printlogo


کد خبر: 254919تاریخ: 1401/7/19 00:00
۷۲۴ بیمار جدید «کووید-19» طی 24 ساعت در کشور شناسایی شدند و ۴ تن جان باختند
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

آمار جان‌باختگان به بیماری «کووید-19» در کشور همچنان تک‌رقمی است اما طی چند روز اخیر شمار مبتلایان به این بیمار تا حدودی افزایش یافته است. به گزارش «وطن‌امروز»، کاهش میزان رعایت پروتکل‌های اجتماعی از جمله استفاده از ماسک که به کمتر از ۲۰ درصد رسیده، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که مبادا سهل‌انگاری‌ها در این زمینه باعث شود کرونا دوباره کشور را در بر گیرد. 
روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته 4 بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید. بر این اساس از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۱۸ مهر ۷۲۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۱۲۳ نفر از آنها بستری شدند. خوشبختانه تاکنون 7 میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به 7 میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۰۴ نفر رسید. این در حالی است که ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۴ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۳۸۶ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد اما ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
بنا بر این گزارش، تاکنون ۶۵ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۹۲ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۰۸ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۳۶۳ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۶۳ دوز رسید. بنا بر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به ۶۲۶ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۸۳۷ نفر رسیده و مرگ 6 میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۶ بیمار «کووید-19» نیز تایید شده است. 
آمریکا با بیش از 98.5 میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. در اروپا نیز هم‌اکنون فرانسه با ثبت بیش از 35.8 میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۸۸ هزار قربانی، هم‌اکنون بالاترین رقم مرگ‌ومیر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

Page Generated in 0/0052 sec