printlogo


کد خبر: 253522تاریخ: 1401/7/6 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور در دیدار با خانواده شهید سلیمانی:
بدخواهان دنبال حذف یاد حاج‌قاسم از خاطره جمعی جامعه هستند
رئیس‌جمهور فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین مؤلفه‌ قدرت جمهوری اسلامی خواند و گفت: پاسداشت یاد، نام و جایگاه والای شهدا وظیفه هر ایرانی منصف، بویژه مسؤولان کشور است. حجت‌‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده شهید سلیمانی با یادآوری اهمیت روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با غرض‌ورزی امپراتوری رسانه‌ای غرب در موضوع مبارزه تروریسم، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم، تلاش می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای واقعیت را وارونه و جای جلاد و شهید را عوض کنند. بر همین اساس در جریان تنظیم محتوای سخنرانی بنده در مجمع عمومی سازمان ملل بر مبنای ارج نهادن و به رخ کشیدن نمادهای قدرت ملی تصمیم گرفتیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم تا دنیا بداند که تروریسم چیست، تروریست کیست و قهرمان مبارزه با تروریسم چه کسی است. رئیس‌جمهور با تقبیح رفتار رسانه‌های غربی در تحریف و جعل واقعیت‌ها، خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه به اعتبار امپراتوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تعریف تروریسم را تغییر دهد و خودش را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند، لذا وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما است که اجازه ندهیم این تلاش دشمن به نتیجه برسد. وی با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده و از همین جهت مورد حقد و کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: شهید سلیمانی چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند، نه فقط یک نام که یک مکتب است و امروز همه باید تلاش کنیم مظاهر و شاخص‌های این مکتب در شئونات زندگی مردم جاری شود. 
رئیس‌جمهور همچنین از تلاش دشمنان برای کاهش حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی خبر داد و اذعان داشت: دشمن در مقاطع مختلف تلاش می‌کند حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی و دیگر الگوها و ارزش‌ها را بسنجد و اگر احساس کند حساسیت جامعه نسبت به نام و یاد این شهید کم شده است، تلاش‌های خود را برای حذف کامل نام و راه و مکتب او از خاطره و یاد جمعی جامعه مضاعف خواهد کرد، لذا باید نسبت به هر گونه تعدی دشمن به شخصیت و مکتب شهید سلیمانی حساس بود. 
در ابتدای این دیدار خانواده شهید سلیمانی ضمن قدردانی از بیانات رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، پاسداشت نام سردار شهید سلیمانی در تریبون سازمان ملل متحد را موجب خوشحالی همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در منطقه دانستند. خانواده سردار سرافراز مقاومت، تبیین شاخص‌های مکتب ایشان از سوی رئیس‌جمهور در سخنرانی نیویورک را اقدامی حکیمانه خواندند و افزودند: در مکانی که مدت‌هاست از کارکرد و ماهیت اصلی خود در احقاق حقوق ملت‌ها فاصله گرفته است، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی که همان عدالت‌طلبی و حق‌طلبی ‌است، بسیار موثر و درست همان چیزی بود که از رئیس‌جمهور مکتبی ایران اسلامی انتظار می‌رفت. 
***
وزیر امور خارجه:
برای توسعه همه‌جانبه همکاری با اسلوونی آمادگی داریم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران برای توسعه همه‌جانبه همکاری با دولت جدید اسلوونی آمادگی دارد. 
حسین امیرعبداللهیان در دیدار «تانیا فایون» وزیر خارجه اسلوونی در حاشیه هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، آخرین وضعیت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری بین 2 کشور را مورد بررسی قرار داد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: ایران برای توسعه همه‌جانبه همکاری با دولت جدید اسلوونی آمادگی دارد. طرفین همچنین بر ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های فشرده 2 کشور در ارتباط با برخی مسائل بین‌المللی و حمایت متقابل از نامزدهای ۲ کشور در مجامع بین‌المللی تاکید کردند. 
حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر، گزارشی از دیدار و گفت‌وگوی روز دوشنبه خود با مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در حاشیه نشست ٧٧ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه کرد. وزیر امور خارجه در این مطلب آورده است: امروز (دوشنبه) در نیویورک با وزرای خارجه اندونزی، اسلوونی، بلاروس، مالی، کوبا و برونئی، معاون بشردوستانه دبیرکل و نماینده وی در امور سوریه دیدار و رایزنی داشتم. وی تاکید کرد: علاوه بر آن، به سوالات رادیو MPR آمریکا پاسخ دادم. ابعاد مداخله خارجی در تحریک به آشوب و برهم زدن نظم عمومی در ایران را هم بیان کردم. 
***
رادار ماورای افق «سپهر» با برد ۳‌هزار کیلومتر بزودی عملیاتی می‌شود
جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: رادار ماورای افق با نام «سپهر» با برد ۳ هزار کیلومتر بزودی عملیاتی می‌شود. امیر علیرضا الهامی درباره نقش و اهمیت پدافند هوایی ارتش در دفاع‌مقدس اظهار داشت: فرمایش رهبر انقلاب که پدافند هوایی اولویت اول است، یکی از حدود ۶۰۰ فرمایش ایشان درباره اهمیت پدافند هوایی در نظام دفاعی کشور است. جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه افتخار می‌کنیم رادار ماورای افق ما با نام سپهر بزودی عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: این رادار با برد ۳ هزار کیلومتر اشراف عملیاتی را برای پدافند هوایی فراهم می‌کند. این رادار می‌تواند انواع پرنده‌ها از پرنده‌های تجاری، جنگنده‌ها، هواپیماهای فرماندهی کنترل، هواپیماهای رله ارتباطی، ریزپرنده‌ها، پهپادها و همه پرنده‌ها را رصد کند. وی ادامه داد: این رادار قادر است همه تهدیدات هوایی را کشف و اطلاعات آن را برای تصمیم‌گیری و مقابله در اختیار ما قرار دهد. امیر الهامی گفت: امروز ما دارای یک شبکه فرماندهی کنترل بومی با نام پیامبر اعظم(ص) هستیم که گسترده‌ترین، پویاترین و به‌روزترین شبکه فرماندهی کنترل هم در حوزه نظامی و هم در حوزه غیرنظامی است. امروز صاحب سامانه موشکی زمین به هوای باور ۳۷۳ هستیم که هر روز آن را به روزرسانی کرده و اخیرا برد موشک آن را ارتقا داده‌ایم. 

Page Generated in 0/0049 sec