printlogo


کد خبر: 253760تاریخ: 1401/7/12 00:00
آمار جان‌باختگان بیماری «کووید-19» در کشور همچنان تک رقمی است
ضرورت تزریق دوز یادآور برای ایمنی در مقابل کرونا

موج هفتم بیماری «کووید-19» در کشور در حالی با شیب نسبتا تندی در حال فروکش است که کارشناسان بهداشت تاکید دارند با توجه به در پیش بودن ماه‌های سرد سال، احتمال بروز موج جدید کرونا دور از انتظار نیست، بنابراین توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور برای ایمنی در مقابل این بیماری ضروری است. برخی کارشناسان بهداشت معتقدند این زمستان می‌تواند نخستین‌بار باشد که 2 بیماری «کووید-19» و آنفلوآنزا را همزمان مشاهده ‌کنیم، از این رو ضروری است افرادی که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری ناشی از این ویروس‌ها هستند، برای تزریق واکسن اقدام کنند تا از خود و دیگران در برابر بیماری مراقبت کنند. در واقع دوز یادآور واکسن کرونا احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری را در فصل زمستان کاهش می‌دهد. از سویی افراد در معرض خطر می‌توانند واکسن آنفلوآنزا نیز تزریق کنند. نکته مهم اینکه متخصصان می‌گویند میزان فعالیت ویروس آنفلوآنزا در سطح جهان طی 2 زمستان گذشته کاهش قابل توجهی داشته که بیشتر به دلیل رعایت اقدامات پیشگیرانه ناشی از شیوع کرونا بوده است و حال با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نظر می‌رسد پاییز و زمستان امسال شیوع آنفلوآنزا بیشتر باشد. 
 
* شناسایی ۴۳۵ بیمار جدید کرونا
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۴۳۵ بیمار «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۱۱ مهر ۴۳۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۹۰ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی این مدت ۹ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۴۸ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۰۸ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
تاکنون ۵۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۵۵ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
علاوه بر این تاکنون ۶۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۴۳۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۳۲ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۲۰۱ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 
این در حالی است که مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۶۷ دوز رسید. 
همچنین در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست، ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

Page Generated in 0/0063 sec