printlogo


کد خبر: 253601تاریخ: 1401/7/9 00:00
اخبار

طارمی از روی نیمکت آزمون را تشویق و هدایت می‌کرد!
نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره حواشی تیم‌ ملی در اردوی اتریش توضیحاتی ارائه داد. مهدی محمدنبی درباره ایجاد دودستگی در تیم‌ ملی و وجود برخی حواشی و درگیری‌ها در اردوی اتریش توضیحاتی ارائه داد و گفت: این بحث را به تیم‌ ملی الان نمی‌توانید نسبت دهید. معمولا این موضوعات در تیم‌های ملی هست اما در این اردو تعامل، همبستگی و دلبستگی بین بچه‌ها خوب بود. احسان حاج‌صفی به عنوان کاپیتان و همینطور بزرگ‌ترهای تیم بسیار خوب مدیریت کردند. اگر چه در دوره‌ای که آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی فعالیت داشتند ناهماهنگی بین بچه‌ها بود اما در این اردو بسیار هماهنگ شدند و‌ این در زمین مشخص بود. وی درگیری بین طارمی و سردار آزمون را تکذیب کرد و گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نیست. آقایان طارمی، حاج‌صفی، انصاری‌فرد و جهانبخش بزرگان تیم هستند و این بازیکنان همبستگی ایجاد می‌کنند. در آن صحنه تعویض وقتی آقای طارمی آمد روی نیمکت از آنجا با سردار صحبت می‌کرد و‌ به او مدام می‌گفت از فضا استفاده کن، سر بزن و. . . ؛ در این حد صمیمیت بین بازیکنان وجود دارد. من شنیده‌ام عکسی منتشر شده که هنگام تعویض دست نداده‌اند اما تا آنجایی که کنار زمین بودم و دیدم طارمی بعد تعویض سردار را تشویق کرد. حتی شما فیلم را نگاه کنید وقتی ایران گل زد طارمی نخستین فردی بود که کنار خط آمد. نبی در ادامه گفت: باید از حواشی دوری کنیم و تیم‌ ملی را در رسیدن به همبستگی کمک کنیم. همه در ایران باید یکصدا و یکدل باشیم. انضباط در تیم‌ ملی حاکم است و بازیکنان اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده‌اند. در همه تیم‌های ملی و اردوها بحث‌هایی وجود دارد اما خوشبختانه انضباط تیمی و کار فنی در این اردو لطمه‌ای نخورد. 
 
***
وضعیت آل‌کثیر برای پرسپولیسی شدن هنوز قطعی نیست
مهاجم پیشین پرسپولیس این روزها با حضور در تمرینات این تیم به دنبال جلب رضایت کادر فنی است. با رسیدن به بهبودی کامل، عیسی آل‌کثیر چند روز است در تمرینات تیم پرسپولیس حضور پیدا کرده و همراه با سایر بازیکنان به تمرین می‌پردازد. این اتفاق در حالی رخ داده که آل‌کثیر قراردادی با پرسپولیس ندارد و قرارداد 2 ساله او با سرخ‌پوشان در پایان فصل گذشته لیگ به اتمام رسید و او این روزها بدون قرارداد در تمرینات پرسپولیس حاضر است. از طرف دیگر در روزهای اخیر عنوان شده که نام آل‌کثیر در نیم‌فصل به لیست پرسپولیس اضافه خواهد شد اما این در حالی است که کادر فنی سرخ‌پوشان هنوز تصمیم قطعی درباره این موضوع نگرفته است. مربیان پرسپولیس ابتدا قصد دارند میزان آمادگی مهاجم سابق خود را بررسی کنند و در صورتی که آل‌کثیر بتواند خود را به کادر فنی تحمیل کند آن زمان بحث قرارداد جدید با این بازیکن به میان خواهد آمد اما در حال حاضر هیچ تصمیمی برای عقد قرارداد با این بازیکن گرفته نشده است. آل‌کثیر که عملکرد تأثیرگذاری در پرسپولیس داشت، هفته چهاردهم لیگ گذشته در مشهد از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و بعد از چند ماه زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد. او این روزها تمرینات خود را آغاز کرده تا بتواند نظر مساعد کادر فنی پرسپولیس برای عقد قرارداد دوباره با این باشگاه را جلب کند. 
 
***
ضربه ایستگاهی سروش رفیعی زیباترین گل آسیا شد
گل ضربه ایستادگی هافبک سابق سپاهان بهترین گل آسیا شد. توئیتر رسمی لیگ قهرمانان آسیا 2022 به معرفی زیباترین گل مرحله گروهی این رقابت‌ها از طریق ضربه ایستادگی پرداخت. گل زیبای سروش رفیعی بازیکن کنونی پرسپولیس و سابق سپاهان مقابل الدحیل قطر از روی ضربه ایستگاهی زیباترین گل لیگ قهرمانان شد. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای حضور نداشتند و سپاهان و فولاد نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند. سپاهان از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازماند ولی فولاد به مرحله بعد صعود کرد و با الفیصلی عربستان رقیب شد. 
 
***
قهرمانی نکونام در جایزه بزرگ تفنگ مردان
در جریان مسابقه جایزه بزرگ تفنگ مردان ایران، امیرمحمد نکونام به عنوان قهرمانی رسید. مسابقات جایزه بزرگ تیراندازی در ماده تفنگ مردان همزمان با هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت شهید علیرضا شمسی‌پور در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. در فینال این مسابقات امیرمحمد نکونام با نتیجه ۱۶ بر ۸ برابر پوریا نوروزیان به برتری رسید و در جایگاه نخست ایستاد. علی رضایی نیز بر سکوی سوم این مسابقات قرار گرفت. همچنین امیرحسین گلپسند، مهیار صداقت، علی دانشور، هادی قره‌باغی و علیرضا صبیری در رده‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند. 
 
***
جزئیات دستمزد کی‌روش و همکارانش در تیم‌ ملی مشخص شد
مبلغ دستمزد سرمربی پرتغالی تیم‌ ملی و 5 دستیار او در کادر فنی مشخص شد. بر اساس توافقی که کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال کشورمان داشته، او تا پایان جام‌جهانی ماهانه 50 هزار یورو دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه دریافتی 5 دستیار او نیز به صورت ماهانه 30 هزار یورو خواهد بود. به این ترتیب کادر فنی تیم‌ ملی به صورت ماهانه 80 هزار یورو برای فدراسیون فوتبال هزینه خواهد داشت. همچنین در صورت صعود تیم‌ ملی به مرحله بعد جام جهانی، کادر فنی 12 درصد پاداش صعود را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این برای پیروزی و کسب نتایج خوب نیز پاداش جداگانه‌ پرداخت خواهد شد. 

Page Generated in 0/0118 sec