printlogo


کد خبر: 253493تاریخ: 1401/7/6 00:00
اخبار

پخش «لالایی» خامنه در شبکه نسیم
برنامه «لالایی» با روایت فرهنگ و روابط خانواده و بازنمایی لالایی در اقوام ایرانی از شبکه نسیم پخش خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه «لالایی» روایت فرهنگ و روابط خانواده با بازنمایی لالایی در اقوام ایرانی روی آنتن می‌رود. 
«لالایی» با شعار «آرامش در آغوش کشیدن مادر» با اجرای گیتی خامنه و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیداحسان حسینی مهرماه مصادف با شروع ماه ربیع‌الاول از شبکه نسیم پخش خواهد شد. 
***
پرفروش‌ترین بازی 2013 سریال شد
بازی ویدئویی «آخرین بازمانده از ما/ The Last of Us» که توانست در زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ به پرفروش‌ترین بازی در آن سال تبدیل شود، در قالب سریالی در سال ۲۰۲۳ پخش خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز» اچ‌بی‌او (HBO) از بزرگ‌ترین پخش‌کننده‌های شبکه‌های تلویزیونی کابلی در آمریکا روز گذشته تریلر کامل این سریال را که نخستین نگاه به اقتباسی نمایشی از بازی محبوب و پساآخرالزمانی را به طرفدارانش ارائه می‌دهد، منتشر کرد. زمان دقیق پخش این مجموعه از شبکه اچ‌بی‌او هنوز اعلام نشده است. تریلر این مجموعه در روز ۲۶ سپتامبر که در انجمن آخرین بازمانده از ما به عنوان روز شیوع (Outbreak Day) شناخته شده منتشر شد. بازی ویدئویی «آخرین بازمانده از ما» به طور رسمی در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ در همایش جوایز بازی ویدئویی اسپایک معرفی شد. این بازی در نمایشگاه ای۳ در سال ۲۰۱۲ توانست ۵ جایزه از جمله بهترین نمایش، بهترین بازی، بهترین بازی کنسولی، بهترین اکشن ماجراجویی و بهترین صدا را از آن خود کند. 
این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی نسل هفتم کنسول‌های بازی، همچنین توانست بیش از ۲۰۰ جایزه برترین بازی سال را دریافت کند و یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ در این زمینه محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از برترین بازی‌های ویدئویی تمام دوران‌ها در نظر گرفته می‌شود. 
«آخرین بازمانده از ما» پس از «اتومبیل‌دزدی بزرگ ۵» عنوان دومین بازی پرفروش سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرد و تا آگوست ۲۰۱۴ توانست بیش از ۸ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند. 
***
انتصاب مدیرعامل جدید بنیاد بازی‌های رایانه‌ای
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدامین حاجی‌هاشمی را به عنوان مدیر‌عامل جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در جلسه روز شنبه هیات‌مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حکم انتصاب محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل جدید این بنیاد به وی اعطا شد. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود صنعت بازی‌های رایانه‌ای در راستای رشد، ارتقای آن و شکوفایی خلاقیت جوانان فعال در این زیست‌بوم شده است. 
حاجی‌هاشمی، دانش‌آموخته رشته مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر بخش بازی‌های رایانه‌ای چهارمین و پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. 
گفتنی است سیدصادق پژمان از اردیبهشت سال ۹۸ مسؤولیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را برعهده داشت که در این جلسه از زحمات وی در مدت مسؤولیت بنیاد قدردانی شد. 
***
کنداکتور نسیم فعلا بدون «دورهمی»
پس از حاشیه‌های پیش‌آمده بر سر برنامه «دورهمی» و اظهارات اخیر مهران مدیری، شبکه نسیم ترجیح داد با اتمام ماه محرم و صفر، فعلا جدول پخش جدید خود را بدون «دورهمی» ببندد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پیش از حاشیه‌های پیش آمده، شبکه نسیم اعلام کرده بود قصد دارد قسمت‌های باقیمانده از مسابقه «دورهمی» را پس از ایام صفر پخش کند و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت اما با اعلام برنامه‌های پاییزی تا اینجا نامی از برنامه مهران مدیری به چشم نمی‌خورد. 
گفتنی است روابط عمومی نسیم اعلام کرده است ساعت و زمان پخش دیگر برنامه‌های جدید شبکه نسیم متعاقبا اعلام خواهد شد.
***
7 فیلم کوتاه در سبد اکران آنلاین
2 بسته فیلم کوتاه «ویرگول، پاییز» و «مکث کوتاه» شامل 7 فیلم کوتاه از امروز در 3 پلتفرم هاشور، ودیو و تیوال به صورت اشتراکی و فروشی آنلاین اکران می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، امور پخش و توزیع انجمن سینمای جوانان ایران همزمان با آغاز نخستین ماه فصل پاییز، 2 بسته فیلم کوتاه «ویرگول، پاییز» و «مکث کوتاه» را برای نمایش آنلاین در پلتفرم‌های هاشور، ودیو و تیوال از امروز چهارشنبه 6 مهرماه 1401 به صورت اشتراکی و فروشی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار داده است. 
بسته «ویرگول، پاییز» از امروز تا 6 آذرماه 1401 و بسته «مکث کوتاه» از امروز و در بازه زمانی نامحدود فیلم‌های کوتاه‌ خود را در 3 پلتفرم مذکور در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. 

Page Generated in 0/0192 sec