printlogo


کد خبر: 254871تاریخ: 1401/7/18 00:00
۸ فوتی و شناسایی ۳۲۳ بیمار جدید کرونا طی 24 ساعت
کاهش 80 درصدی استفاده از ماسک در کشور

رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی در کشور در حالی کاهشی شده که با ورود به فصول سرد سال، این احتمال وجود دارد که کرونا در کنار آنفلوآنزا سلامت جامعه را تهدید کند. به گزارش «وطن‌امروز»، این روزها خیلی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته که آمار مبتلایان به کرونا بالا بود، حساس نیستند، به شکلی که آمارها حکایت از استفاده 19 درصد مردم از ماسک دارد.
 این در حالی است که به گفته کارشناسان هیچ تضمینی نیست که باز هم شاهد موج دیگری از کرونا نباشیم. بررسی‌های هفتگی وزارت بهداشت از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوران پاندمی کرونا در کشور نشان می‌دهد میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی بشدت کاهش یافته است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۶ تا ۱۳ مهر بالغ بر 19.69 درصد بوده است. همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر بالغ بر 19.69 درصد بوده است. بر همین اساس، بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به دانشگاه‌ها با 72.50 درصد است. 
طبق گزارش‌های موجود، رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی در کشور همچنان در روندی کاهشی قرار دارد و آمار آن در هفته منتهی به ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱، به بالغ بر 32.45 درصد رسیده است. در همین باره وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۲۳ بیمار «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی 8 بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ۱۷ مهر، ۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۹۱ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت ۸ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۸۶ نفر رسید. از سویی خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۷۲۵ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از طرفی ۱۱۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۹۶ هزار و ۵۳۹ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۶۰ هزار و یک نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۵۱۷ دوز رسید. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد؛ ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
 
 

Page Generated in 0/0051 sec