printlogo


کد خبر: 253733تاریخ: 1401/7/12 00:00
اخبار

فارابی و سوره با 4 نماینده در جشنواره شارجه
علاوه بر بنیاد سینمایی فارابی که پیش‌تر از حضورش در جشنواره فیلم شارجه با 2 فیلم خبر داده بود، باشگاه فیلم سوره نیز با 2 فیلم در این جشنواره حضور می‌‌یابد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، 2 فیلم از تولیدات باشگاه فیلم سوره و 2 فیلم از بنیاد سینمایی فارابی به جشنواره فیلم شارجه راه پیدا کردند. فیلم‌های کوتاه «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان و «سوزن» به کارگردانی یوسف جعفری از تولیدات باشگاه فیلم سوره در بخش رقابتی نهمین دوره جشنواره جهانی فیلم کودک و نوجوان شارجه که از ۱۰ الی ۱۵ اکتبر برابر با ۱۸ الی ۲۳ مهر برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند. 
پیش‌تر نیز بنیاد سینمایی فارابی از حضور ۲ فیلم خود با عنوان «پسران دریا» به کارگردانی مشترک افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان و «بچه گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر در بخش رسمی فیلم‌های بلند این جشنواره خبر داده بود. 
این جشنواره برای افزایش سواد رسانه‌ای و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و نمایش بهترین فیلم درباره کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. جشنواره شامل بخش‌های متنوعی نظیر پرسش و پاسخ با فیلمسازان، برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی و نمایش فیلم‌هایی که توسط کودکان و نوجوانان ساخته شده با حضور خود آنهاست. 
***
پخش «جشن سربرون» بعد از جام‌جهانی
طبق اعلام تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون»، زمان پخش این سریال که بنا بود اواخر تابستان به آنتن برسد، به بعد از جام‌جهانی موکول شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال تلویزیونی «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی، قرار بود اواخر تابستان 1401 به پخش برسد اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و حالا تهیه‌کننده این سریال از موکول شدن زمان پخش آن به بعد از جام‌جهانی خبر داده است. حسن نجاریان، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «جشن سربرون» گفت: قرار بود سریال در پایان تابستان پخش شود اما با توجه به اینکه کارهای فنی و پس‌تولید سریال به پایان نرسیده است، قرار شد بعد از جام‌جهانی پخش شود. 
به گفته نجاریان، عوامل این سریال این روز‌ها مشغول کار‌های پس از تولید شامل صداگذاری، موسیقی، ویژوآل افکت و تصحیح رنگ هستند. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، میرطاهر مظلومی و رامین ناصرنصیر از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. هنوز زمان پخش این سریال اعلام نشده است. سریال ۴۵ قسمتی «جشن سربرون» به سفارش سیمافیلم تولید شده است و به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. 
در خلاصه داستان این سریال آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختر زیبا و کم‌سن و سال بهادر، جهان‌پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعمویش درآید».
***
آخرین روزهای فیلمبرداری «پرونده باز است»
فیلم سینمایی «پرونده باز است» کیومرث پوراحمد با حضور سام قریبیان و مه‌لقا باقری به روزهای پایانی فیلمبرداری نزدیک شده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کیومرث پوراحمد تازه‌ترین فیلم سینمایی خود را ۱۶ شهریور در تهران کلید زد و طبق گفته علی قائم‌مقامی، تهیه‌کننده فیلم، تصویربرداری آن تا حدود ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد. «پرونده باز است» درباره یک پرونده جنایی است که در خلاصه داستان آن آمده است: فرهاد نوجوان ۱۵ ساله ناخواسته مرتکب قتل می‌شود. پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، به همراه سام قریبیان و مه‌لقا باقری در این فیلم بازی می‌کنند. 
این فیلم بر اساس اعلام تهیه‌کننده برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. 
***
تعطیلی نیم‌روزه سینماها
سینماهای سراسر کشور فردا به مناسبت سالگرد شهادت امام حسن عسگری(ع) از صبح تا ساعت 17 عصر تعطیل هستند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سینماها تا پایان امشب پذیرای بینندگان هستند و پس از آن، یک تعطیلی نیم‎روزه را به مناسبت سالگرد شهادت امام حسن عسگری(ع) تجربه می‌کنند. سالن‌های سینما از صبح چهارشنبه ۱۳ مهر تا ساعت ۱۷ این روز تعطیل هستند که با پایان این تعطیلی، یک فیلم جدید به چرخه اکران اضافه خواهد شد. در شب چهارشنبه، علاوه بر فیلم‌های روی پرده، «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در سینماهای سراسر کشور روی پرده می‌رود. 
همچنین «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی که نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ است، از پنجشنبه این هفته تا چهارشنبه هفته آینده در پردیس مگامال تهران اکران می‌شود.

Page Generated in 0/0068 sec