printlogo


کد خبر: 253805تاریخ: 1401/7/16 00:00
اخبار

رئیس پلیس آگاهی فراجا:
پلیس ایران رتبه اول کشف جرائم جنایی را در دنیا دارد
رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد: بر اساس آمار پلیس بین‌الملل، در کشف جرائم جنایی، پلیس آگاهی ما رتبه اول را دارد. سردار محمد قنبری ضمن تبریک هفته فراجا گفت: خوشبختانه باید اعلام کنم در دنیا و بر اساس آمار پلیس بین‌الملل، در کشف جرائم جنایی، پلیس آگاهی ما رتبه اول را به خود اختصاص داده است. رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد: کسب رتبه اول کار ساده و آسانی نیست و زحمات زیادی برای این مهم کشیده شده است. بیش از ۹۰ درصد جرائم جنایی را ما کشف می‌کنیم و در حوزه برخی جرائم ویژه و مهم این عدد به ۹۸ درصد می‌رسد. وی با بیان اینکه جرم جنایی تأثیرگذار در جامعه نداریم که توسط پلیس ما کشف نشده باشد، گفت: اگر تعداد انگشت‌شماری هم باشد، در این رابطه سرنخ‌های خوبی به دست آوردیم و از تجهیزات، امکانات روز و آزمایشگاه‌های مدرن، از اقدامات هوشمندانه و بیومتریک و ژنتیک استفاده می‌کنیم. 
***
کمبود خون در هیچ‌یک از استان‌های کشور وجود ندارد
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه هیچ بحرانی در زمینه ذخایر خون و فرآورده‌های آن در هیچ یک از استان‌های کشور وجود ندارد، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها اکنون ذخایر خون «9.5 ذخیره روز» است و نیاز بحرانی به خون و فرآورده‌های آن نداریم. دکتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خوشبختانه در حال حاضر شبکه ملی خون‌رسانی در حد استانداردهای تعریف‌شده قرار دارد و آخرین ذخایر خون و فرآورده‌های آن به میزان 9.5 روز ذخیره خون است که ذخیره مناسبی است. باید توجه کرد که درباره ذخایر خون و فرآورده‌های آن شاخصی وجود دارد که در سال‌های گذشته متوسط قابل قبول ذخایر خون را ۵ روز اعلام می‌کردیم اما از ابتدای امسال برای اینکه ماموریت‌مان را بهتر انجام دهیم، سازمان انتقال خون این استاندارد را بالا برد و بین 9.5 تا ۱۰ ذخیره روز رسانده که ذخیر قابل قبولی است. وی افزود: بنابراین طبق آخرین گزارش‌ها اکنون ذخایر خون 9.5 ذخیره روز است و نیاز بحرانی به خون و فرآورده‌های آن نداریم. با این حال همواره اعلام کرده‌ایم نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز همیشگی و مستمر است. صداقت گفت: آقایان سالانه ۴ نوبت می‌توانند خون اهدا کنند، مشروط بر اینکه از آخرین اهدای خون‌شان حداقل ۳ ماه گذشته باشد. بانوان هم می‌توانند سالانه ۳ بار خون اهدا کنند، مشروط بر اینکه از آخرین اهدای خون‌شان حداقل ۴ ماه گذشته باشد. 
***
آغاز اقدامات عملی پیشگیری از بحران در ۱۱ ساختمان ناایمن تهران
رئیس کمیته ایمن‌سازی شورای اسلامی شهر تهران‌ با اعلام آغاز اقدامات عملی ایمن‌سازی ۱۱ ساختمان در منطقه ۱۱ تهران، اقدامات این شهرداری را در برخورد با ساختمان‌های ناایمن و خطرآفرین محله‌های مرکزی شهر، هوشمندانه و جسورانه دانست. مهدی بابایی در جلسه شهر ایمن که در منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، تاکید کرد: روند پیشگیری و ایمن‌سازی باید با انرژی بیشتر تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه پیدا کند. وی درباره پاساژ آزاد و ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۱ تهران اظهار داشت: این منطقه دارای ۱۱ ساختمان بسیار پرخطر است که ایمن‌سازی آنها با همکاری دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. عضو شورای شهر تهران بر ضرورت اطلاع‌رسانی از اقدامات شهرداری برای ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر تاکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به‌وقت و جامع به مردم در دستور کار باشد تا مردم بدانند شهرداری چه کرده و چه برنامه‌هایی دارد. بابایی همچنین با تاکید بر روش و رویکرد پیشگیرانه در مدیریت بحران اعلام کرد: باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و با آموزش‌های گام به گام به کسبه و مالکان پیش برویم. 
***
آتش‌سوزی در یک ساختمان متروکه در پارک ارم
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کشور با اشاره به حریق رخ داده در پارک ارم گفت: این آتش‌سوزی در یک ساختمان متروکه رخ داده و مصدوم و تلفاتی گزارش نشده‌ است.
سیدجلال ملکی با اشاره به آتش‌سوزی دیروز در پارک ارم اظهار کرد: ساعت ۱۶:۴۵ حریقی در پارک ارم اتفاق افتاد که سریعا 3 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و این اتفاق در محل تردد مردم اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: آتش‌سوزی در یک ساختمان متروکه 4 طبقه رخ داده که کارگران در آنجا مشغول کار بودند و در طبقه آخر به علت بی‌احتیاطی کارگران آتش‌سوزی اتفاق افتاده‌ و از دور نیز قابل مشاهده بوده ‌است.
ملکی تصریح کرد: به علت متروکه بودن ساختمان و نبود مردم هیچگونه مصدوم و تلفاتی نیز گزارش نشده و کارگران نیز از محل خارج شده‌اند. آتش‌ نیز خاموش شد.
***
فوتی‌های کرونا در 24 ساعت گذشته به 2 نفر رسید
تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در ادامه روند کاهشی خود دیروز به 2 نفر رسید. کاهش آماری که طبق گفته کارشناسان بهداشت، قطعا تا زمانی که خاموشی و پایان اپیدمی کرونا از سوی مجامع بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت و... اعلام رسمی نشود، همچنان خطر بالقوه‌ این بیماری پابرجاست. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد، در شبانه‌روز گذشته ۱۶۶ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند و ۲ بیمار نیز فوت کردند. بر این اساس از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه ۱۵ مهر، ۱۶۶ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی و ۲ بیمار فوت کردند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۷۱ نفر برسید. همچنین خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۴۹ بیمار نیز بهبود یافته‌اند. طی شبانه‌روز گذشته ۵۱ بیمار جدید نیز بستری شدند. این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۱۵۴ میلیون و ۸۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 

Page Generated in 0/0147 sec