printlogo


کد خبر: 253817تاریخ: 1401/7/16 00:00
سوریه‌سازی ایران هدفی بود که گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب در آشوب‌های اخیر دنبال ‌کردند
رؤیای ناکام تجزیه

گروه سیاسی: در طول تاریخ معاصر ایران، بیگانگان همواره در پی تجزیه و جدایی مناطقی از ایران بوده‌اند. جدایی بحرین از ایران و تلاش برای تجزیه مناطقی از کردستان و آذربایجان که جملگی از سوی بیگانگان و در دوران سیاه دیکتاتوری پهلوی انجام گرفت، بخشی از تلاش بیگانگان برای چند پاره کردن ایران، حداقل در تاریخ معاصر کشورمان است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که با هدف بازگرداندن استقلال و عزت کشور به رهبری امام خمینی(ره) رخ داد، تلاش دشمنان نیز برای تجزیه و فروپاشی کشورمان، بیش از پیش افزایش پیدا کرد. اساساً در طول این سال‌ها رویای تجزیه‌طلبی و فروپاشی سرزمینی به نام ایران همیشه در ذهن دشمنان و جریان ضدانقلاب بوده است. از همین رو این گروه‌های تجزیه‌طلب که عمدتا کارنامه سیاه و جنایتکارانه‌ای در قبال مردم ایران دارند نیز همواره مترصد فرصتی بوده‌اند که اهداف ضدایرانی خود را عملی کنند. از بحرانی که در ایام آغازین انقلاب اسلامی توسط گروهک‌های تروریست منطقه غرب کشور آغاز شد تا دفاع‌مقدس و همراهی گروهک تروریست منافقین با رژیم بعثی برای اشغال ایران، همه و همه مثال‌هایی است که می‌توان برای این موضوع برشمرد. از طرف دیگر، اعتراض‌ها و تجمعاتی که در طول سال‌های گذشته در کشور برپا شده نیز به جولانگاه این گروهک‌های تجزیه‌طلب تبدیل شده است. حداقل از فتنه 88 به این طرف، هر زمانی که یک اعتراضی با تحریکات دشمنان به خیابان‌ها کشیده و تبدیل به آشوب و اغتشاش شده، گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب نیز با امید واهی ماهیگیری از آب گل‌آلود، به طمع پیگیری اهداف شوم خود به میدان آمده‌اند. کمااینکه در ماجرای اغتشاشات اخیر که به بهانه فوت مهسا امینی آغاز شد و خسارات قابل توجهی را به مردم وارد کرد، گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب در پی عملی کردن اهداف ضدایرانی خود برآمدند. شاهد مثال این امر نیز توئیت یکی از سران گروه تروریست الاحوازیه است که در حساب کاربری خود، با پرده‌برداری از پروژه سوریه‌سازی ایران، نوشت: «بهتر است یک روز در هفته برای تظاهرات در سراسر ایران مشخص شود و این روز به نام شهدای(!) انقلاب ایران نامیده شود، در سوریه این تاکتیک تجربه موفقی بود».
 
