printlogo


کد خبر: 253511تاریخ: 1401/7/6 00:00
ادامه پرداخت وام به خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند
ثبت بیش از ۲۵۷ هزار تولد در بهار امسال

بر پایه آمار ثبت احوال کشور، نرخ ولادت در 3 ماه نخست سال جاری ۲۵۷ هزار و ۶۴۷ مورد و در همین مدت تعداد فوتی‌های ثبت شده ۱۰۱ هزار و ۳۹۳ مورد بوده است. بنا بر این گزارش، از مجموع ۲۵۷ هزار و ۶۴۷ ولادت ثبت شده در بهار سال جاری در کشور ۹۱ هزار و ۳۸۹ ولادت برای فروردین‌، ۸۲ هزار و ۳۶۲ ولادت برای اردیبهشت‌ و ۸۳ هزار و ۸۹۶ ولادت برای خرداد به ثبت رسیده است. همچنین از مجموع ولادت‌های ثبت شده در 3 ماه نخست سال ۱۴۰۱ در کشور به ترتیب استان تهران با ۳۲ هزار و ۸۷۰ نفر، استان خراسان رضوی با ۲۵ هزار و ۱۱۰ نفر و استان سیستان‌و‌‌بلوچستان با ۲۱ هزار و ۲۲۶ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در بهار سال جاری در بین استان‌ها قرار گرفته‌اند. 
علاوه بر این استان‌های سمنان با یکهزار و ۶۵۳ نفر، ایلام با یکهزار و ۷۸۶ نفر و کهگیلویه‌وبویراحمد با ۲ هزار و ۴۵۵ تولد به ترتیب در کل ولادت‌های بهار سال جاری رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش ایسنا، همچنین از کل ۱۰۱ هزار و ۳۹۳ فوت ثبت شده در بهار سال جاری در کشور ۳۶ هزار و ۳۸ فوتی برای فروردین‌، ۳۱ هزار و ۱۷۲ مورد فوتی برای اردیبهشت‌ و ۳۴ هزار و ۱۸۳ فوتی برای خرداد به ثبت رسیده است. بر پایه مرگ‌ومیرهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده در فصل بهار سال جاری در کشور، استان تهران با ۱۵ هزار و ۵۱۲ فوت، استان خراسان رضوی با ۸ هزار و ۲۹۰ فوت و استان اصفهان با ۶ هزار و ۴۵۱ فوت به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در بهار سال جاری همچنین در 3 استان ایلام با ۶۶۷ فوت، استان کهگیلویه‌وبویراحمد با ۷۷۰ فوت و استان سمنان با ۸۷۳ فوت به ترتیب کمترین میزان میزان فوتی در کشور به ثبت رسیده است.
 
* پرداخت وام به خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند
تاکنون به پدران فرزندان متولد شده در سال ۱۴۰۰ به بعد، بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. دستورالعمل وام فرزندآوری در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اواخر فروردین‌ماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شده است. بر اساس این دستورالعمل، به ترتیب به ازای فرزند اول ۲۰، فرزند دوم ۴۰، فرزند سوم ۶۰، فرزند چهارم ۸۰ و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان به پدر این فرزندان وام تعلق می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0051 sec