printlogo


کد خبر: 253734تاریخ: 1401/7/12 00:00
زندگی شهید رضایی‌نژاد در سوریه اکران شد
تشویق «هناس» در دمشق

همزمان با هفته فرهنگی ایران در سوریه، فیلم «هناس» که به زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد می‌پردازد، در این کشور اکران شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «هناس» که اکران داخلی آن بتازگی به پایان رسیده و زندگی شهید رضایی‌نژاد را از نگاه همسرش به تصویر کشیده است، به مناسبت هفته فرهنگی ایران در سوریه در این کشور اکران شد. این فیلم که در گیشه داخلی فروش ۴ میلیارد تومانی را تجربه کرد، در سالن اپرای شهر دمشق به نمایش درآمد و مورد تشویق و تحسین حضار قرار گرفت. پس از پایان فیلم، «هناس» مورد نقد و بررسی قرار گرفت و کارگردان فیلم به سوالات حضار پاسخ داد. فیلم «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی نخستین‌بار ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. روزهای سینمایی در هفته فرهنگی ایران در سوریه از دهم مهر آغاز شده است. در این رویداد فرهنگی و هنری که امروز پایان می‌یابد، علاوه بر فیلم‌ «هناس»، فیلم‌های «مدیترانه»، «حوض نقاشی»، «یه حبه قند» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» نیز با زیرنویس عربی به نمایش در آمده و می‌آید. 
هفته فرهنگی ایران در سوریه شامگاه چهارشنبه ۶ مهر با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، ️رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه، مهدی سبحانی، سفیر و حمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های فرهنگی ۲ کشور در خان اسعد باشای دمشق افتتاح شد. 
برگزاری نشست‌های تخصصی، معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران از جمله فرش ایرانی، پوشاک، کتب، نقاشی، خط نستعلیق و صنایع دستی و همچنین خوراکی و غذاهای ایرانی از جمله بخش‌های این هفته فرهنگی است. 

Page Generated in 0/0062 sec