printlogo


کد خبر: 253609تاریخ: 1401/7/9 00:00
۵ مورد فوت ناشی از ابتلا به بیماری «کووید‌-19» طی 24 ساعت
نفس کرونا به شماره افتاد

با آنکه خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند 2 هفته پس از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین شیوع بیماری «کووید-19» افزایش یابد اما خوشبختانه موج هفتم کرونا در کشور به خط پایان نزدیک شده است، هر چند کارشناسان بهداشت تاکید دارند نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور بی‌توجه بود، چرا که کرونا بیماری مرموز و ناشناخته‌ای است که همچنان باید از آن ترسید. در همین باره وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، 5 بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه 8 مهر، ۳۲۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۸۸ نفر از آنها بستری شدند.  متاسفانه در طول این مدت، 5 بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۲۶ نفر برسد. 
از سویی خوشبختانه تاکنون 7 میلیون و ۳۲۵ هزار و ۶۵۱ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
همچنین 151 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
تاکنون ۶۵ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۹۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۸۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۳ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۲۵ دوز رسید. 
 
* مهار بیماری کرونا از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهار کامل بیماری کرونا از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود. علی نیکزاد با اشاره به برخی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان افزود: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم، مهار کامل بیماری منحوس کرونا بود که رئیس‌جمهور از نخستین روز آغاز به‌کار، شخصا پیگیر واردات واکسن خارجی و پیشرفت در تولید واکسن‌های ایرانی بود.  وی با اشاره به اینکه امنیت، آموزش و بهداشت و درمان، ۳ وظیفه اصلی دولت در کشورمان محسوب می‌شود، ادامه داد: دولت باید به حوزه بهداشت توجه اساسی کند و در حوزه درمان مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز حل مشکلات دسترسی به پزشکان متخصص در دستور کار باشد و حفظ شأن پزشکان و متخصصان به ‌طور اساسی اصلاح شود.
 
 

Page Generated in 0/0058 sec