printlogo


کد خبر: 254883تاریخ: 1401/7/18 00:00
اخبار

عیادت رئیس‌جمهور از آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر روز گذشته با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از حضرت آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی، از مراجع عظام تقلید عیادت کرد. رئیس‌جمهور ضمن آرزوی بهبودی و سلامتی کامل برای آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی، گفت‌وگو با کادر درمان از آخرین وضعیت سلامتی و روند درمان ایشان مطلع شد. 
* عیادت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از آیت‌الله ‌العظمی نوری‌همدانی
روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی از طرف رهبر حکیم انقلاب اسلامی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله نوری‌همدانی عیادت و سلام معظم‌له را به ایشان ابلاغ کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی همچنین در جریان آخرین وضعیت درمانی آیت‌الله نوری‌همدانی قرار گرفت و برای ایشان آرزوی بهبود و سلامتی کرد.
***
رئیس مجلس شورای اسلامی:
هفته وحدت، نمادی از تبلور عینی همدلی تشیع و اهل سنت است
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ما، وحدت و یکپارچگی فرقه‌های مختلف کشور است، گفت: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و حرکت دوشادوش میان تشیع و اهل سنت در همه عرصه‌های خدمت به ایران است. 
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور مجلس با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ما همین وحدت و یکپارچگی فرق مختلف در ایران عزیز است، تصریح کرد: آنهایی که به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند، می‌خواهند مسلمانان را به جان هم بیندازند و آب در آسیاب رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌ریزند. وی همچنین ضمن تبریک روز نیروی انتظامی گفت: این هفته، هفته نیروی انتظامی است که آن را گرامی می‌دارم و به همه خدمتگزاران و عزیزان این مجموعه تبریک و تهنیت می‌گویم. کسانی که انصافا در همه شرایط کشور در برقراری امنیت، رشد و توسعه اقتصادی، رسیدگی به امور جاری کشور و همه شئونات زندگی مردم اثرگذار هستند. به روح پرفتوح شهدای فرماندهی کل انتظامی درود می‌فرستم و برای همه کسانی که در اقصی نقاط کشور، از کوه‌های سربه فلک کشیده شمال غرب گرفته تا دریای نیلگون خلیج‌فارس خدمت می‌کنند آرزوی موفقیت دارم. 
***
جزئیات جدید از توانایی‌های ناو شهید سلیمانی
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت بزودی ۲ شناور جدید ۲۴۰ متری به ‌نام‌های شهید مهدوی و شهید باقری به این نیرو اضافه خواهد شد. 
دریادار علیرضا تنگسیری در جریان گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «صف اول» از شبکه اول سیما، به‌صورت رسمی اعلام کرد موشک‌های پدافندی ‌روی ناو شهید سلیمانی، در برد کوتاه موشک‌های نواب و در برد متوسط، موشک‌های صیاد هستند. وی تعداد موشک‌های نواب این شناور را 16 تیر و تعداد موشک‌های صیاد را 6 تیر اعلام کرد. 
به گزارش تسنیم، موشک نواب، به‌عنوان نمونه دریاپایه موشک زوبین شناخته می‌شود که احتمالاً باید بردی در حدود 20 کیلومتر داشته باشد. به‌ گفته دریادار تنگسیری، همچنین 4 مدل موشک کروز ‌روی شناور شهید سلیمانی نصب شده که بردهای آنها 90، 140، 300 و 750 کیلومتر است. فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین از الحاق ۲ شناور جدید به این نیرو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناورها که طول‌شان240 متر و ارتفاع آنها 21 متر است، شهید مهدوی و شهید باقری نام‌گذاری شده‌اند که می‌توانند بالگرد، موشک و چند ده پهپاد را با خود حمل کنند و ناو شهید باقری دارای باند پرواز پهپاد نیز خواهد بود. وی تصریح کرد: این شناورها قابلیت حضور در آب‌های دوردست برای تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران را دارند. 
***
صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته 3 برابر شده است
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته 3 برابر شده است، گفت: در3 سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضا کاهش هم یافته یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است. 
سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی در نشست تخصصی مشترک کمیته عالی بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره‌وری گفت: بحث توسعه فناوری در وزارت دفاع به عنوان یک موضوع اولویت‌دار همواره مطرح است، چرا که چرخه عمر فناوری به‌سرعت می‌گذرد و مدام در حال جابه‌جایی و تغییر است؛ بر این اساس ضروری است برای حرکت رو به جلو و همچنین عقب نماندن از این قافله به فرآیند توسعه فناوری توجه ویژه داشت و از ترکیب سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغز‌افزار مناسب، شرایط مطلوب و رو به توسعه‌ای ایجاد کرد. وی با بیان اینکه رویکردهای پیشرفت در دنیای کنونی از بازه بلندمدت به سمت راهبردهای کوتاه‌مدت رفته است، گفت: توسعه فناوری باید با چرخش مناسب انجام شود که متناسب با رشد تکنولوژی در دنیا و حتی فراتر از سایرین پیش رویم و این موضوع نیاز به راهبرد و استراتژی کاربردی و عملیاتی در 3 سطح سخت‌افزار و زیرساخت‌ها، نرم‌افزار و نیروی انسانی دارد. 

Page Generated in 0/0058 sec