printlogo


کد خبر: 254874تاریخ: 1401/7/18 00:00
اخبار

شهادت یک بسیجی در اغتشاشات منطقه ۱۷ تهران
سخنگوی شورای شهر تهران دیروز از شهادت یک بسیجی در منطقه ۱۷ در پی اغتشاشات روز شنبه خبر داد و گفت: بنده پس از شهادت، تصویر پیکر این شهید را دیدم که صورت این شهید بزرگوار پر از ساچمه بود، البته با شلیک گلوله کلت کمری به شهادت رسیده بود. علیرضا نادعلی در جریان نودوپنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اتفاقات و حوادث شب گذشته در منطقه 17 اظهار کرد: متاسفانه شب گذشته شاهد بودیم که توسط اغتشاشگران به اموال عمومی شهر در این منطقه آسیب جدی وارد شد، منطقه 17 را به عنوان منطقه دارالشهدا می‌شناسند و هیچ ‌وقت سابقه چنین اتفاقاتی در این منطقه را نداشته‌ایم اما شب گذشته عده زیادی حرکت کردند و خود را به این منطقه رساندند و اقدام به آسیب ‌زدن و تخریب اموال عمومی کردند. 
وی با اشاره به شهادت یکی از بسیجیان در منطقه 17 در پی اغتشاشات اخیر هم گفت: ایشان دارای 2 فرزند کوچک بود که برای کمک به جمع ‌کردن ناامنی در منطقه حضور یافته بود. نادعلی با طرح این پرسش که آیا کسانی که وحشیانه و به شکل دوره‌دیده این حوادث را رقم می‌زنند معترض هستند؟ گفت: قطعا این افراد دوره دیده و آموزش‌دیده هستند و متصل به افراد دیگر هستند تا وارد چنین حوادثی شوند. 
***
طبخ و توزیع روزانه ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق زلزله‌زده خوی
در پی زلزله اخیر شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، نیروهای امدادی بنیاد احسان در منطقه حضور یافتند و اقدامات اولیه جهت کمک به مردم زلزله‌زده انجام شده است. علیرضا خسروبابایی، مدیر قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد احسان گفت: بعد از زلزله اخیر در شهرستان خوی نیروهای متخصص بنیاد احسان در محل حاضر شدند و با ارزیابی و شناسایی منطقه، دستورات لازم جهت کمک سریع‌تر به مردم صادر شد. 
خسروبابایی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه شاهد کمبود غذای گرم بودیم که با راه‌اندازی آشپزخانه سیار احسان در شهر خوی و توزیع روزانه ۴۰۰۰ پرس غذای گرم، این مشکل برطرف شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد احسان، مدیر قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد احسان درباره اقلام ارسالی به منطقه نیز گفت: برای طبخ غذا در آشپزخانه سیار احسان و توزیع اقلام غذایی در بین زلزله‌زدگان،
۵ هزار کنسرو گوشت، ۵ تن برنج و ۵ هزار بطری آب معدنی به شهرستان خوی ارسال شده است. 
وی افزود: در فاز دوم خدمت‌رسانی، توزیع بخاری و کانکس در دستور کار قرار گرفته است؛ در فاز سوم هم توزیع لوازم خانه برای آسیب‌دیدگان برنامه‌ریزی شده است. 
***
الزام اتصال ساختمان‌های بزرگ به سامانه پایش هوشمند حریق
اعضای شورای شهر با رأی خود با پیشنهادی مبنی بر پایش هوشمند حریق ساختمان‌های مسکونی با بیش از ۵۰۰۰ متراژ و ساختمان‌هایی با کاربری غیر بالای ۲۰۰۰ متر موافقت کردند. اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز خود همچنین مصوبه پایش هوشمند ساختمان‌ها درباره اطفای حریق را اصلاح کردند. 
مهدی چمران در این زمینه گفت: اعضای شورا در جلسه پیش مصوبه‌ای را درباره تعیین نرخ بهای خدمات پایش هوشمند ساختمان‌ها تصویب کردند اما این مصوبه داوطلبانه بود، یعنی ساختمان‌ها داوطلبانه به این سامانه متصل می‌شدند در حالی ‌که این سامانه برای شهر تهران کاربردی است و باید ساختمان‌های بزرگ را تشویق کنیم که به این سامانه بپیوندند. بر همین اساس پیشنهاد می‌شود ساختمان‌های مسکونی بیش از ۵۰۰۰ متر و ساختمان‌هایی با کاربری عمومی الزاما به این سامانه بپیوندند. 
مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در جلسه گذشته اعضای شورا بهای خدمات پایش ساختمان‌ها از نظر اطفای حریق را بررسی کرده و به تصویب رساندند، اظهار کرد: در حال حاضر پیشنهاد شده ساختمان‌های مسکونی بالای ۵۰۰۰ متر و ساختمان‌هایی با کاربری‌های غیر که بالای ۲۰۰۰ متر هستند به این سامانه متصل شوند. 
***
بخش مراقبت‌های ویژه مانع افزایش فوتی‌های کرونا شد
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت متاسفانه بخش‌های ویژه بیمارستانی بودجه کافی ندارند و ما همیشه عقب هستیم که یکی از دلایل آن تعلق نگرفتن بودجه در جای درست است. 
دکتر علی امیرسوادکوهی با اشاره به برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران بعد از 2 سال وقفه ناشی از پاندمی کرونا در روزهای ۴ تا ۶ آبان‌ماه، اظهار داشت: برگزاری این رویداد بعد از 2 سال، نه‌تنها در ایران بلکه در کل جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تبادل اطلاعات بخش‌های ویژه می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد و بسیار حائز اهمیت است. وی با بیان این مطلب که در طول پاندمی کرونا بهترین بخش‌هایی که توانستند تا حدود زیادی کنترل‌کننده این پاندمی باشند بخش‌های مراقبت‌های ویژه بودند، گفت: با توجه به اختلالی که در واکسیناسیون ایرانیان و سیستم دارویی وجود داشت با عملکرد صحیح بخش‌های مراقبت‌های ویژه و متخصصان این رشته جلوی یک فاجعه انسانی و فوتی‌های بسیاری در ایران گرفته شد که قابل تقدیر و ستودنی است. 
وی اضافه کرد: متاسفانه بخش‌های ویژه بیمارستانی بودجه کافی ندارند و ما همیشه عقب هستیم که یکی از دلایل آن تعلق نگرفتن بودجه در جای درست است. رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در ادامه گفت: در حقیقت هنوز بعد از این همه سال دپارتمان مراقبت‌های ویژه در دانشگاه تاسیس نشده است و از طرف دانشگاه‌ها مقاومت صورت می‌گیرد و وزارت بهداشت هم در این مورد قوی عمل نکرده که دپارتمان‌ها را مستقل کند. 

Page Generated in 0/0054 sec