printlogo


کد خبر: 253720تاریخ: 1401/7/11 00:00
اخبار

رئیسی: 
دشمنان در توطئه اخیر به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما شکست خوردند
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در چهارمین جلسه شورای ‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به جنجال رسانه‌ای غرب علیه کشورمان اشاره کرد و درباره معیارهای دوگانه آنها گفت: با اینکه در ایران موضوع جان باختن خانم امینی به طور کامل و دقیق در حال پیگیری است و تمام مسؤولان بر آن تاکید کرده‌اند اما دشمن در حالی با تدارک اقدامات گسترده رسانه‌ای در تلاش برای انحراف افکار عمومی است که جمعی از دختران افغانستانی به دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا در یک آموزشگاه به خاک و خون کشیده می‌شوند و واکنشی از طرف این مدعیان دیده نمی‌شود! وی هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی و فعال شدن برای حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما در این توطئه هم شکست خوردند. 
***
وزیر اطلاعات: 
گروهک‌های تروریستی نتیجه اعمال ننگین خود را خواهند دید
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات با صدور پیامی شهادت سردار سیدحمیدرضا هاشمی، فرمانده اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان را به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر همسنگران، خانواده محترم ایشان و مردم شهیدپرور استان سیستان‌وبلوچستان تبریک و تسلیت گفت. 
متن این پیام به شرح زیر است:
بدون شک شهادت، پاداش مجاهدان فی‌سبیل‌‌الله و عنایت خاص حضرت حق به پاکان عالم و رهروان حقیقت و آزادگی است. خبر شهادت سردار سیدحمیدرضا هاشمی، فرمانده اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان و عضو شورای هماهنگی اطلاعات استان توسط تروریست‌‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی موجب تأسف و تأثر گردید. مجاهدت‌های سترگ و شکوهمند آن شهید عالی‌قدر در عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام مقدس اسلامی و صیانت از امنیت و آرامش این سرزمین در رویارویی با تروریسم تکفیری و دشمنان امت اسلامی برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش جوانان غیرتمند و انقلابی امروز و فردای میهن اسلامی بویژه نسل جدید پاسداران خواهد بود. شهادت مظلومانه این مجاهد فی‌سبیل‌‌الله را محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌‌العالی)، همسنگران، خانواده محترم ایشان و مردم شهیدپرور استان سیستان‌وبلوچستان تبریک و تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای آن شهید والامقام‌ طلب علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت می‌‌نمایم. گروهک‌‌های تروریست وابسته به استکبار جهانی بدانند بزودی نتیجه اعمال ننگین خود و اغتشاش و آشوب و ترور مردم بی‌گناه را خواهند دید و پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی، به تفرقه‌افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ قاطع خواهند داد. 
***
نمایندگان مجلس: 
قوه ‌قضائیه با برهم‌زنندگان نظم عمومی برخورد کند
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کردند. 
وی افزود: نمایندگان در این بیانیه صراحتا حمایت خود را از دستگاه‌هایی که به تأمین امنیت مردم در اغتشاشات اخیر پرداختند، اعلام و از این دستگاه‌ها و پرسنل آنها تقدیر و تشکر کردند. نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان در بیانیه خود همچنین بر برخورد قاطع قوه‌قضائیه با برهم‌زنندگان نظم عمومی در اغتشاشات اخیر کشور تأکید کردند. ابوترابی خاطرنشان کرد: این بیانیه به امضای حدود یکصد نفر از نمایندگان رسیده و امضاهای آن رو به افزایش است. 
***
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: 
دانشجو نباید دچار سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی شود
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، با تاکید بر توجه به تهدیدات امنیتی و توطئه‌هایی که انقلاب اسلامی با آن مواجه است، گفت: طبیعتا قشر دانشجو مسؤولیت و رسالت خطیر و سنگینی را در عرصه مقابله با تهدیدات پیش رو بر عهده دارد. از دانشجویان انتظار می‌رود در ارتباط با مسائل مختلف روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری داشته باشند و نسبت به مسائل آگاه و توجیه باشند و مهم‌تر اینکه دیگران را نیز در مواجهه با مسائل توجیه کنند. 
وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی امروز اصیل‌ترین و مهم‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شوند و این مجموعه‌ها رسالت مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، خصوصا در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی عهده‌دار هستند. 
وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی ما نباید دچار سیاست‌زدگی، حزب‌گرایی و جریان‌زدگی شوند، افزود: تشکل‌های دانشجویی به جهت انگیزه و اهداف، بسیار فراتر از جریان‌های سیاسی هستند، چرا که آنان به دنبال به دست گرفتن مناصب، پست‌ها و قدرت هستند اما تشکل دانشجویی به دنبال پیشبرد اهداف اصل نظام و انقلاب و در نهایت سربلندی کشور است. 

Page Generated in 0/0099 sec