printlogo


کد خبر: 253660تاریخ: 1401/7/10 00:00
شناسایی ۵۳۸ بیمار جدید «کووید-19» و فوت ۳ تن دیگر طی 24 ساعت
هیچ شهری با شرایط بسیار پرخطر کرونا نداریم

کرونا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است به‌طوری که آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور طی یک شبانه‌روز به 3 نفر رسیده است. به گزارش «‌وطن‌امروز» با آنکه تب بیماری «کووید-19» در کشور فروکش کرده اما در این شرایط نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بود، چرا که این بیماری مرموز هر از چندگاهی با موج جدید خود را نشان می‌دهد. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، 3 بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۲۹ نفر رسید. بر این اساس از ظهر جمعه تا ظهر شنبه 9 مهر، ۵۳۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۱۰۹ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، 3 بیمار مبتلا به «کووید-19» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۹۶۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۱۴۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. از سویی در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۸۵ هزار و ۹۰۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۲۹ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۵۶ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۶۸۸ دوز رسید. در شبانه‌روز منتهی به 9 مهر ۸۵۶۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
همچنین براساس جدیدترین گزارش‌ها، طی یک هفته اخیر تا هشتم مهر ۱۴۰۱، هیچ شهری با شرایط بسیار پرخطر در لیست شهرهای قرمز قرار نداشته است و تعداد شهرهای نارنجی ۱۶، تعداد شهرهای زرد ۲۰۰ و تعداد شهرهای آبی نیز ۲۳۲ شهر برآورد شده است. 
 
* 3 نوع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها
نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: در حال حاضر واکسن آنفلوآنزای ساخت داخل به همراه واکسن‌های وارداتی در سطح داروخانه‌ها موجود است. سیدعلی فاطمی افزود: واکسن‌های هلندی و فرانسوی آنفلوآنزا، به همراه واکسن ساخت داخل در سطح داروخانه‌های کشور توزیع شده و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. وی در ارتباط با قیمت واکسن‌های هلندی و فرانسوی گفت: قیمت واکسن‌های خارجی ۲۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و واکسن ایرانی هم ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. 
فاطمی با اشاره به اینکه واکسن‌های خارجی با 3 هفته فاصله نسبت به واکسن ایرانی در سطح داروخانه‌ها توزیع شد، افزود: استفاده از واکسن ایرانی آنفلوآنزا برای کودکان و خانم‌های باردار هنوز مورد تأیید وزارت بهداشت قرار نگرفته و همین موضوع باعث شده در مقایسه با واکسن‌های هلندی و فرانسوی، کمتر مورد استقبال قرار بگیرد. وی با اشاره به تاریخ انقضای واکسن‌ها گفت: شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها گفته‌اند واکسن‌های باقیمانده را پس می‌گیرند و از این جهت، مشکلی وجود ندارد. نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به این موضوع که استفاده از واکسن ایرانی آنفلوآنزا برای کودکان و خانم‌های باردار هنوز به تأیید وزارت بهداشت نرسیده است، افزود: البته استفاده از این واکسن منعی ندارد.

Page Generated in 0/0055 sec