printlogo


کد خبر: 254837تاریخ: 1401/7/17 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت شاعر آیینی «سیدرضا مؤید»
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت شاعر آیینی بااخلاص آقای سیدرضا مؤید را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت شاعر آیینی بااخلاص جناب آقای سیدرضا مؤید رحمه‌الله علیه را به فرزندان و خاندان گرامی ایشان و به جامعه‌ ادبی خراسان تسلیت عرض می‌کنم. شعر روان و دلنشین این هنرمند مومن که غالبا در خدمت معارف و ارزش‌های دینی است یادگار ارزنده‌ او در اینجا و ذخیره‌ گرانبهای او برای نشئه‌ اخروی است ان‌شاءالله. خداوند او را با شهیدان محشور فرماید که همواره محافل یاد آنان را با سروده‌های خود رونق ‌می‌بخشید.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۶ مهرماه ۱۴۰۱
 
***
قدردانی رؤسای قوا از هوشیاری مردم برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه در نشست سه‌جانبه خود که عصر شنبه در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، حفظ آرامش کشور را برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌و‌کار مردم ضروری دانسته و تاکید کردند جامعه ایرانی در حال حاضر برای غلبه بر خصومت و تفرقه‌افکنی ایران‌ستیزان به وحدت همه اقشار فارغ از زبان، مذهب و قومیت نیاز دارد و همه ارکان کشور باید در این مسیر بکوشند. سران قوا با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم نه جمهوری اسلامی که ایران یکپارچه و مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند، از هوشیاری مردم بصیر و زمان‌شناس کشور در فهم برنامه‌ریزی گسترده دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌های خصمانه آنان قدردانی کردند. روسای 3 قوه همچنین از خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت طی روزها و هفته‌های گذشته قدردانی و تاکید کردند: امنیت و آرامش در کشور زیربنای هر نوع توسعه‌یافتگی و فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای مردم است. 
 
***
سرلشکر باقری: 
باید برای مقابله با تهدیدات ترکیبی دشمن آماده شویم
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح که در محل این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط امنیتی که امروز کشور به واسطه توطئه دشمنان با آن مواجه شده است، جا دارد از خدمات و زحمات فرماندهان و کارکنان فراجا به جهت ایجاد نظم و امنیت در سراسر کشور تشکر کنیم و قطعا این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها در پیشگاه پروردگار ثبت و ماندگار خواهد شد. وی با اشاره به وقایع اخیر و بروز ناامنی‌هایی در کشور، تصریح کرد: در روزهای گذشته دشمنان به واسطه یک بهانه کوچک، توطئه و فتنه بزرگی را علیه انقلاب اسلامی رقم زدند تا مسیر پیشرفت کشور را کند و ناهموار کنند اما ملت بزرگ ایران با درک عمیق و بصیرت نافذ به میدان آمد و پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌گران استکباری اعلام کرد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: البته دشمنان با ابهام‌افکنی و دروغ‌پردازی در بستر فضای مجازی، عده‌ای از جوانان و نوجوانان کشور را فریب دادند و این افراد فریب‌خورده ممکن است مسیر آشوبگری را با تهییج عناصر مزدور ادامه دهند که البته مسؤولیت و مأموریت فرماندهی انتظامی کل کشور با همکاری سپاه و بسیج این است که با دقت کامل و با رعایت تمام موازین، امنیت و آرامش کامل را به کشور بازگردانند تا کشور در سایه امنیت مسیر رشد و تعالی خود را طی کند. وی افزود: امروز با تهدیدات ترکیبی در زمینه‌های مختلف مواجه هستیم که همزمان از سوی دشمنان علیه ما بروز می‌کند و باید خود را برای چنین صحنه و تقابلی آماده کنیم. 
 
***
کنعانی: 
تحریم خمیرمایه اصلی حقوق بشر آمریکایی است
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: هر روز به یک بهانه لیست جدید تحریم علیه ایران منتشر می‌شود. این بار وزیر کشور، وزیر ارتباطات و 5 مقام ایرانی دیگر توسط دولت آمریکا تحریم شدند. البته قبل از این لیست 7 نفره از وزرا و شخصیت‌های ایرانی، فرد فرد ملت ایران صدها بار از سوی رژیم آمریکا مورد بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های طول تاریخ علیه یک ملت قرار گرفتند. وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۴ مهرماه در تازه‌ترین اقدام خود در حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرد اسامی 7 مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. کنعانی در این باره افزود: تمام مردم ایران بدون هیچ‌گونه تفکیک و تبعیضی، سال‌های طولانی است با تحریم‌های ظالمانه آمریکا که معیشت، شغل، سلامتی و زندگی عادی آنان را هدف گرفته، دست و پنجه نرم می‌کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین یادآور شد: حتی کودکان پروانه‌ای نیز از تحریم‌های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا مستثنا نشدند. تحریم خمیرمایه اصلی حقوق بشر آمریکایی است. 
 
***
ایران از برقراری صلح در مرزهای ارمنستان و آذربایجان حمایت می‌کند
کاظم شافعی، مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی روز گذشته با «آرسن آواکیان» سفیر ارمنستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. شافعی با اشاره به اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان خود مواضعی دوستانه بوده و همکاری جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان در همه زمینه‌ها امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: ما آرزوی صلح و آرامش برای ارمنستان و تمام همسایگان‌مان داریم. تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای بین‌المللی اصل خدشه‌ناپذیری برای ماست. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همه تلاش‌هایی که در سطوح مختلف بین‌المللی در راستای برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان به عمل می‌آید، حمایت می‌کند. 

Page Generated in 0/0055 sec