printlogo


کد خبر: 253759تاریخ: 1401/7/12 00:00
اخبار

بازداشت جاعلان اسکناس در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 2 جاعل حرفه‌ای اسکناس در مرکز تهران خبر داد. سرهنگ علی ولیپور‌گودرزی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان در مرکز تهران با شیوه و شگرد خرید اجناس با اسکناس‌های جعلی رسیدگی به موضوع در دسـتور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. وی با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد 2 کلاهبردار حرفه‌ای با شناسایی مال‌باختگان در یکی از سایت‌های آگهی فروش اجناس دست دوم به خانه آنها مراجعه و با پول جعلی اجناس مذکور را خریداری کرده و از محل متواری شده‌اند، گفت: با توجه به کلاهبرداری‌های متعدد با این شگرد، کارآگاهان به صورت ویژه وارد عمل شدند و با تحقیقات میدانی هویت و مخفیگاه 2 کلاهبردار حرفه‌ای را در مرکز تهران شناسایی کردند. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پلیس با کسب همین سرنخ و پس از انجام هماهنگی‌های لازم قضایی راهی مخفیگاه متهمان شده و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل کردند. وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان ‌آلات و ادوات جعل اسکناس کشف شد، گفت: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم کلاهبرداری با شیوه و شگرد شناسایی فروشندگان اجناس دست دوم در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و پرداخت پول جعلی به مال‌باختگان اعتراف کردند. 
***
پایش مرزها با سیستم‌های کنترل از راه دور
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: تلاش خواهیم کرد کنترل مرزها به صورت الکترونیکی، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرزی، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور داده نشود. 
سردار احمدعلی گودرزی با تاکید بر لزوم بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده و همچنین ضرورت و استمرار حرکت به سمت هوشمندسازی فرآیندها، افزود: همه فرماندهان و مدیران باید در راه رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار گیرند، چرا که پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی هر کشوری در سایه امنیت پایدار ممکن است. فرمانده مرزبانی انتظامی کشور ادامه داد: تلاش خواهیم کرد کنترل مرزها به صورت الکترونیکی، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرزی، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور داده نشود. 
***
ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد در سال گذشته
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در حال حاضر یک میلیون طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد است. فیروزآبادی با اشاره به مسؤولیت کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در سال جاری، گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار اشتغال توسط این نهاد محقق شد. وی با اشاره به نظارت کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال مددجویان افزود: در حال حاضر یک میلیون طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد هستند. 
فیروزآبادی بر انجام مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل تاکید کرد و ادامه داد: تجلی موفقیت مشاغل مددجویان، ارتقای سطح درآمد آنان است که با تزریق نوآوری و فناوری به پایداری و دوام بالاتر می‌رسد. وی جریان دانش‌بنیان را اولویت کمیته امداد در حوزه اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از پهپاد کشاورزی برای مددجویان از نمونه‌های موفق در استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اشتغال‌زایی است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برندسازی، بازاریابی و بسته‌بندی باکیفیت را ضرورت توسعه مشاغل تولید شده عنوان کرد و گفت: با رویکرد دانش‌بنیان باید از مشاغل مددجویان حمایت کنیم. 
***
اعلام محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات آخر هفته
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور محدودیت‌های ترافیکی سه‌شنبه ۱۲ مهر تا شنبه ۱۶ مهر  ۱۴۰۱ را اعلام کرد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی سه‌شنبه ۱۲ مهرماه الی شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ گفت: تردد موتوسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه الی ساعت ۶ روز شنبه مورخ ۱6 مهر ۱401 از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. همچنین تردد موتوسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود. 
وی با اشاره به محدودیت‌های خودروهای سواری در محور کندوان، گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ مهرماه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه خواهد بود. 
وی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ مهرماه از کرج (میدان امیرکبیر) و ابتدای آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد بود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به محدودیت‌های محور هراز گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ مهرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع است.

Page Generated in 0/0069 sec