالب اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص)، اهانت به ساحت قرآن کریم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط اغتشاشگران را محکوم کردند. اراکی‌ها جمعه هفته گذشته نیز پس از برگزاری نماز جمعه در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر به خیابان آمده و اعتراض خود را اعلام کرده بودند.
 
* حضور پرشور مردم مشهد در محکومیت آشوب‌ها
مردم شهیدپرور مشهد مقدس نیز که در روزهای اخیر شاهد حرمت‌شکنی بی‌سابقه اراذل و اوباش بودند، همزمان با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، ضمن برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز خواستار برخورد قاطع با حرمت‌شکنان شدند. علاوه بر این مردم مشهد روز شنبه هفته جاری نیز با حضور گسترده و پرشور خود ۲ شهید امنیت را که در جریان آشوب‌های اخیر به دست اغتشاشگران به شهادت رسیده بودند، تشییع کردند. مسلم جاویدی‌مهر از نیروهای ارتش و محمدرسول دوست‌محمدی از نیروهای بسیجی بودند که به دست آشوب‌طلبان به شهادت رسیدند. پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع‌مقدس، شهیدان سیدابراهیم رفیعی و مصطفی براتی نیز روی دست مردم تشییع و روانه مدفن خود شدند. علاوه بر این مردم رشت، شیراز، اصفهان، همدان، کردستان، زاهدان، بوشهر، شهرکرد، یزد و دیگر شهرهای کشور نیز همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده خود در خیابان‌ها، ضمن اعلام انزجار از اراذل و اوباشی که نظم عمومی جامعه را نشانه رفته بودند، اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.
 
* بیانیه پایانی اجتماع بزرگ امت رسول‌الله
در پایان اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) که با حضور باشکوه مردم برگزار شد، متن بیانیه سراسری این اجتماع در ۵ بند قرائت شد؛ بیانیه‌ای که در آن از دستگاه‌های مسؤول و قوه‌قضائیه خواسته شد تا هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم، شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی را که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند شناسایی، و با آنان قاطعانه برخورد عبرت‌آموز کنند.

Page Generated in 0/0123 sec