printlogo


کد خبر: 253820تاریخ: 1401/7/16 00:00
هشدار امیرعبداللهیان به بورل درباره هرگونه واکنش شتاب‌زده اروپا
پاسخ متقابل می‌دهیم

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: اگر اتحادیه اروپایی بر اساس اتهامات بی‌اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده‌اند، اقدام سیاسی شتاب‌زده‌ای کند، بداند پاسخ متقابل می‌دهیم. 
حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با جوزپ بورل درباره تحولات داخلی کشورمان اظهار داشت: ما وفق قوانین داخلی خود موضوع درگذشت خانم مهسا امینی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا ابعاد موضوع روشن شود. دستگاه قضایی با قاطعیت این موضوع را در دستورکار دارد. بزودی گزارش علمی و فنی دقیق پزشکی قانونی منتشر خواهد شد. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما مطالبات مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌دانیم و همواره به آن توجه می‌کنیم اما صف آنها از اغتشاشگرانی که آمبولانس‌ها را به آتش می‌کشند، بانک و اماکن عمومی را تخریب می‌کنند و با سلاح سرد و گرم به مردم و پلیس حمله می‌کنند یا به اقدامات تروریستی مبادرت می‌ورزند، کاملا جداست و لذا با آشوبگران و تروریست‌ها مطابق قانون برخورد قاطع خواهیم کرد. امیرعبداللهیان هشدار داد اگر اتحادیه اروپایی بر اساس اتهامات بی‌اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده‌اند، اقدام سیاسی شتاب‌زده‌ای کند، بداند پاسخ متقابل می‌دهیم. 
بورل هم در جواب امیرعبداللهیان اظهار کرد: می‌پذیرم که آشوب و تروریسم موضوعی است که با اعتراضات مسالمت‌آمیز که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود، تفاوت دارد. وی افزود: درصدد نیستیم روابط اتحادیه اروپایی با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود. 
 
* انتقاد امیرعبداللهیان از تعرض به سفیر ایران در دانمارک
امیرعبداللهیان همچنین روز گذشته در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، در گفت‌وگوی تلفنی با خانم «افسانه نادی‌پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد بررسی قرار داد. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، اظهار داشت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز بموقع در محل حضور پیدا نمی‌کند. 

Page Generated in 0/0057 sec