printlogo


کد خبر: 253792تاریخ: 1401/7/16 00:00
اخبار

تیم‌ ملی کشتی آزاد به دنبال حضور در جام‌جهانی آمریکا
بر خلاف ادعای یک سایت روس، تیم ‌ملی کشتی آزاد قصد دارد در جام‌جهانی آمریکا حاضر شود. به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد 19 و 20 آذر به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود. در فاصله 2 ماه تا برگزاری این رقابت‌ها، سایت روسی wrestdag روز چهارشنبه مدعی شد به دلیل احتمال عدم صدور ویزا برای تیم ایران، احتمالا این رقابت‌ها بدون حضور ایران برگزار می‌شود و اسلواکی جایگزین ایران خواهد شد اما پیگیری خبرنگار ایسنا از فدراسیون کشتی حاکی است تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران قصد دارد برای حضور در این رقابت‌ها عازم آمریکا شود و مذاکرات لازم برای صدور ویزا برای تمام نفرات کاروان ایران نیز انجام شده است. در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان در صربستان نیز مسؤولان آمریکا در مذاکره با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از تیم ایران برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کردند اما دبیر شرط حضور ایران در جام‌جهانی آمریکا را به صدور ویزا برای تمام نفرات اعزامی بدون کم و کاست منوط کرد که این خواسته مورد موافقت طرف آمریکایی قرار گرفت. با این اوصاف در صورتی که میزبان نسبت به صدور ویزا برای تمام نفرات ایران اقدام کند، مسؤولان فدراسیون کشتی به طور حتم تیم ‌ملی را عازم این مسابقات خواهند کرد. بر همین اساس نیز طی هفته‌های آینده نفرات اعزامی برای طی کردن مراحل دریافت ویزا، عازم دوبی یا ارمنستان خواهند شد. با توجه به اینکه این رویداد در تقویم اتحادیه جهانی کشتی به عنوان یک رویداد رسمی ثبت شده، غیبت در آن می‌تواند تبعاتی را برای کشتی ایران داشته باشد. 
***
لورکوزن مصدومیت آزمون را تأیید کرد
باشگاه بایرلورکوزن با تایید مصدومیت سردار آزمون تایید کرد این بازیکن ۶ تا ۸ هفته از میادین دور است. به گزارش اسپورت بازر آلمان، بایرلورکوزن برای مدتی طولانی سردار آزمون، مهاجم خود را در اختیار نخواهد داشت. این بازیکن در جریان بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پورتو دچار مصدومیت شد و نتوانست در این دیدار به میدان برود. در حالی که ژابی آلونسو به عنوان سرمربی جدید بایرلورکوزن انتخاب شده است، این مربی اسپانیایی باید هفته‌ها بدون سردار آزمون تیمش را روانه میدان کند. باشگاه آلمانی در رابطه با مصدومیت سردار آزمون اعلام کرد وی چند هفته‌ غایب خواهد بود. طبق اعلام لورکوزن، مهاجم ایرانی قبل از بازی با پورتو از ناحیه ماهیچه دوقلوی پا دچار مصدومیت شد و به این ترتیب ۶ تا ۸ هفته از میادین دور خواهد بود. ملی‌پوش ایرانی تاکنون در هر ۸ بازی فصل بوندسلیگا برای لورکوزن به میدان رفته و این تیم باید در هفته پیش رو برابر شالکه قرار گیرد و در ادامه دیدار برگشت خود را با پورتو در لیگ قهرمانان برگزار خواهد کرد. مشخص نیست آیا آزمون شروع جام‌جهانی با ایران را از دست می‌دهد یا خیر؟ ایران در نخستین دیدار خود در جام‌جهانی به مصاف انگلیس می‌رود و در ادامه با ولز و آمریکا روبه‌رو می‌شود. 
***
حقوق باورنکردنی ارلینگ هالند در سیتی فاش شد
حقوق دریافتی ارلینگ هالند در منچسترسیتی فاش شد. به گزارش دیلی‌میل، ارلینگ هالند به بهترین شکل ممکن خود را با لیگ برتر وفق داده است. مهاجم نروژی تابستان امسال از بروسیا دورتموند به منچسترسیتی پیوست و درخشش خوبی در این تیم داشته است. این بازیکن نروژی حقوق کلان یک میلیون یورو در هفته می‌گیرد که با این احتساب سالی ۴۵ میلیون یورو از این تیم انگلیسی حقوق می‌گیرد که رقمی بی‌سابقه است. این بازیکن نروژی مرد لحظه‌ها در لیگ برتر است و در ۱۲ بازی‌ای که برای این باشگاه انگلیسی انجام داده، ۱۹ گل به ثمر رسانده است و در مسیر شکستن همه رکوردها قرار دارد. او در دیدار اخیر تیمش در لیگ قهرمانان برابر کپنهاگن تنها یک نیمه در زمین بود و توانست ۲ گل به ثمر برساند تا شمار گل‌های خود را در لیگ قهرمانان به ۲۸ گل در ۲۲ بازی برساند. ورود او به سیتی پس از پرداخت ۶۰ میلیون یورو به دلیل ‌بندی در قراردادش با تیم آلمانی بود. این بازیکن بیش از یک میلیون یورو در هفته (۹۰۰ هزار پوند) درآمد دارد. این بدان معناست که هالند در پایان این فصل می‌تواند ۴۵ میلیون یورو به جیب بزند. گفته می‌شود او حقوق پایه‌ای دارد که مطابق سایر افراد برتر تیم است اما بندهای پاداش قابل توجهی دارد که این حقوق را به چیزی که در بالا ذکر شد افزایش می‌دهد. برای مقایسه کافی است حقوق ستاره دیگر سیتی و لیگ برتر یعنی کوین دی بروینه را ببینید که ۳۷۵ هزار پوند در هفته می‌گیرد یا کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد که ۴۸۰ هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد. هالند در این فصل ۱۲ بازی برای سیتیزن‌ها در تمام رقابت‌ها انجام داده که ۱۹ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده است. 

Page Generated in 0/0057 sec