printlogo


کد خبر: 254823تاریخ: 1401/7/17 00:00
سردار اشتری در مراسم هفته نیروی انتظامی: برای حفظ امنیت مردم در مقابل اشرار و مخلان نظم عمومی خواهیم ایستاد
پلیس، مظهر اقتدار و امنیت

گروه اجتماعی: «در مقابله با اشرار نمی‌گذاریم امنیت مردم به مخاطره بیفتد و برابر کسانی که مخل نظم و امنیت مردم هستند، خواهیم ایستاد». این جمله را فرمانده کل انتظامی کشور دیروز مقتدرانه در مراسم هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایراد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، خدمات قابل توجه و جانفشانی نیروهای انتظامی در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست؛ از مقابله با اشرار و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه گرفته تا مبارزه با جرائم مربوط به مواد مخدر، سرقت و... . البته این خدمات بی‌منت بخشی از فعالیت‌های پلیس مقتدر است، چرا که این ارگان در بخش‌های مختلف به عنوان نیروی مردمی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. حال این روزها که به نام هفته فراجا نامگذاری شده است، مردم و مسؤولان قدردان خدمات و جانفشانی‌های پلیس هستند که همواره در راه حفظ نظم، امنیت و آرامش جامعه حضوری مقتدر دارد.
دیروز به مناسبت هفته فراجا، مراسم صبحگاه فراجا با حضور فرمانده کل انتظامی و خانواده شهدای انتظامی در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد. در این مراسم سردار حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: برای مردم در مقابل اشرار که هیچ چیزی جز امیال شخصی و سازمانی خود در ذهن ندارند و به صورت ترکیبی سعی در اخلال نظم و امنیت مردم دارند، خواهیم ایستاد. وی افزود: هفته انتظامی جمهوری اسلامی ایران زمانی برای خدمت بیشتر به مردم شهیدپرور میهن اسلامی است. اشتری افزود: در این هفته تمام سعی و تلاش‌مان این است تا خدمات بیشتری را ارائه دهیم و برای ادامه خدمت با عزمی راسخ و استفاده از فناوری‌های روز و نیروهای مجرب و نخبه فراجا بتوانیم ادامه‌دهنده این خدمات باشیم. فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: در سالی که گذشت فراجا اقدامات خوبی را انجام داد و در تمام عرصه‌ها قانونمند و با روحیه انقلابی و جهادی حضور پیدا کرد. وی با بیان اینکه اربعین حسینی برجسته‌ترین خدمت فراجا به مردم بود، گفت: به بیش از ۳ و نیم‌ میلیون نفر زائر اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمت‌رسانی شد، در این ایام بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران از بعد امنیتی، انتظامی و خدمات‌رسانی در خدمت مردم بودند. سردار اشتری اظهار کرد: فراجا بیش از یکصد میلیون خدمت در سال ارائه می‌دهد و روزانه بیش از ۳۰ هزار ماموریت انجام می‌دهد. وی افزود: با توجه به شعار امسال هفته فراجا که «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» است، همیشه افتخارمان این است تا خدمتگزار مردم باشیم. فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در راهپیمایی روز یکم مهرماه و تجمع روز سوم مهرماه شاهد آن بودیم که چقدر مردم عزیز و متدین ابراز محبت کردند؛ در این 2 تجمع با فرمانده معظم کل قوا بیعت کردند و عهد و پیمان بستند با شهدا و در کنار آن از فرزندان خود در فراجا حمایت کردند. وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته میزبان فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه تربیت افسری و پلیس امام حسن مجتبی(ع) فراجا بودیم، گفت: پس از 2 سال وقفه به دلیل شیوع کرونا در کشور، مقام معظم رهبری نخستین جایی که به صورت رسمی تشریف آوردند، دانشگاه افسری بود. سردار اشتری اظهار کرد: فرمایشات ایشان در این مراسم مانند همیشه آرامش‌بخش و غرورآفرین بود، ایشان فرمودند در هر جایی که سازمان‌های نیروهای مسلح تضعیف شود امنیت مردم تضعیف می‌شود و اگر به مقر انتظامی یا پایگاه بسیجی حمله شد، به امنیت مردم حمله شده است. فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه نمی‌گذاریم امنیت مردم به مخاطره بیفتد، بیان کرد: برای مردم در مقابل اشرار که هیچ چیزی جز امیال شخصی و سازمانی خود در ذهن ندارند و به صورت ترکیبی سعی در اخلال نظم و امنیت مردم دارند، خواهیم ایستاد. وی افزود: در حوادث اخیر چندین تن از همکارانم در مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نایل شدند که به خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم. وی افزود: امروز ما خود را حافظ ارزش‌ها می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که مدافع حریم مردم هستیم. در پایان این مراسم نیروهای انتظامی حاضر در میدان صبحگاه در مقابل فرمانده کل انتظامی کشور رژه نظامی رفتند. 
 
 * امنیت و اعتماد ثمره حضور نیروی انتظامی مقتدر در جامعه است
معاون اول قوه‌ قضائیه به مناسبت هفته نیروی انتظامی پیامی صادر کرد. حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه ‌قضائیه به مناسبت هفته نیروی انتظامی پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی که یادآور مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی‌های حماسی، ماندگار و فداکارانه مدافعان امنیت و حافظان نظم و آرامش جامعه اسلامی است را به فرماندهان، مدیران، کارکنان و یکایک خادمان ملت در آن مجموعه تبریک عرض می‌نمایم. امنیت، اعتماد، پویایی و نشاط ثمره حضور نیروی انتظامی مقتدر در جامعه است و شوکت، عظمت و قدرت کشور ایران منبعث از تلاش‌های سترگ و دلاورمردی‌های بزرگمردانی است که خالصانه از امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست و محافظت می‌نمایند. بی‌شک نکوداشت این رشادت‌ها و فداکاری‌ها از سوی ملت بزرگ ایران نشان از ایمان و باور قلبی به خدمات ارزنده فرزندان غیور و سبزپوش این نیروی پرتوان است که با رویکرد جامعه‌محوری و تکیه بر اصول اسلامی به امین مردم تبدیل شده و با اخلاق‌مداری به عنوان مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به ادای وظایف خویش مشغول است. اینجانب ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای پرافتخار نیروی انتظامی و با تقدیر و تشکر از زحمات بی‌شائبه فرماندهان و کارکنان این نیرو، از ایزد منان موفقیت‌های روزافزون در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی خواستارم.

Page Generated in 0/0051 sec