printlogo


کد خبر: 253791تاریخ: 1401/7/16 00:00
هشتمین تقابل تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن در فینال آسیا
ال‌کلاسیکو در جام شانزدهم

تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی پرگل برابر تایلند، به فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا راه یافت و حریف ژاپن در دیدار نهایی شد. تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نیمه‌نهایی شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به مصاف تایلند رفت که این مسابقه با نتیجه ۵ بر صفر به سود ایران ‏‬به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۲۰:۳۰ پنجشنبه در سالن «سعد العبدالله» کویت برگزار شد، حسین طیبی (۱)، محمدحسین درخشانی (۲۲ و ۲۸) و مسلم اولادقباد (۲۴ و ۲۷) برای ایران گلزنی کردند تا ملی‌پوشان کشورمان راهی دیدار فینال شوند. ایران نیمه اول این بازی را با یک گل به پیروزی رسید اما در نیمه دوم با درخشش اولادقباد و درخشانی توانست ۴ گل دیگر وارد دروازه تایلند کند. در دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های ژاپن و ازبکستان با هم دیدار کردند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ژاپن تمام شد. به این ترتیب تیم‌های ایران و ژاپن ‏‬در دیدار فینال که از ساعت ۲۰:۳۰ امروز برگزار می‌شود، به مصاف هم می‌روند. ازبکستان و تایلند ‏‬هم برگزار‌کننده دیدار رده‌بندی از ساعت ۱۷:۳۰ هستند. 
 
* نتایج تیم ملی ایران تا فینال
شاگردان وحید شمسایی در مرحله گروهی این دوره از مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ابتدا اندونزی را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دادند و سپس چین تایپه را با نتیجه ۱۰ بر یک از پیش رو برداشتند. لبنان آخرین حریف مرحله گروهی بود که ایران با نتیجه ۹ بر صفر آن را در هم کوبید. تیم ملی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف ویتنام رفت و پیروزی‌های پرگل در این مرحله هم ادامه یافت. ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار ۸ بر یک ویتنام را شکست دادند. 
 
* حسین طیبی در آستانه کسب عنوان آقای گلی
حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در دیدار با تایلند هم موفق به گلزنی شد. به این ترتیب تعداد گل‌های ملی‌پوش ایران به ۱۰ افزایش یافت تا با فاصله ۴ گله نسبت به سعید احمدعباسی، دیگر بازیکن ایران در آستانه آقای گلی این رقابت‌ها قرار بگیرد. 
 
* شانزدهمین تقابل
قهرمان شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بعد از دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن، ۲ تیم پرافتخار قاره کهن، مشخص می‌شود. تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن امروز برگزار‌کننده فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا خواهند بود. ایران با غلبه بر تایلند و ژاپن با شکست ازبکستان در مرحله نیمه‌نهایی، راهی فینال شدند تا برای تصاحب جام قهرمانی رقابت جذابی در انتظار قاره آسیا باشد. ایران در ۱۵ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا ۱۲ بار به عنوان قهرمانی، یک بار به عنوان نایب قهرمانی و ۳ بار به عنوان سوم دست یافته است و پرافتخارترین تیم قاره محسوب می‌شود. ژاپن هم با ۳ قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی و ۲ عنوان سوم بعد از ایران، پرافتخارترین تیم آسیاست. ایران و ژاپن در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا تاکنون 7 بار با هم روبه‌رو شده‌اند. این بازی‌ها در فینال سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برگزار شده است. از این 7 تقابل، ژاپن تنها در سال ۲۰۱۴ موفق به شکست ایران و کسب عنوان قهرمانی شد و در ۶ دوره دیگر، ایران به عنوان قهرمانی دست یافت. ژاپن ۹ صعود به فینال را تجربه کرده بود و با احتساب این دوره، دهمین‌بار در دیدار‌ نهایی حضور خواهد داشت. مسابقه ایران و ژاپن از ساعت ۲۰:۳۰ امروز در سالن سعد العبدلله کویت برگزار می‌شود و باید دید از این تقابل جذاب و سنتی کدام تیم سربلند از زمین خارج می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec