printlogo


کد خبر: 253708تاریخ: 1401/7/11 00:00
اخبار

مراقب کلاهبرداری واتساپی باشید
با آنکه در چند ماه اخیر بارها خبرهای مختلفی مبنی بر ضرورت مراقبت درباره کلاهبرداری از طریق تماس واتساپی منتشر شده اما گویا این اقدام همچنان ادامه دارد و برخی شهروندان در دام این کلاهبرداران می‌افتند. در همین باره رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به کلاهبرداری ۹۷۰ میلیون ریالی از یک شهروند در این استان گفت: هر گونه تماس تلفنی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات نشانه کلاهبرداری است. سرهنگ محمدرضا رضایی توضیح داد: طی چند هفته قبل با مراجعه مردی میانسال به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز ۹۷۰ میلیون ریال از حساب وی، مشخص شد این فرد در پی دریافت تماس واتساپی از طریق یک خط تلفن ثابت مبنی بر برنده شدن در مسابقه رادیویی، درخواست‌های فریبنده فرد کلاهبردار را دنبال کرده است. وی ادامه داد: فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه وی ارسال شده را برای فرد کلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت می‌شود. 
***
فعالیت ۱۱ آزمایشگاه مرجع کشوری در انستیتو پاستور ایران
مدیر خدمات تخصصی انستیتو پاستور ایران با اشاره به فعالیت ۱۱ آزمایشگاه مرجع کشوری در انستیتو گفت: یکی از خدمات تخصصی که در 2 سال گذشته در انستیتو انجام شده است، طراحی و توزیع کیت‌های تشخیصی بوده است. همزمان با نگرانی‌ها از بروز همزمان «کووید-۱۹» و آنفلوآنزا، انستیتو پاستور ایران توانست کیت تشخیص همزمان را طراحی و در شبکه آزمایشگاهی متشکل از ۱۰ آزمایشگاه دولتی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور توزیع کند. دکتر مهدی روحانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت بیش از یک قرن انستیتو پاستور ایران‌ گفت: انستیتو پاستور ایران نقشی ماندگار در کنترل بیماری‌هایی مانند هاری، طاعون، وبا، سل و هپاتیت در کشور داشته و به‌ عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی و تشخیصی کشور در حوزه بیماری‌های عفونی اندمیک و نوپدید و بازپدید شناخته می‌شود. وی افزود: ضرورت بعدی در دوره پاندمی کرونا، تشخیص واریانت‌های مختلف مثل سویه ووهان، دلتا یا اُمیکرون بود که متخصصان انستیتو کیت‌هایی را جهت تمایز بین این واریانت‌ها طراحی و در شبکه آزمایشگاهی کشور توزیع کردند. 
***
اغتشاشگران به ۸۵ آمبولانس آسیب زدند
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر، ۸۵ آمبولانس در استان‌‌های مختلف کشور دچار آسیب و از چرخه خدمات‌دهی به مردم خارج شد، گفت: متأسفانه ۱۰ نفر از همکاران ما نیز دچار مصدومیت شدند. جعفر میعادفر در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب شمال شرق کشور که به ‌میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: سالانه 4میلیون مأموریت اورژانس به منازل مردم انجام می‌شود که نشان از ارتباط و اعتماد عمومی به اورژانس است. رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر، 85 آمبولانس در استان‌‌های مختلف کشور دچار آسیب و از چرخه خدمات‌دهی به مردم خارج شد، افزود: متأسفانه 10 نفر از همکاران ما نیز دچار مصدومیت شدند. وی تصریح کرد: آسیب‌‌هایی که به اورژانس وارد شد سبب ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی به مردم شد. 
***
رونمایی از «سامانه ملی باروری» در آینده نزدیک
رئیس مرکز مدیریت آمار و اطلاعات وزارت بهداشت و درمان از افتتاح و رونمایی از سامانه ملی باروری سالم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه کل مسیر بارداری رصد می‌شود و اطلاعات و سوابق مراجعات را در اختیار بیماران و متخصصان مربوط قرار می‌دهیم. امین بیگلری‌خانی گفت: اوایل دهه 70 بیمارستان‌های کشور مجهز به سامانه‌های بیمارستانی شدند و بعد هم پروژه‌هایی مانند نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرایی شد و در حال حاضر در حال پیگیری به کار بستن هوش مصنوعی در فرآیندهای مربوط به حوزه سلامت هستیم. این مقام مسؤول از افتتاح و رونمایی از سامانه ملی باروری سالم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه کل مسیر بارداری رصد می‌شود و اطلاعات و سوابق مراجعات را در اختیار بیماران و صاحب‌نظران و متخصصان مربوط قرار می‌دهیم. وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات حوزه سلامت از طریق پنجره واحد دولت هوشمند در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: ما به صورت هفتگی یک سرویس را به سرویس‌های خدماتی قبلی حوزه سلامت اضافه می‌کنیم. 
***
سند توسعه گردشگری در موضوعات مختلف در حال تدوین است
معاون وزارت گردشگری گفت: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف برنامه‌های خوبی داریم و سند توسعه گردشگری در موضوعات مختلف در حال تدوین است. علی‌اصغر شالبافیان در دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو گفت: کسب مزیت رقابتی و پایدار کردن مقاصد گردشگری، طولانی شدن اقامت گردشگران و استفاده از فرصت‌های معرفی جوامع محلی همگی در گرو توسعه گردشگری موضوعی است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: تلاش ما همواره بر این بوده تا ذی‌نفعان هر حوزه را به مشارکت بگیریم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. معاون گردشگری کشور ادامه داد: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف برنامه‌های خوبی داریم و سند توسعه گردشگری در موضوعات مختلف در حال تدوین است. همچنین از پیشنهادهای شما در تدوین برنامه هفتم توسعه به طور حتم استفاده می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: هفته گردشگری امسال را در حالی آغاز کردیم که سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در بند ۱۷ آن به توسعه گردشگری تاکید شده است، از این رو برای تدوین برنامه هفتم توسعه نیازمند همکاری متخصصان هستیم.

Page Generated in 0/0065 sec