printlogo


کد خبر: 254808تاریخ: 1401/7/17 00:00
اخبار

جشنواره فیلم کوتاه در پردیس ملت
پردیس سینمایی ملت میزبانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برعهده گرفت. به گزارش ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پردیس سینمایی ملت به عنوان محل برگزاری دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شد. سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با محوریت موضوع «ژانر» در 2 بخش اصلی «سینمای ملی» و «سینمای بین‌الملل» بعد از 2 سال وقفه به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با حضور هنرمندان، فیلمسازان، اهالی رسانه و چهره‌های فرهنگی و هنری در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد. این رویداد یکی از ۶۳ فستیوال مورد تایید آکادمی اسکار در جهان، یکی از ۹ جشنواره بین‌المللی مورد تایید این آکادمی در قاره آسیا و یکی از 2 جشنواره بین‌المللی مورد تایید اسکار در خاورمیانه است. سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود. 
 
***
صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی
شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی با نمایش ۴ عنوان فیلم بلند داستانی و ۵ عنوان فیلم مستند، ۱۲ عنوان فیلم کوتاه داستانی و یک فیلم نیمه‌بلند موافقت کرد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیرسینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش 4 عنوان فیلم داستانی بلند «پل هوایی» به تهیه‌کنندگی امیردژاکام و کارگردانی حسین شهبازی، «یک فنجان فراموشی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا یکانی و کارگردانی عقیل راشدی، «آه سرد» به تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق و کارگردانی ناهید صدیق و «حاجی بابا و پسران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمد حسینی موافقت کرد. همچنین 5 اثر مستند «جزیره ماهی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا اعظمیان، «کروکی‌های گمشده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی لیلا رستمی، «چند شاخه گل مریم»، «صحنه آخر» و «مرکب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد قاسم‌پور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را اخذ کردند. همچنین 5 عنوان فیلم مستند، یک فیلم نیمه‌بلند و 12 عنوان فیلم کوتاه نیز پروانه نمایش خود را دریافت کردند. 
 
***
علی رهبری، رهبر میهمان ارکستر سمفونیک استانبول
فصل جدید فعالیت‌های ارکستر سمفونیک استانبول از روز جمعه پانزدهم مهرماه با حضور علی رهبری به‌عنوان رهبر میهمان این مجموعه موسیقایی آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی کنسرت ایرانی، روز جمعه ۱۵ مهر ماه در کنسرت افتتاحیه شهر استانبول همراه با ارکستر سمفونیک دولتی این شهر با آثاری از جمال رشید ری، چایکوفسکی و دورژاک روی صحنه رفت. به گفته علی رهبری، کنسرت افتتاحیه شهر استانبول از کنسرت‌های بسیار مهم این شهر به شمار می‌آید که طی ۳۰ سال گذشته اغلب بر عهده این رهبر ارکستر ایرانی گذاشته شده است. علی رهبری که ۲ هفته قبل با سمت تازه خود به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی، در شهر سنت پترزبورگ روی صحنه رفته بود، علاوه بر رهبری آثاری از آهنگسازان جهانی، پروژه «چنین گفت زرتشت» از آثار خود را با خوانندگی رضا فکری و گروه کر اپرای مارینسکی به زبان فارسی اجرا کرد. 
 
***
رونمایی از مستند «علمای اهل سنت ایران»
مستند «علمای اهل سنت ایران» به کارگردانی محمدمهدی خالقی رونمایی شد و قرار است در 7 قسمت از شبکه افق روی آنتن برود. به گزارش مهر، رونمایی از مستند «علمای اهل سنت ایران» روز گذشته با حضور جمعی از اهالی رسانه، مدیر شبکه افق و عوامل این مستند در ساختمان شبکه افق برگزار شد. در ابتدای این مراسم مستند «علمای اهل سنت» به کارگردانی محمدمهدی خالقی نمایش داده شد. در ادامه صادق یزدانی، مدیر شبکه افق سیما با اشاره به اهمیت هفته وحدت در تقویم و میان مسلمانان تصریح کرد: از جمله مفاهیم انقلاب، وحدت میان مسلمانان است که در این سال‌ها رهبر معظم انقلاب هم تاکید فراوانی روی آن داشته‌اند. وی با اشاره به وجود مذاهب مختلف در کشور یادآور شد: ایران اگر چه از اقوام و مذاهب مختلف شکل گرفته ولی کشوری یکپارچه بوده است و این یکپارچگی در طول همه این سال‌ها با درایت و اندیشه مسلمانان حفظ شده است. در ادامه ماموستا عزیزبابایی، امام جماعت اهل سنت تهران حضور داعش در مرزهای کشور را یادآوری کرد که هم برای شیعه و هم اهل سنت خطرآفرین بود و با اشاره به مستند ساخته شده گفت: حتما چنین آثاری جواب می‌دهد و نتیجه‌اش این است که پرچم قرآن و اسلام بالا رود. 
 
***
«سر بر دامن ماه» منتشر شد
رمان «سر بر دامن ماه» نوشته فاطمه دولتی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، رمان «سر بر دامن ماه» شامل زندگینامه داستانی بانو حدیث، مادربزرگ امام زمان (عج) نوشته فاطمه دولتی بتازگی و به ‌مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

Page Generated in 0/0061 sec