printlogo


کد خبر: 253608تاریخ: 1401/7/9 00:00
رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان تأکید کرد
ضرب‌الاجل برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن

گرامیداشت روز آتش‌نشان در حالی با حضور رئیس‌جمهور پنجشنبه هفتم مهر در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که برای نخستین ‌بار زنان آتش‌نشان کار خود را رسما آغاز کردند. بنا به این گزارش، این روز به بهانه‌ای برای تکریم آتش‌نشانان و قدردانی از تلاش و زحمات آنان بدل شده است؛ بهانه‌ای که صرفا برای گفتن از رشادت‌ها و ایثارگری‌های آتش‌نشانان در سراسر کشور نیست و فرصت خوبی است تا در کنار تکریم‌ها و تعریف‌ها، برخی از مشکلات آنان نیز مورد واکاوی قرار گرفته و راه‌حلی برای‌شان پیدا شود. شرایط شغلی، یکپارچه نبودن آتش‌نشانی در کشور، نبود سیاست واحد در قبال شغل آتش‌نشانی، تفاوت در حقوق و مزایا، کمبود برخی امکانات و تجهیزات، سختی کار، آسیب‌های روحی ناشی از کار و... از جمله این مشکلات است. همزمان با روز آتش‌نشان، ۱۶ زن آتش‌نشان نیز از پنجشنبه هفتم مهر کار خود را آغاز کردند. این افراد در ایستگاه ۷۷ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران مستقر هستند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم گرامیداشت «روز آتش‌نشان» که پنجشنبه (۷ مهر) در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شامخ همه شهدا بویژه شهدای ایثارگر آتش‌نشان گفت: روز آتش‌نشان فرصتی است برای تجلیل از مقام ایثار، گذشت و فداکاری آتش‌نشانان و همه عزیزانی که جان‌شان را برای دفاع از دین، وطن و مردم فدا کردند. وی با بیان اینکه این روحیه ایثار و گذشت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و تجلیل است، افزود: آتش‌نشانی فقط شغل نیست، بلکه جایگاه بسیار ارزشمندی است که به نجات جان مردم می‌انجامد. حجت‌الاسلام رئیسی با تقدیر از پیوستن خانم‌های آتش‌نشان آموزش‌دیده به نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی، بر ضرورت مقوله پیشگیری تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و نهادهای آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند. 
نظارت موثر بر ساخت‌وسازها و همچنین ساختمان‌های ناایمن از دیگر نکات مهم صحبت‌های رئیس‌جمهوردر روز آتش‌نشانی بود. رئیسی از سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها خواست با جدیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: نسبت به ساختمان‌های ناایمن به هیچ ‌وجه نباید اغماضی صورت گیرد؛  برای ایمن شدن آنها ضرب‌الاجل تعیین کنید تا ما شاهد حوادث تلخی نظیر متروپل و پلاسکو نباشیم. 
رئیسی در ادامه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در مقابله با حوادث، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت ساختمان‌های علم‌پایه تاکید کرد. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، مطالبات آتش‌نشانان در زمینه مسکن و همچنین موضوع سختی مشاغل را مطالبات بحق و درستی دانست و از شهردار تهران خواست با طرح این موضوعات در جلسات هیات دولت، تحقق آنها را پیگیری کند. 
رئیسی همچنین بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در سراسر کشور با هدف کاستن از خطرات مبتلا به آتش‌نشانان تاکید کرد. همچنین با حضور رئیس‌جمهور یکصدوسی‌وچهارمین ایستگاه آتش‌نشانی در تهران بزرگ و نیز ایستگاه 77 آتش‌نشانی مختص بانوان شامل ۱۶ نفر از بانوان آموزش‌دیده افتتاح شد.

Page Generated in 0/0065 sec