* طرح ناامن‌سازی ایران؛ از کردستان تا زاهدان
همزمان با اغتشاشات و آشوب‌های اخیر که به بهانه فوت امینی در برخی شهرهای کشور شکل گرفت، گروهک‌های ضدانقلاب نیز فضا را برای عرض اندام مناسب دیده و به میدان آمدند. گروه‌های تجزیه‌طلبی مثل حزب دموکرات کردستان و کومله که دست‌شان به خون بیگناهان بسیاری آلوده است در غرب و گروهک‌های تکفیری مثل جیش‌الظلم در مرزهای شرقی کشور در صدد برآمدند در کردستان و زاهدان اسلحه به دست گرفته و با صراحت اعلام کنند هدف‌شان ناامن‌سازی ایران و چند پاره کردن کشور است. در همین رابطه می‌توان به درگیری مسلحانه گروهک‌های تجزیه‌طلب با نیروهای امنیتی و انتظامی در اشنویه آذربایجان غربی اشاره کرد. اراذلی که خود را داغدار مهسا امینی می‌خواندند، ضمن سر دادن شعارهای جدایی‌طلبانه اقدام به حملات مسلحانه کردند تا نشان دهند نام مهسا امینی صرفا ابزاری برای پیگیری اهداف شوم این جماعت بوده و چیزی که برای آنها اهمیت دارد، تجزیه ایران است. در سوی دیگری از مناطق کشورمان نیز گروهک تروریستی-تکفیری جیش‌الظلم(موسوم به جیش‌العدل) با حمله به پایگاه‌های انتظامی شهر زاهدان از اهداف تروریستی خود رونمایی کرد. روز جمعه هشتم مهرماه، گروهی از تروریست‌های مسلح با حمله به 3 کلانتری این شهر قصد تصرف کلانتری‌ها و به غارت بردن اسلحه‌ها را داشتند که با مقابله به‌موقع نیروهای نظامی و امنیتی در نیل به هدف خود ناکام ماندند. انجام این حمله تروریستی در زاهدان در حالی اتفاق افتاد که برخی مناطق کشور در روزهای گذشته شاهد آشوب‌افکنی اوباشی بود که به بهانه فوت مهسا امینی با هدف اخلال در نظم و امنیت عمومی به خیابان‌ها آمده بودند. 
 
* خیز برای تضعیف ارگان‌های امنیت‌ساز
اساساً پیش‌نیاز هر ناامنی، تضعیف نهادها و ارگان‌هایی است که وظیفه تامین امنیت عمومی جامعه و کشور را برعهده دارند. در جمهوری اسلامی ایران نیز نهادهای نظامی و امنیتی مثل سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی عهده‌دار این وضعیت مهم هستند. از همین رو در روزهای گذشته همزمان با آشوب‌های خیابان، نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان آماج حملات جریان ضدانقلاب بودند. دشمنان کشورمان بخوبی می‌دانند شکستن حصار امنیتی ایران نیازمند اعتبارزدایی از نهادهای متولی امنیت است و در همین رابطه نیز پیاده‌نظام دشمنان ایران، از گروهک‌های سلطنت‌طلب و منافقین گرفته تا مسیح علینژاد و امثالهم، عمده تلاش خود در روزهای اخیر را صرف زیر سوال بردن اقتدار نهادهای تامین‌کننده امنیت کردند. 
 
* سودای سوریه‌سازی ایران
در ماجرای آشوب‌های اخیر، اغتشاشگران و لیدرهای پشت پرده آنها در همان روزهای ابتدایی از هدف اصلی خود رونمایی کردند؛ سوریه‌سازی ایران. جریان ضدانقلاب با نگاهی به آنچه سال‌ها قبل در سوریه رخ داد و باعث شروع بحرانی ناتمام در این کشور شد، رویای پیاده کردن اتفاقات سوریه در ایران را در سر داشتند. موضوعی که در اغتشاشات اخیر مشهود بود، تلاش جریان ضدایرانی برای رویارویی مردم ایران با یکدیگر و در نهایت شروع جنگ‌های داخلی و تجزیه ایران بود. به عبارت ساده‌تر، گروهک‌های ضدایرانی، از تروریست‌های تکفیری تا تروریست‌های تجزیه‌طلب به دنبال آن بودند که مردم ایران را با طرز فکرهای مختلف در مقابل هم قرار دهند تا همین موضوع جرقه‌ای باشد برای آغاز پروژه سوریه کردن جمهوری اسلامی ایران. توئیت یاد شده از عضو گروه تروریستی الاحوازیه و نمونه‌های دیگری از این دست که در طول روزهای گذشته پیگیری شده نیز نشان از همین موضوع دارد. 

Page Generated in 0/0055 sec