printlogo


کد خبر: 253570تاریخ: 1401/7/7 00:00
اخبار

واکنش داورزنی به خبر پایان کارش در فدراسیون والیبال
رئیس فدراسیون والیبال گفت: من‌ درگیر کنگره فدراسیون جهانی بودم و ابلاغی درباره پایان کارم به دستم نرسیده است. سی‌و‌هشتمین کنگره فدراسیون جهانی والیبال همزمان با مرحله نخست مسابقات قهرمانی زنان جهان در شهر آرنهم هلند از 22 تا 25 سپتامبر (31 شهریور تا 3 مهر 1401) برگزار شد. با دعوت فدراسیون جهانی والیبال محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیات‌رئیسه FIVB بامداد دوشنبه 28 شهریور عازم هلند شد و پس از شرکت در جلسه هیات‌رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا که در حاشیه این کنگره برگزار شد، ضمن دیدار با مقامات و مسؤولان فدراسیون جهانی والیبال در این کنگره 3 روزه حضور پیدا کرد. همچنین میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون والیبال هم بامداد چهارشنبه 30 شهریور عازم شهر آرنهم شد و به عنوان نماینده فدراسیون ایران در این کنگره شرکت کرد. بررسی و ارزیابی فعالیت‌های والیبال دنیا در یک سال اخیر و همچنین برنامه‌ریزی و بررسی برنامه‌های والیبال در سال 2023 از محورهای اصلی این کنگره بود که در حاشیه آن رؤسای فدراسیون‌های کشورهای مختلف با یکدیگر دیدار و در جلساتی مختلف با مسؤولان فدراسیون جهانی ملاقات و گفت‌وگو کردند. در شرایطی که داورزنی در ایران حضور نداشت و راهی هلند شده بود، اخباری تکراری درباره پایان دوران فعالیت وی در فدراسیون والیبال منتشر شد. در شرایطی که حدود یک سال و 2 ماه از دوران مدیریت وی در فدراسیون والیبال باقی مانده، گفته می‌شود داورزنی بازنشسته است و درخواستش برای تمدید حضور در فدراسیون والیبال مورد موافقت قرار نگرفته است. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با فارس، در این خصوص اظهار داشت: من درگیر مسائل و موضوعات مربوط به کنگره فدراسیون جهانی والیبال بودم. در جریان این اخبار هم نیستم، چون چیزی به صورت رسمی به من ابلاغ نشده است. تاکنون بارها این اخبار منتشر شده است اما تا زمانی که ابلاغ رسمی نشود، این اخبار قابل تایید نیست. 
***
شوک عربستان در فوتسال به چشم‌بادامی‌ها!
تیم ملی فوتسال عربستان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا شگفتی بزرگی را رقم زد و تیم ژاپن را شکست داد. به گزارش مهر، در ادامه شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به میزبانی کشور کویت، تیم‌های ژاپن و عربستان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری ۲ بر یک به سود عربستان تمام شد. در این بازی در گروه D عربستان در همان نیمه اول کار ژاپن را تمام کرد و با نتیجه ۲ بر یک برنده به رختکن رفت. ژاپن در نیمه دوم هر کاری کرد نتوانست دروازه عربستان را باز کند تا نخستین شگفتی بزرگ جام را با باخت خود رقم بزند. عربستان با سرمربیگری «آن درو پلازا آلوارز» اسپانیایی که سابقه کار در تیم بارسلونا را هم دارد، جنگنده ظاهر شد و حتی در ضد حملات می‌توانست اختلاف گل‌ها را بیشتر کند. در این مسابقه، زری فتحی و گلاره ناظمی 2 داور ایرانی هم حضور داشتند. فتحی از سوی AFC به عنوان داور دوم و ناظمی به عنوان وقت نگه‌دار انتخاب شده بودند. عربستان که دومین حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کند، با این برد بزرگ فعلا صدرنشین گروه D شد. 
***
دلایل برکناری عسکری محمدیان
دارنده ۲ مدال نقره المپیک به دلیل نارضایتی فدراسیون کشتی از سمت خود به عنوان رئیس هیات کشتی مازندران برکنار شده است. 
به گزارش ایسنا، عسکری محمدیان پس از گذشت ۲۷ ماه از ریاست هیات کشتی مازندران و در حالی ‌که ۲۱ ماه دیگر به پایان مسؤولیتش باقی مانده بود، از سمت خود برکنار شد. طبق پیگیری‌ها از فدراسیون کشتی، مهم‌ترین عامل برکناری پیشکسوت کشتی ایران و دارنده ۲ مدال نقره المپیک، نارضایتی فدراسیون کشتی از عملکرد ۲۷ ماهه او عنوان شده است. عسکری محمدیان در ابتدای کار وعده جذب بخش خصوصی برای تامین مالی کشتی مازندران و کمک به باشگاه‌ها، مربیان و کشتی‌گیران در استان کشتی‌خیز مازندران را داده بود اما این اتفاق پس از گذشت ۲۷ ماه و به ‌رغم بارها پیگیری مسؤولان فدراسیون کشتی عملی نشد و حتی احداث و تجهیز خانه کشتی ساری نیز مطابق انتظار فدراسیون پیش نرفت. با توجه به اهمیت تامین مالی استان‌های کشتی‌خیز در جهت رشد و توسعه کشتی و همچنین اهمیت ویژه استان مازندران برای فدراسیون کشتی، در نهایت از او طی ماه‌های اخیر خواسته می‌شود از سمت خود کناره‌گیری کند اما این اتفاق عملی نمی‌شود تا فدراسیون کشتی حکم به برکناری او بدهد. در این میان به محمدیان پیشنهاد حضور در امور فنی تیم‌های ملی نیز داده شد اما با استقبال او روبه‌رو نشد. 
***
تنور بسکتبال ایران داغ می‌شود
لیگ برتر بسکتبال ایران از امروز با برگزاری ۶ دیدار آغاز می‌شود. بیست‌و‌پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان ایران از امروز ۷ مهر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و ۱۲ تیم حاضر در این دوره از مسابقات در ۶ بازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا بار دیگر تنور بسکتبال در کشور داغ شود. در ۲ فصل گذشته، سوپرلیگ بسکتبال ایران هر چند با تعداد تیم بیشتری پیگیری شد اما به دلیل کرونا مسابقات به صورت متمرکز و بدون تماشاگر به میزبانی سالن آزادی در تهران برگزار شد؛ اتفاقی که به عقیده بسیاری روی کیفیت لیگ تاثیر منفی داشت. با روی کار آمدن جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال، ۲ تغییر جدی در سوپر لیگ ایران رخ داد که به ترتیب می‌توان آنها را کاهش تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات و تغییر روش برگزاری رقابت‌های لیگ نام برد. پس از تشکیل سازمان لیگ بسکتبال ایران، با توجه به برگزاری جلسات مختلف، در نهایت اعضای سازمان لیگ به این نتیجه رسیدند که بازی‌های این فصل به صورت رفت و برگشت و در یک گروه ۱۲ تیمی برگزار شود. ضمن اینکه حضور هواداران در سالن مسابقات نیز طبق پروتکل‌ها آزاد است. قهرمان فصل گذشته این مسابقات تیم شهرداری گرگان است که در فصل جاری نیز با جذب ستارگانی چون بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و پری پتی آمریکایی، همچنان مدعی اصلی قهرمانی است و باید دید در انتهای فصل آیا آنها می‌توانند از قهرمانی خود دفاع کنند یا نه.

Page Generated in 0/0067 sec