printlogo


کد خبر: 254920تاریخ: 1401/7/19 00:00
اخبار

سربازان ۳ روز مرخصی تشویقی می‌گیرند
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از اختصاص ۳ روز مرخصی تشویقی به مناسبت روز «سرباز» به سربازان فرماندهی انتظامی فراجا خبر داد. سردار تقی مهری با تبریک هفته فراجا به سربازان کشور که در فرماندهی انتظامی سراسر کشور حافظ جان و مال و ناموس مردم هستند، اظهار کرد: سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزهای کشور و تقویت بنیه دفاعی کشور همواره در صحنه حضور فعال دارند. وی با اشاره به شعار هفته فراجا «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» و گرامیداشت روز «سرباز» در هفته فراجا گفت: به پاس قدردانی از زحمات سربازان مشغول به خدمت در فرماندهی انتظامی فراجا در سراسر کشور، این عزیزان از سوی فرماندهان انتظامی سراسر کشور و پلیس‌های تخصصی از 3 روز مرخصی تشویقی برخوردار می‌شوند و اعطای آن در اختیار فرماندهان انتظامی سراسر کشور است. بر اساس گزارش سایت پلیس، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: با برگزاری جشنواره در روزهای آتی در سراسر کشور، از سربازان نمونه و ساعی در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و... به تناسب نوع فعالیت آنان، تقدیر و تشویق به عمل خواهد آمد. 
***
فعالیت ۱۲ میلیون همیار پلیس
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار اقدامات پلیس راهور گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی بیشترین خدمت را در میان پلیس‌ها به مردم ارائه می‌دهد. 
سیدکمال هادیانفر در دیدار با وابستگان نظامی و رابطان پلیس کشورهای خارجی گفت: در حوزه خدمات پلیس راهور در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۳۷۶ هزار خدمت در حوزه‌های مختلف مانند تصادفات، اجراییات، شماره‌گذاری، فرهنگ ترافیک و... ارائه داده است. وی درباره هوشمندسازی پلیس و استفاده از همیاران پلیس گفت: ما در کشور ناگزیریم از علم و فناوری‌های روز دنیا بهره ببریم. جدی‌ترین موضوع ما در تصادفات عامل انسانی است. یکی از کارهایی که برای این موضوع انجام شده همیار پلیس است. ما هم‌اکنون ۱۲ میلیون همیار پلیس برای نهادینه کردن انضباط ترافیکی داریم. 
هادیانفر درباره آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی افزود: ۵۰ درصد در برخورد اولیه جان خود را از دست می‌دهند. عدم توجه به جلو در همه کشورها دیده می‌شود و تقریبا ۳۸ درصد تصادفات ما در ایران نیز مربوط به عدم توجه به جلو به علت استفاده از گوشی همراه است. ۱۹ درصد نیز به علت رعایت نکردن حق‌تقدم است. 
وی افزود: در ۱۴ سال گذشته ۲۷ درصد کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی را شاهد بودیم. همچنین بر اساس شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار وسیله ۸ نفر جانباخته داشتیم که ما توانستیم این عدد را به 4.5 کاهش دهیم. 
***
افزایش حقوق پرستاران تا چند هفته آینده
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: قرار بود اجرای قانون تعرفه‌گذاری جدید برای خدمات پرستاری و افزایش حقوق پرستاران تا پایان شهریور عملیاتی شود اما 2 هفته‌ای به تأخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود. 
دکتر عباس عبادی با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب مجلس شورای اسلامی قرار بود از سال 86 اجرایی شود، گفت: متأسفانه قانون در همان سال اجرایی نشد و از دولتی به دولت دیگر موکول شد. وی افزود: با پیگیری‌های دولت سیزدهم و مساعدت مجلس و ریاست‌جمهوری و تأکیدات مقام معظم رهبری یک ردیف اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه‌های وزارت بهداشت به این امر مهم اختصاص داده شد. 
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر که قرار است این قانون از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری اجرایی شود، اظهار کرد: بر اساس قول نهاد ریاست‌جمهوری، معوقه 3 ماه پایانی سال گذشته هم محاسبه خواهد شد. 
عبادی عنوان کرد: قرار بود این موضوع تا پایان شهریور عملیاتی شود و پرستاران نخستین دریافتی را با مدل جدید داشته باشند اما 2 هفته‌ای به تأخیر افتاده و امیدواریم در چند هفته آینده نهایی شود و همکاران نخستین دریافتی را داشته باشند. 
***
افزایش ۷۰ درصدی مصرف سرم به دلیل عمل‌های زیبایی
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصرف سرم در تابستان امسال ۷۰ درصد و داروهای بیهوشی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است. بهرام دارایی گفت: در کشور داروهایی با فناوری بالا تولید و صادر کرده‌ایم. در دنیا، بازار‌های دارویی به ارزش ۳۵۰ میلیارد دلار و در ایران به ارزش ۶۴ هزار میلیارد تومان بود. طرح حذف ارز ترجیحی، بازار دارو را به قیمت واقعی برمی‌گرداند، از طرف دیگر با اجرای طرح دارویار، بازار دارویی کشور واقعی شد. بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ همت شده است.  
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۲ میلیارد دلار بودجه صنعت دارویی و صنعت تجهیزات پزشکی بود؛ این بودجه تمام شد. ۳۰‌ دانشگاه داروسازی داریم و سال گذشته ۵۰ میلیارد عدد دارو تولید کردیم که نصف ظرفیت دانش‌بنیان‌ها است. 
دارایی گفت: سهم داروی رمدسیویر در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان از بازار دارویی کشور بود که بعضی شرکت‌ها به سمت تولید آن رفتند. وی افزود: پزشکان کشور نسخه بیماران را با توجه به فهرست دارویی کشور تجویز نمی‌کنند و مردم برای تهیه آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند. 
رئیس سازمان غذا و دارو توضیح‌ داد: مصرف سرم در تابستان امسال ۷۰ درصد و داروهای بیهوشی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است که دلیل عمده آن افزایش عمل‌های جراحی زیبایی و غیرضرور با کاهش شیوع ویروس کرونا بود.

Page Generated in 0/0058 sec