printlogo


کد خبر: 253789تاریخ: 1401/7/16 00:00
تساوی یک - یک و پر حرف و حدیث استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی
داور پنالتی استقلال را خورد!

استقلال که یکی از مدعیان قهرمانی فصل بیست و دوم لیگ برتر است، دیدار هشتم خود در این دوره را برابر فولاد خوزستان با تساوی خانگی به پایان برد تا به رقبایش در صدر جدول روحیه بدهد! 
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد در هفته هشتم بیست‌و‌دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر جمعه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد که با تساوی یک - یک به پایان رسید. مجید علیاری(۱۶) برای فولاد و محمد محبی(۶۱) برای استقلال گل‌زنی کردند. شاگردان ساپینتو که سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی سکوها می‌دیدند، اکثر زمان نیمه اول را در اختیار داشتند اما این فولاد بود که زهردارتر کار کرد و دقیقه ۱۸ روی غفلت مدافعان آبی این مجید علیاری بود که با ضربه سر دروازه میزبان را باز کرد. بعد از این گل آبی‌پوشان فرصت‌هایی را روی دروازه فولاد ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند. پیمان بابایی خطرناک‌ترین بازیکن استقلال در نیمه اول بود که ۲ بار دروازه فولاد را با خطر مواجه کرد و یک بار توپ را به تیر عمودی دروازه زد. استقلال در نیمه دوم با به میدان فرستادن سید‌ابوالفضل جلالی سعی در هجومی کردن بازی داشت و به همین خواسته هم رسید. استقلال دقایق ابتدایی این نیمه فشار زیادی روی دروازه فولاد وارد کرد که دقیقه ۵۵ تا آستانه رسیدن به گل هم پیش رفت اما دفاع چند لایه تیم اهوازی اجازه این کار را به آبی‌های تهران نداد. چند دقیقه بعد شهاب گردان که درون دروازه فولاد جانشین کریستوفر کنت شده بود، اشتباه عجیبی مرتکب شد و هنگام خروج سایه توپ را زد تا در یک رفت و برگشت توپ مقابل پای محمد محبی بیفتد و او هم دروازه خالی را باز کند تا کار به تساوی بکشد. استقلالی‌ها دقیقه ۷۵ سه تعویض همزمان انجام دادند که یکی از آنها رضا میرزایی بود. این بازیکن در همان توپ اولی که دریافت کرد وارد محوطه جریمه فولاد شد و روی شارژ بازیکن فولاد سرنگون شد اما حاج‌ملک، داور این دیدار نه تنها اعتقادی به خطای پنالتی نداشت بلکه به دلیل تمارض یک کارت زرد هم به مهاجم استقلال نشان داد. میرزایی دقیقه ۸۰ باز هم در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد و در حالی که بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی و اعتراض شدیدی به تصمیم داور داشتند، حاج‌ملک اعلام ضربه کرنر کرد تا همچنان آبی‌ها برای رسیدن به گل برتری تلاش کنند. در دقایق پایانی فشار استقلال برای رسیدن به گل بیشتر شد و فولاد دل به ضد حملات بسته بود اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا استقلال که هم امتیاز پرسپولیس بود قبل از دیدار این تیم با سپاهان به سرخپوشان روحیه داده و 2 امتیاز خانگی را هم از دست بدهد و منتظر نتیجه دیدار حساس اصفهان باشد. استقلال با این تساوی ۱۵ امتیازی و فولاد خوزستان ۱۱ امتیازی شد.  
 
* سؤال ساپینتو: شما بگویید ۲ پنالتی ما را نگرفتند یا ۳ پنالتی؟
سرمربی پرتغالی استقلال از قضاوت حاج‌ملک به‌شدت عصبانی بود. ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال درباره داوری این دیدار خطاب به خبرنگاران گفت: من از داوری عصبانی هستم. داور ۳ پنالتی نگرفت. آیا پنالتی نبودند؟ در این لحظه تعدادی از خبرنگاران پنالتی بودن را تایید کردند که ساپینتو از آنها پرسید: داور ۲ پنالتی ما را نگرفت یا ۳ پنالتی؟ شما بگویید!
 
* کریمی: داور 5 پنالتی استقلال را نگرفت
عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت: داور 6-5 پنالتی تیم ما را مقابل فولاد نگرفت. حجت کریمی بعد از تساوی یک - یک استقلال مقابل فولاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازیکنان ما خوب بازی کردند و فرصت‌های گلزنی به دست آوردند که از دست رفت. داور هم 6-5 پنالتی را برای ما نگرفت و در نهایت بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید، ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی.
***
    پنالتی آبی‌ها گم شد  
نوذر رود نیل معتقد است یک پنالتی استقلال در دیدار با فولاد سوخت. نوذر رودنیل، کارشناس داوری درباره قضاوت حاج‌ملک در دیدار استقلال- فولاد اظهار کرد: بازی خوبی بود اما داور یک اشتباه تاثیرگذار داشت. حاج‌ملک در بقیه تصمیماتش خوب عمل کرد اما به هر حال نمی‌توان گفت در نتیجه بازی تاثیرگذار نبوده است. وی ادامه داد: این بازی ۵ صحنه مهم داشت. در نیمه نخست خطایی در محوطه جریمه استقلال رخ نداد و پنالتی نبود. دقیقه ۱۵ تصمیم داور نسبت به برخورد پیش‌آمده در محوطه جریمه فولاد و ادامه بازی درست بود و پنالتی به سود استقلال رخ نداد. دقیقه ۲۰ نیز توپ برخوردی به دست مرادمند نداشت و پنالتی صورت نگرفت. کارشناس داوری درباره نیمه دوم بیان کرد: دقیقه ۶۷ قایدی در محوطه جریمه سرنگون شد که پنالتی نبود و تصمیم داور درست بود. دقیقه ۷۵ میرزایی تعادلش را در محوطه جریمه فولاد از دست داد که تصمیم به ادامه بازی از سوی داور صحیح بود اما دقیقه ۷۹ تکل مدافع فولاد با پای مهاجم استقلال برخورد داشت و داور باید برای آبی‌ها اعلام پنالتی می‌کرد. 
 

 


Page Generated in 0/0072 sec