printlogo


کد خبر: 253662تاریخ: 1401/7/10 00:00
اخبار

فرسودگی ۳۰۰۰ آمبولانس
 
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳ هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده است و نیاز به جایگزینی دارد. دکتر جعفر میعادفر در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: برنامه ما این است که هر سال، هزار دستگاه آمبولانس جدید خریداری و با این آمبولانس‌های فرسوده جایگزین کنیم. وی افزود: طرح خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در نشست سران قوا مصوب شده و مجوز واردات هزار دستگاه توسط خیران نیز صادر شده است که سبب کاهش ۴۰درصدی هزینه هر آمبولانس می‌شود. میعادفر اعلام کرد: برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس مبلغی حدود 2 هزار میلیارد تومان نیاز است. 
این مسؤول همچنین به آسیب‌های وارد شده به سازمان اورژانس کشور در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: ۸۵ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر آسیب دید و ۱۰ همکار ما در اورژانس استان‌های مختلف نیز مجروح شدند. رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: صدام در عصر حاضر از خبیث‌ترین افراد بود که با موشک به منازل مردم در جنگ 8 ساله حمله می‌کرد اما آمبولانس‌ها را مورد هدف قرار نمی‌داد. 
وی گفت: متأسفانه آسیب‌هایی که به اورژانس وارد شد سبب ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی به مردم شد و بسیاری از مردمی که دچار بیماری بودند نتوانستند از خدمات اورژانس بهره ببرند، چرا که در بعضی نقاط به آمبولانس‌های در حال اعزام به مأموریت حمله شد. 
***
بازدید بیش از ۸۹ هزار نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی
مدیرکل موزه‌ها از بازدید ۸۹ هزار و ۴۱۰ نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به مناسبت هفته گردشگری در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ خبر داد. 
مرتضی ادیب‌زاده با اشاره به اینکه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در روز جمعه هشتم مهرماه 1401 به مناسبت هفته گردشگری رایگان بود، گفت: 89 هزار و 410 نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی سراسر کشور بازدید کردند. همچنین استان تهران با 34 هزار و 236 نفر بازدید در رتبه اول بازدیدکنندگان قرار گرفت. مدیرکل موزه‌ها تصریح کرد: استان فارس با 18 هزار و 778 نفر و استان اصفهان با 10 هزار و 528 نفر بازدید به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم بازدیدکنندگان را در روز جمعه 8 مهر 1401 ثبت کردند. 
***
کمک ۱۲۷۰ میلیاردی حامیان به ایتام
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از فعالیت ۹۸۸۰ مرکز نیکوکاری در کشور خبر داد و گفت: ۱۵۹۳ مرکز نیکوکاری تخصصی فعالیت می‌کنند. حبیب‌الله آسوده درباره تعداد مراکز نیکوکاری گفت: در حال حاضر ۹۸۸۰ مرکز نیکوکاری با همراهی و نظارت کمیته امداد در سراسر کشور با محوریت مساجد در سطح محلات راه‌اندازی شده است. وی افزود: از این تعداد ۱۵۹۳ مرکز نیکوکاری تخصصی هستند که در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال، مسکن، تحصیل و... به نیازمندان کمک می‌کنند. آسوده تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری طی 5 ماه اول امسال ۴۳۱۹ میلیارد تومان کمک مردمی به نیازمندانی که شناسایی شده‌اند ارائه شد. وی اظهار داشت: طی 5 ماه امسال، هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان کمک از سوی حامیان به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است. وی همچنین درباره روش‌های پیوستن به طرح اکرام گفت: ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و همچنین مراجعه به سایت اکرام به آدرس akram.emdad.ir از جمله روش‌هایی است که مردم می‌توانند به ایتام کمک کنند. 
***
افزایش ۸ درصدی مراجعان به مراکز معاینه فنی
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: حدود ۸۸۷ هزار دستگاه خودرو طی ۶ ماه نخست امسال به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات ۸ درصد افزایش داشته است. سیدرضا مفیدی درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۶ ماه نخست امسال بیان کرد: حدود ۸۸۷ هزار دستگاه خودرو طی ۶ ماه نخست امسال به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات ۸ درصد افزایش داشته است. 
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۶۸۴ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده است، افزود: طی این ۶ ماه، نقص مربوط به آلایندگی برابر با ۹۰ هزار دستگاه خودرو، همراستایی ۵۲ هزار دستگاه، کمک فنر ۲۴ هزار دستگاه، تست ترمز ۶۷ هزار دستگاه و وضعیت ظاهری ۱۰۱ هزار دستگاه خودروی مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی توسط راکبان آن رفع ایراد شده است. به گفته مفیدی، در مجموع ۲۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند. 
وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا پایان شهریور، حدود ۶۵۱ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، اضافه کرد: از این تعداد، حدود ۱۱۷ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

Page Generated in 0/0060 sec