printlogo


کد خبر: 253640تاریخ: 1401/7/10 00:00
اخبار

معرفی هیأت داوران جشنواره امید
دبیرخانه یازدهمین جشنواره امید اعضای هیات داوران بخش فیلم، عکس و فیلمنامه ساخته نشده این دوره از جشنواره را معرفی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، بهرام توکلی، روح‌الله حجازی، روزبه رایگا، امیر نوروزی، میلاد سعیدی و محمد نجاریان فیلم‌های منتخب یازدهمین جشنواره امید را داوری می‌کنند. همچنین مجتبی آقایی، محمد بابایی و حبیب مجیدی به عنوان اعضای هیات داوران بخش عکس و محمدباقر قهرمانی، امید شمس و پدرام پورامیری به عنوان اعضای هیات داوران بخش فیلمنامه ساخته نشده یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید معرفی شدند. نمایشگاه آنلاین بخش عکس جشنواره امید از طریق سامانه FestivalOmid.irfest.ir برای مخاطبان جشنواره در دسترس است و برگزیدگان جشنواره روز ۱۲ مهرماه از طریق اختتامیه آنلاین قابل دسترسی در وبسایت جشنواره به آدرس FestivalOmid.ir معرفی خواهند شد. یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به دبیری مسعود مکاری برگزار می‌شود و برگزیدگان این دوره از جشنواره روز ۱۲ مهرماه معرفی خواهند شد. 
***
چاپ هشتم کتابی درباره زندگی امام حسن مجتبی(ع)
کتاب «تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی(ع)» توسط بوستان کتاب به چاپ هشتم رسید. به گزارش فارس، چاپ هشتم کتاب «تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی(ع)» اثر سیدجعفر مرتضی‌عاملی و ترجمه محمد سپهری به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۵۶ صفحه منتشر شد. سلوک سیاسی امام حسن مجتبی(ع)، فراز برجسته تاریخ اسلام و مقطعی بسیار پرنکته و درس‌آموز است اما مورخان و تحلیلگران کمتر به آن همت گماشته و در معرفی ایشان بیشتر به نقل حوادث و وقایع عادی پرداخته‌اند. در این تألیف، نویسنده با دیدی محققانه به تجزیه و تحلیل وقایعی همت گمارده که به طور مستقیم و غیرمستقیم با زندگی امام حسن(ع) ارتباط دارد و در مواردی آن حضرت نقش فعالی در تکوین آن بر عهده داشته است، مثل داستان مباهله و بیعت رضوان. مؤلف این اثر، برخلاف تاریخ‌نگاران و سیره‌نویسان، به نقل حوادث و تاریخچه زندگی امام حسن مجتبی(ع) نپرداخته، بلکه زندگی سیاسی آن حضرت را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کرده است. علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند. 
***
«پری خاطره‌ها» منتشر شد
انتشارات کتاب جمکران، کتاب «پری خاطره‌ها» نوشته کلر ژوبرت را منتشر و راهی بازار نشر کرد. به گزارش «وطن ‌امروز»، کتاب «پری خاطره‌ها» کتابی با موضوع خاطرات دفاع‌مقدس توسط واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران، به قلم کلر ژوبرت با تصویرگری عاطفه ملکی‌جو منتشر و راهی بازار نشر شد. کلر ژوبرت، نویسنده نام‌آشنای کودک با استفاده از خاطرات حسین یزدی، فرزند شهید علی‌عباس یزدی از رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) استان قم کتاب «پری خاطره‌ها» را برای گروه سنی کودک نوشته است. 
این نویسنده توانمند در این کتاب کودکان را در دنیای خیال با پری‌ها همراه کرده و به جبهه می‌برد. در انتهای این کتاب نیز خلاصه‌‎ای از زندگی شهید علی‎‌عباس یزدی و تصویر شهید آمده است. شهید علی‌عباس یزدی متولد ۱۳۳۰ در روستای نیزار قم بود که در کودکی پدرش را از دست داد. این شهید گرامی بعد از هجرت از روستا به قم به همراه مادر و برادر بزرگ‌ترش مدتی به شاگردی در نانوایی پرداخت. سال ۱۳۵۵ با دخترخاله‌اش ازدواج کرد و صاحب 2 فرزند دختر و یک پسر شدند. شهید یزدی در عملیات کربلای یک در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و فرزند چهارم ایشان بعد از شهادت پدر به دنیا آمد. حسین یزدی، نخستین فرزند شهید راوی خاطرات این کتاب است. 
***
انتشار فراخوان المپیاد فیلمسازی نوجوانان
فراخوان ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور توسط بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، ثبت‌نام ششمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور در 2 بخش ایده و طراحی شخصیت و فیلم از امروز دهم مهرماه آغاز خواهد شد. 
پایان مهلت ارسال آثار برای نوجوانان علاقه‌مند ۱۰ آبان ۱۴۰۰ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این المپیاد به نشانی https://to.icff.ir مراجعه و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند. ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور از ۲۰ تا ۲۵ آبان‌ماه برگزار خواهد شد. 
***
پخش مجموعه مستند «جویندگان طلا»
اولین قسمت فصل هشتم مستند «جویندگان طلا» محصول ۲۰۱۸ آمریکا امروز (۱۰ مهرماه) از شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود. به گزارش ایسنا، نخستین قسمت از مستند «جویندگان طلا» به کارگردانی تام وایت ورث امروز یکشنبه ساعت ۱۰ دقیقه بامداد از شبکه 5 سیما پخش می‌شود. این مستند محصول ۲۰۱۸ آمریکا در ژانر ماجراجویی و مهیج است.

Page Generated in 0/0056 sec