printlogo


کد خبر: 254851تاریخ: 1401/7/18 00:00
اخبار

«حکایت‌های کمال2» منتفی است
تهیه‌کننده مجموعه «حکایت‌های کمال» گفت با توجه به تغییر سن بازیگران نوجوان این سریال دیگر امکان ساخت فصل دوم فراهم نیست. به گزارش مهر، محسن شایانفر درباره ساخت فصل دوم سریال «حکایت‌های کمال» که چند بار وعده آن مطرح شده بود بیان کرد: مناسبات سیمافیلم به گونه‌ای بود که در زمان ساخت فصل اول هم با مشکلات مالی مواجه شدیم و سختی‌هایی را در برآورد مالی پروژه و عوامل به‌وجود آورد. وی ادامه داد: البته در نهایت با نظارت ما برآورد مالی عوامل انجام شد، با این حال شرایط سختی بود؛ با روی خوش برخورد نشد و من هم دلسرد شدم. تهیه‌کننده «حکایت‌های کمال» در پایان با منتفی دانستن ساخت این مجموعه که سال ۹۸ روی آنتن رفت، بیان کرد: چند سال از پخش سریال گذشته است و آن بچه‌ها و نوجوانانی که در سریال به ایفای نقش پرداختند، سن‌شان تغییر کرده و بزرگ‌تر شده‌اند و قاعدتا نمی‌توان دیگر سریال را برای نوجوانان ساخت. از طرفی من هم فعلا بنا دارم سراغ یک سینمایی بروم و آن را به تولید برسانم. 
***
هفته مهر در سینما
«هفته مهر سینمای ایران» از روز شنبه ۱۶ مهرماه آغاز شده است و تا ۲۲ مهرماه ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد این رویداد ابتدا قرار بود از ۶ تا ۱۲ مهرماه برگزار شود که به ۱۶ تا ۲۲ مهرماه موکول شد. دبیری این رویداد برعهده قادر آشنا، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی است. وی روز ۲۲ شهریور در یک نشست خبری، برنامه‌های این رویداد را تشریح کرد. «هفته مهر سینمای ایران» به مناسبت روز ملی سینما و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است. 
***
مستند حبیب‌الله صادقی ساخته می‌شود
فیلم مستند «حبیب‌الله صادقی» برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) آماده می‌شود. به گزارش مهر، فیلم مستند «حبیب‌الله صادقی» به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و تهیه‌کنندگی حسین نشاطی در مرکز هنری- رسانه‌ای سلوک حوزه هنری تولید شده است. این فیلم مستند با حضور نزدیک به ۲۰ چهره مطرح هنری، به مرور ابعاد هنری و فعالیت‌های هنرمند مطرح دهه‌های اخیر کشور و انقلاب پرداخته است. نمایی از فیلم مستند «حبیب‌الله صادقی» و مصاحبه با کاظم چلیپا از دوستان دیرین مرحوم صادقی این اثر با پایان فیلمبرداری و انجام امور فنی نهایی، برای حضور در شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» آماده شده و در صورت پذیرش، نخستین نمایش خود را در این جشنواره تجربه خواهد کرد. حبیب‌الله صادقی، هنرمند نقاش پیشکسوت صبح چهارشنبه ۵ مرداد سال جاری بر اثر بیماری درگذشت. صادقی هنرمند نقاش، استاد دانشگاه، منتقد هنری و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر بود. 
***
صدور پروانه نمایش «تفریق»
در جدیدترین جلسه شورای پروانه نمایش، مجوز چند فیلم از جمله «تفریق» ساخته مانی حقیقی صادر شد. به گزارش ایرنا، ۲ فیلم «تفریق» و «اینان» موفق به دریافت پروانه نمایش شدند. مانی حقیقی، بیش از یک دهه مترصد تولید پروژه «تفریق» بود که این امکان، در هر برهه‌ای دچار مشکل می‌شد. در نهایت «تفریق»، سال گذشته جلوی دوربین رفت؛ نخستین رونمایی از این فیلم در جشنواره تورنتو بود. در این فیلم، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سهیلا رضوی و سعید چنگیزیان به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم «اینان» را نیز رهبر قنبری، اواخر بهار سال گذشته در مشهد و روستایی در کرج جلوی دوربین برد. در این فیلم، علی برادری و الهه جعفری به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «راه رفتن روی علف‌های خشک» به تهیه‌کنندگی مهدی بدرلو و کارگردانی مهران مهدویان، «رگ‌های آبی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جهانگیر کوثری، «ورود،خروج،ممنوع» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته وکارگردانی امید آقایی و «ریش قرمز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان وکارگردانی ماکان عاشوری موافقت کرد. 
***
فصل دوم درس گفتارهای شاهنامه میرشکاک آغاز می‌شود
فصل دوم «درس گفتارهای شاهنامه» با سخنرانی و ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی از ۱۹ مهر آغاز می‌شود. به گزارش مهر، فصل دوم «درس گفتارهای شاهنامه» با سخنرانی و ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ساعت ۱۶ تا ۱۸ سه‌شنبه ۱۹ مهر، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری آغاز خواهد شد. میرشکاک این فصل از درس گفتارهای شاهنامه را با پرداخت به نبرد «سلم» و «تور» با «فریدون» آغاز خواهد کرد. یوسفعلی میرشکاک، شاعر، نویسنده و طنزپرداز است و چندی پیش، نشان درجه یک شعر از سوی صندوق اعتباری هنر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شاعر اعطا شد. عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند برای شرکت در این نشست در سالن سلمان هراتی حوزه هنری حضور یابند.

Page Generated in 0/0055 sec