printlogo


کد خبر: 253659تاریخ: 1401/7/10 00:00
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: ظرفیت اینترنت تنها بنا بر اقتضائات امنیتی محدود شده است
استفاده مردم از اینترنت پرسرعت و کیفی؛ بزودی

با آنکه 2 هفته است بنا بر اقتضائات امنیتی، ظرفیت اینترنت در کشور محدود شده است اما به گفته وزرای ارتباطات و میراث فرهنگی به سرعت از این مرحله عبور خواهیم کرد و مردم می‌توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا استفاده کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گردشگری برای استفاده از فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات هم سفر را تسهیل می‌کند و هم می‌تواند موجب افزایش فروش صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی شود. عیسی زارع‌پور در دومین همایش توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان که دیروز در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی ‌گردشگری عباس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: فناوری اطلاعات می‌تواند تمام حوزه‌ها از جمله گردشگری را متحول کند. فناوری اطلاعات با سرعت شتابان در حال تحول است و به این دلیل که ذات آن تحول‌زاست، می‌تواند با فناوری‌ها سرعت تحول را به بخش‌های مختلف منتقل کند. وی با بیان اینکه سفر به واسطه رشد و توسعه فناوری اطلاعات تسهیل شده است، از کسب اطلاعات از مقصد، شناسایی بهترین و کوتاه‌ترین مسیر، اطلاع از آب و ‌هوا و راه‌ها، اطلاع از تجارب دیگران و اطلاع از اقامتگاه‌ها به‌ عنوان بخشی از ظرفیت‌هایی نام برد که این ابزار فراهم کرده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ظرفیت‌های جدیدی در این حوزه به وجود آمده است که ارائه‌های امروز نیز نشانگر این بود در این حوزه عقب نیستیم و با دنیا رقابت می‌کنیم. زارع‌پور به آماده‌سازی زیرساخت‌های اینترنت در دولت سیزدهم برای فعالیت کسب‌کارها اشاره کرد و گفت: دولت فناوری اطلاعات را راهبردی می‌بیند و در این مسیر به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی هستیم. وی با اشاره به رشد ارتباطات ثابت و سیار بیان کرد: پیگیر اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها هستیم که با اجرای این طرح ۸۰ درصد مردم به اینترنت با سرعت بالا دسترسی خواهند داشت. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم را نیز شروع کرده‌ایم، ادامه داد: این جهش در تولید و خدمات محتوا نقطه عطفی ایجاد می‌کند؛ محتوا و سرویس این جریان جدید باید توسط بخش خصوصی فراهم شود. در حوزه‌ گردشگری نیز به دنبال این هستیم که این مسیر به شکل سازمان‌یافته دنبال شود. وی به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم موانع سر راه کسب‌وکار فضای مجازی و هوشمندسازی در کشور برداشته شود. 
 
* ظرفیت اینترنت تنها بنا بر اقتضائات امنیتی محدود شده است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بنا بر اقتضائات امنیتی، ظرفیت‌های اینترنت محدوده شده است و کشور به سرعت از این مرحله عبور خواهد کرد و مردم می‌توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و توانمندی استفاده کنند. عزت‌الله ضرغامی در حاشیه همایش «توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و دانش‌بنیان» گفت: بخشی از ظرفیت‌های کشور که مربوط به جوانان می‌شود هنوز فرصت تاثیرگذاری نداشتند. از اولویت‌های راهبری وزارت میراث فرهنگی این است که این ظرفیت‌ها را به فعلیت برساند و با آماده کردن تسهیلات و مشوق‌های لازم، توانمندی جوانان در حوزه‌های فناوری از قوه به فعل تبدیل شود. 
وی با اشاره به اینکه در همایش امروز برخی استارتاپ‌ها هر کدام از منظری خدمات خاصی را که دارند، معرفی کردند گفت: این خدمات می‌تواند در همه حوزه‌های گردشگری ارائه شود و یک جلوه مناسبی را به مخاطبان و علاقه‌مندان گردشگری ارائه دهند. 
وزیر میراث فرهنگی گفت:‌ به دلیل اغتشاشات و ناآرامی‌ها و برخی تخریب‌هایی که در نقاط مختلف کشور به وجود آمده، بنا بر اقتضائات امنیتی ظرفیت‌های اینترنت محدوده شده و این یک تصمیم امنیتی است برای امنیت مردم، چون این پلتفرم‌ها مورد سوءاستفاده برخی گروه‌های اغتشاشگر قرار گرفته است. وی اظهار کرد: کشور به سرعت از این مرحله عبور خواهد کرد و به وضعیت عادی بازمی‌گردیم و مردم بنا به حقی که دارند می‌توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا استفاده کنند.

Page Generated in 0/0059 sec