printlogo


کد خبر: 254807تاریخ: 1401/7/17 00:00
اعلام انزجار اهالی شعر و ادبیات از منادیان آشوب
آمران ناامنی را مجازات کنید

بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی شعر و ادبیات با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام وفاداری نسبت به آرمان‌های امام و شهدا و تبعیت از رهبر حکیم انقلاب اسلامی، خواستار مقابله با تجزیه‌طلبان، عوامل نفاق، آشوبگران و تنبیه حامیان اصلی آنها در فتنه اخیر شدند.  به گزارش «وطن‌امروز»، در ابتدای بیانیه اهالی شعر و ادبیات آمده است: «انقلاب اسلامی در عمر مبارک ۴۴ ساله خود همیشه آبستن حوادث بوده است. فرازها و نشیب‌ها، عروج‌ها و فرودها، رویش‌ها و ریزش‌ها، همه و همه جزو همان مسیری است که آن پیر فرزانه فرمود: راه رسیدن به قله است. توفان فتنه‌ها یکی پس از دیگری می‌وزند وخاموش می‌شوند، و این فتنه‌گران‌ و دل‌باختگان به زر و زور و تزویرند که ماهیت‌شان مشخص می‌شود و الحمدلله که مسیر هر روز هموارتر و قله هر روز نزدیک‌تر دیده می‌شود».
این بیانیه می‌افزاید: «در ماجرای فتنه اخیر نیز کسانی جاهلانه یا خائنانه، اسیر وسوسه شیطان گشتند، تا از یک اعتراض نظری، آشوب عملی ایجاد کنند و گمان کردند با سنگ‌اندازی به این کوه می‌توان آن را شکست، و دردا و دریغا از آنان که همه هویت‌شان مرهون جمهوری اسلامی بود اما در بزنگاهی چنین که کج‌اندیشان خیال خام تجزیه ایران شریف را دارند، همان سمتی ایستادند که دشمنان قسم‌خورده نظام الهی ایستاده بودند. اینک ما جمعی از شاعران ایران اسلامی ضمن اعلام انزجار از منادیان آشوب و اغتشاش و تقاضای مجازات قانونی آمران به ناامنی و البته دعوت صاحب‌نظران به گفت‌وگو و همدلی زیر سایه وفاق ملی، به عموم مردم شهیدپرور و امام امت مدظله العالی اعلام می‌داریم: چونان گذشته تا روزی که خون در رگ‌مان جاری است، قلم در دست‌مان برای بیان عظمت و شکوه ایران اسلامی روی کاغذ می‌چرخد». در پایان این بیانیه آمده است: «بار الها! تو شاهد باش ما هتک حرمت به کتاب عظیم‌الشأنت را طاقت نیاوردیم. شاهد باش ما نتوانستیم پرچم جمهوری اسلامی را که مزین به نام جلاله توست در آتش ببینیم. شاهد باش بی‌حرمتی به کتیبه عزای اباعبدالله را برنتابیدیم. شاهد باش چشم‌مان را روی سوزانده شدن حافظان امنیت فرو نبستیم. باشد که ما را در زمره یاری‌کنندگان دینت و یاری‌کنندگان اولیای خود قلمداد کنی».
محمدعلی مجاهدی، ولی‌الله کلامی‌زنجانی، علیرضا قزوه، احد ده‌بزرگی، محمدحسین انصاری‌نژاد، غلامرضا کافی و محمد مرادی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

Page Generated in 0/0062 sec