printlogo


کد خبر: 253512تاریخ: 1401/7/6 00:00
اخبار

۲ ساعت «درس تربیت بدنی» در تمام مدارس الزامی شد
مدیرکل دفتر تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره جزئیات «درس تربیت بدنی» در مدارس سراسر کشور همزمان با بازگشایی حضوری مدارس توضیحاتی ارائه کرد. محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع درس تربیت بدنی در مدارس اظهار کرد: حوزه یادگیری تربیت بدنی و سلامت به عنوان یکی از ۱۱ حوزه یادگیری در برنامه درس ملی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمانی، روانی و ایجاد زمینه‌هایی در جهت شناساندن روش‌های صحیح فعالیت‌های جسمانی، ارتقای توانمندی‌های بدنی و تبیین روش‌های تفریحی سالم در حوزه تربیت بدنی است. وی اظهار کرد: برای اینکه اجرای کیفی و مطلوب برنامه درس تربیت بدنی اتفاق بیفتد، باید به معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی توجه ویژه‌ای شود. جعفری گفت: بر اساس این دستورالعمل، آموزش مستمر نیروی انسانی موثر در اجرای برنامه درسی تربیت بدنی، نظارت مستمر و هدایت افراد در جهت تحقق اهداف درس تربیت بدنی لازم و ضروری است. وی ادامه داد: معلم درس تربیت بدنی مسؤولیت تدریس این درس را در مدرسه بر عهده دارد و باید طبق برنامه درسی و کلاسی تدوین شده، برای دانش‌آموزان ۲ ساعت درس تربیت بدنی از پایه اول تا پایه دوازدهم در نظر گرفته شود. جعفری بیان کرد: مدارسی که معلم درس تربیت بدنی متخصص ندارند، آموزگار پایه موظف است ۲ ساعت کلاس تربیت بدنی را اجرا کند. حضور مرتب دانش‌آموزان در کلاس درس تربیت بدنی در تمام ساعات تدریس مانند دیگر دروس الزامی است. 
***
هلال‌احمر به بیماران نیازمند تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام می‌دهد
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی اعطای تسهیلات وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد. وحید سلیمی در این‌باره گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته مبنی بر اعطای وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند، از این پس و در فاز اول، 100 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان‌ها ارائه خواهد شد. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این وام با ارائه مدارک لازم از سوی سازمان داوطلبان ارائه می‌شود، اضافه کرد:‌ اعطای وام به بیماران نیازمند تا سقف ۵۰ میلیون تومان، کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود. بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سلیمی اضافه کرد: سازمان داوطلبان در نظر دارد ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات نیز از طریق بانک رسالت ارائه دهد که شرایط اعطای وام متعاقبا اعلام خواهد شد. 
***
مرگ ۶ نفر در تصادف آتشین پژو و پراید
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مرگ ۶ نفر در تصادف میان پژو ۴۰۵ و سواری پراید خبر داد. مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دیروز خبری مبنی بر وقوع تصادف میان دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو ۴۰۵ در محور خواف واقع در استان خراسان رضوی به امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد که در پی آن امدادگران نزدیک‌ترین پایگاه‌ها به محل حادثه اعزام شدند. وی با بیان اینکه برابر گزارش دریافتی این حادثه منجر به آتش‌سوزی ۲ خودرو شده بود، گفت: متاسفانه ۶ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند. وی درباره علت وقوع این حادثه اظهار کرد:‌ ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در محل حادثه حاضر شده و دلیل وقوع این حادثه پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی آنان اعلام خواهد شد. 
***
پرداخت ۱۵۰ هزار وام به بازنشستگان در ۶ ماه اول سال
معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت بیش از ۱۵۰ هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. احمد اسفندیاری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: در سال جاری قرار است به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام قرض‌الحسنه (وام ضروری) پرداخت شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند. وی با اشاره به فرآیند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود و در ادامه وام به حساب فرد بازنشسته واریز می‌شود. 
***
تحویل ۸ هزار خانه به مددجویان کمیته امداد در ۶ ماه نخست سال
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) از تحویل 8 هزار واحد مسکونی به مددجویان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد. محمود توکلی با تشریح عملکرد ۶ ماهه کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار واحد مسکونی تحویل خانواده‌های تحت حمایت این نهاد شده است. وی ادامه داد: از این تعداد 7500 واحد احداث و به مددجویان تحویل و بقیه در قالب کمک به خرید مسکن انجام شده است. مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اظهار داشت: این نهاد در بخش احداث فضای جانبی نیز ۱۲ هزار و ۶۱۱ مورد خدمت شامل محوطه‌سازی، ساخت سرویس بهداشتی و حمام ارائه کرده است. توکلی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۰ هزار مورد خدمت تعمیر مسکن برای مددجویان انجام داده است. وی با تشریح برنامه کمیته امداد خاطرنشان کرد: این نهاد تا پایان سال جاری کلید ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید را در اختیار جامعه هدف قرار خواهد داد.  

Page Generated in 0/0088 sec