printlogo


کد خبر: 254860تاریخ: 1401/7/18 00:00
رسانه‌های صهیونیست از فشار ارتش اسرائیل به کابینه این رژیم برای امضای توافق با لبنان خبر دادند
شکاف در تل‌آویو

گروه بین‌الملل: رسانه‌های صهیونیست از فشار ارتش اسرائیل به کابینه این رژیم برای امضای توافق مرزبندی دریایی با لبنان از ترس تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی با حزب‌الله خبر داده و تاکید کردند که این مساله برای تل‌آویو کاملا امنیتی است.
 رسانه‌های رژیم صهیونیستی از پنجشنبه گذشته درباره بروز اختلاف بین بیروت و تل‌آویو درباره ترسیم مرزهای دریایی 2 طرف به دلیل اعمال برخی اصلاحات و ملاحظات لبنان در پیش‌نویس توافقنامه در این باره خبر می‌دهند. مهم‌ترین تغییر در پیش‌نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین‌المللی است اما مسؤولان صهیونیست مدعی هستند این خط، منفعت اصلی برای اسرائیل است و تثبیت این خط، بنا به دلایل امنیتی، بسیار مهم است. شب گذشته یک خبرنگار اسرائیلی در وب‌سایت عبری واللا اعلام کرد یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا از پیشرفت در مذاکرات بر سر تعیین مرزهای دریایی با لبنان خبر داده است. 
همچنین در راستای حل برخی شکاف‌‌ها و اختلافات باقیمانده میان لبنان و اسرائیل در این پرونده نیز اقداماتی از جانب ایالات متحده انجام گرفته است. از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که اختلاف میان مقامات اسرائیلی بر سر توافق مورد انتظار در ترسیم مرزهای دریایی با لبنان همچنان ادامه دارد. «یسرائیل هرئیل» تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه هاآرتص اعلام کرد که ژنرال‌های ارتش اسرائیل تسلیم مواضع سید حسن نصرالله شده‌اند و از کابینه اسرائیل می‌خواهند تا به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی (آنگونه که نصرالله تهدید کرده) در سریع‌ترین زمان ممکن توافق را امضا کنند. «روعی شارون» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی نیز در شبکه کان این رژیم اظهار داشت: هنوز هیچ رهبر یا مردی در سرویس اطلاعاتی اسرائیل و غرب به دنیا نیامده که بتواند بفهمد در سر نصرالله چه می‌گذرد یا اینکه برنامه‌های او را تحلیل کند. آنها بارها و بارها در ارزیابی مواضع و برنامه‌های نصرالله شکست خورده‌اند. به لطف سیاست اسرائیل در دهه گذشته، نصرالله احساس می‌کند در پرونده ترسیم مرزها می‌تواند اسرائیل را تهدید کند. علاوه بر این موارد، تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد موضع شورای امنیت قومی اسرائیل و وزارت خارجه نیز تفاوت اساسی با موضع ارتش در پرونده مرزبندی ندارد. مشاور حقوقی کابینه اسرائیل نیز تاکید کرده که نیازی به انجام همه‌پرسی برای تصویب توافق مرزبندی دریایی با لبنان یا جلب موافقت 80 نماینده از 120 نماینده کنست نیست. «یسرائیل هرئیل» نویسنده صهیونیست در روزنامه هاآرتص از تسلیم شدن سران فعلی و سابق ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل در برابر تهدیدات سیدحسن نصرالله انتقاد کرد و گفت همه مسؤولان ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل برای دفاع از توافق مرزی با لبنان بسیج شده‌اند و کابینه را وادار به امضای آن می‌کنند؛ زیرا از تهدیدات نصرالله درباره مورد هدف قرار دادن اهداف استراتژیک اسرائیل در هر نقطه می‌ترسند. نصرالله پهپادهای خود را به میدان کاریش فرستاد و بعد از آن گفت که پیام پهپادها به اسرائیل رسید. واقعا هم این پیام‌ها رسید.
 وی افزود سران فعلی و سابق اسرائیل داوطلبانه از توافق مرزبندی حمایت می‌کنند و این امر به دلیل ترس از تهدیدات نصرالله است. این بسیار سخت و دردناک است که سران امنیتی اسرائیل از نصرالله شکست خوردند و تسلیم دیکته‌هایی شدند که او تعیین کرده بود. از جمله مسؤولان نظامی و امنیتی اسرائیل که در برابر دبیرکل حزب‌الله تسلیم شدند افرادی مانند «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش و دیگر ژنرال‌های اسرائیلی در ستاد کل ارتش هستند.
 
***
شرکت مسؤول استخراج گاز کاریش هک شد
گروه سایبری عراقی «الطاهره» از هک سایت اینترنتی شرکت انگلیسی «انرژین» که مسؤولیت حفاری و استخراج گاز از میدان گازی کاریش را برای رژیم صهیونیستی بر عهده دارد خبر داد. این گروه همچنین از هک سایت رسمی اداره گاز سرزمین اشغالی خبر داد. به گزارش کانال 12 عبری، هکرهای عراقی سایت شرکت «انرژین»، فعال در دکل کاریش را از دسترس خارج کرده‌اند. شرکت انرژین قرار بود روز یکشنبه تست جریان معکوس در کاریش را آغاز
 کند. 

 


Page Generated in 0/0057 sec