printlogo


کد خبر: 253672تاریخ: 1401/7/10 00:00
اخبار

در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جمهوری خلق چین 
رئیسی: آماده تقویت همکاری‌های چندجانبه با چین هستیم
رئیس‌جمهور با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری خلق چین، گفت: ایران و چین به عنوان ۲ کشور مخالف یکجانبه‌گرایی، زمینه‌های فراوانی برای گسترش همه‌جانبه مناسبات دارند و بی‌تردید اراده جدی 2 طرف برای اجرای مشارکت جامع راهبردی، چشم‌انداز روشنی برای تحقق منافع مشترک 2 کشور ترسیم می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری خلق چین به «شی‌جین پینگ» رئیس‌جمهور و مردم این کشور، گفت: جهان کنونی با چالش‌هایی روبه‌رو است که برای فائق آمدن بر آنها ضرورت دارد همکاری‌های کشورهای مستقل افزایش یابد و راهکارهایی جهانشمول برای تامین منافع مشترک بشری اندیشیده شود. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات «توسعه جهانی» و «امنیت جهانی» رئیس‌جمهور چین پشتیبانی کرده و از آنها به عنوان ایده‌هایی که مبتنی بر منافع جمعی ملت‌ها و معطوف به بهبود رفاه و تقویت صلح و ثبات جهانی است استقبال می‌کند، افزود: ایران و چین به عنوان 2 کشور مستقل و مخالف یکجانبه‌گرایی و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، زمینه‌های فراوانی برای گسترش همه‌جانبه مناسبات دارند. حجت‌‌الاسلام رئیسی تاکید کرد بی‌تردید اراده جدی 2 طرف برای اجرای مشارکت جامع راهبردی، چشم‌انداز روشنی برای تحکیم پیوندها و تحقق اهداف و منافع مشترک 2 کشور ترسیم می‌کند و جمهوری اسلامی ایران برای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های همه‌‌جانبه با جمهوری خلق چین در قالب سازوکارهای دوجانبه و در چارچوب ترتیبات و نهادهای چندجانبه آمادگی دارد. 
***
سردار پاکپور: 
تلاش‌های سیلی‌خوردگان از ملت بزرگ ایران خصمانه‌تر از گذشته شده است
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار سیدحمیدرضا هاشمی نوشت: تلاش‌های مذبوحانه جبهه استکبار و سیلی‌خوردگان از انقلاب ملت ایران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، صریح‌تر و خصمانه‌تر از گذشته شده است. به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، شهادت سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی را تبریک و تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی سپاه آمده است: امروز شاهدیم که صف‌بندی و تلاش‌های مذبوحانه جبهه استکبار و سیلی‌خوردگان از انقلاب ملت بزرگ ایران، علیه نظام مقدّس جمهوری اسلامی، صریح‌تر و خصمانه‌تر از گذشته شده و پس از بی‌اثر شدن تهدیدات نظامی و تحریم‌های اقتصادی، صراحتا از براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقطه کانونی جبهه مقاومت که توانسته است مقتدرانه ضمن حفظ و تأمین امنیت و استقلال نظام، اهداف بزرگ خود را در منطقه به پیش برد و سناریوهای شیطانی نظام سلطه را خنثی کند، از طریق جنگ نرم و تشدید تهدیدات امنیتی با بهره‌گیری از عوامل نفوذی و عناصر فریب‌خورده داخلی، سخن به میان آورده و برای تحقق آن تمام ظرفیت‌های خود و متحدان‌شان را به کار گرفته‌اند. تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شهدای امنیت، این خدمتگزاران مخلص و بی‌ادعا به هموطنان عزیز خطه قهرمان‌پرور و مردم متدین استان‌های جنوب شرق کشور بویژه مجاهدت‌های شبانه‌روزی و مستمر سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی طی حدود 3 دهه افتخار خدمت در کسوت پاسداری از انقلاب اسلامی و سربازی آقا امام زمان(عج)، منشأ برکات و توفیقات فراوانی برای نظام، انقلاب و بویژه حفظ امنیت و آرامش آن منطقه بوده است. 
***
قدردانی سران قوا از بصیرت ملت ایران
سران ۳ قوه در جلسه عصر دیروز که در محل نهاد ریاست‌جمهوری تشکیل شد، ضمن بررسی مسائل روز و وقایع اخیر کشور، نقش‌آفرینی هوشمندانه و جدی دستگاه‌های مسؤول را در راستای آرامش‌بخشی به کشور، مقابله با آشوبگری و صیانت از نظم و امنیت عمومی خواستار شدند. رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، ضرورت شناخت و تبیین توطئه‌های ایران‌ستیزان و دشمنان انقلاب اسلامی را از سوی رسانه‌ها و نخبگان مورد تأکید قرار دادند و از مردم شریف کشورمان که با بصیرت، زمان‌شناسی و مرزبندی هوشمندانه، برنامه‌ریزی‌ پیچیده و چندلایه دشمنان برای بحران‌سازی در کشور را تاکنون ناکام گذارده‌اند، قدردانی کردند. در این جلسه، همچنین بر صیانت از جان و مال مردم و همچنین نظم و امنیت جامعه به عنوان یکی از وظایف جدی نظام حکمرانی تأکید شد.
***
مردم ضربه محکمی به دهان گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب خواهند زد
رئیس شورای امنیت کشور گفت: ایران اسلامی با اتکا به مردم و با نشاط و امید روزافزون به آینده، همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند و چون همیشه بر دهان مزدوران گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب ضربه محکمی می‌زند. به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشان با اشاره به حوادثی چون سیل تابستان امسال در منطقه امامزاده داوود(ع) تهران، یادآور شد: در این حادثه آتش‌نشانان تهران با تمام توان و ظرفیت وارد عمل شدند و امروز آتش‌‌نشانان تهران آنچنان قوی هستند که علاوه بر شهر تهران، آمادگی اجرای ماموریت در سایر نقاط کشور را هم دارند. 
***
دور جدید حملات سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان
غروب روز گذشته یگان توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه پاسداران اقدام به حمله راکتی و توپخانه‌ای به مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان کرد. سپاه پاسداران در ادامه حملات خود به مقر تروریست‌های حاضر در اقلیم کردستان عراق، این منطقه را تحت پوشش آتش توپخانه قرار داد. سپاه پاسداران از روزهای گذشته و طی عملیات‌هایی مقر گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق را مورد اصابت موشک و پهپاد انتحاری و همچنین زیر آتش توپخانه قرار داده است.

Page Generated in 0/0073 sec