printlogo


کد خبر: 254923تاریخ: 1401/7/19 00:00
تعدادی از اراذل ضد ایرانی ساکن انگلیس در سایه انفعال پلیس این کشور به سفارت ایران تعرض و به پرچم کشورمان اهانت کردند
حمله به دیپلماسی در لندن

گروه سیاسی: شامگاه یکشنبه‌ای که گذشت، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس مورد حمله برخی عناصر ضدانقلاب مقیم لندن قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که تعدادی از اراذل ضدایرانی در ادامه اقدامات وحشیانه چند هفته اخیر، از ساختمان سفارت ایران در لندن بالا رفته، ضمن اهانت به پرچم مقدس کشورمان، خسارت‌هایی را به تابلو و شیشه‌های سفارت وارد کردند. پلیس لندن در این رابطه اعلام کرد: «حدود ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه ۹ اکتبر، گروهی به سفارت ایران نزدیک شدند. ۲ مرد به بالکن بالای در ورودی رفتند، پرچم را برداشتند و یک پرچم جایگزین نصب کردند. این در حالی است که دیگران تلاش می‌کردند به جلوی ساختمان آسیب بزنند». حسینی متین، کاردار سفارت ایران در پی حمله عناصر ضدانقلاب به ساختمان نمایندگی کشورمان در لندن که در غیاب پلیس این کشور انجام شد، گفت: اوضاع سفارت اکنون آرام است. وی ادامه داد: پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران که توسط دشمنان انقلاب مورد اهانت قرار گرفته بود، در محل خود نصب شد. 
 
* 5 نفر از مهاجمان دستگیر شدند
بر اساس اعلام پلیس لندن، ۵ مرد به دلیل وارد کردن خسارت به ساختمان سفارت دستگیر شده‌اند. ۳ مرد و یک زن دیگر نیز به دلیل ایجاد بی‌نظمی خشونت‌آمیز و حمله به پلیس بازداشت شده‌اند. در ادامه بیانیه پلیس لندن آمده است: پس از این حادثه پرچم اصلی به بالکن بازگردانده شد. 
 
* انگلیس اگر نمی‌تواند امنیت سفارت را تامین کند، اعلام کند
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به حمله برخی عناصر ضدانقلاب به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: «جای تاسف بسیار است که کشورهای مدعی حتی درباره تامین امنیت یک مکان دیپلماتیک هم به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و در این زمینه مدعی جمهوری اسلامی ایران هستند». وی تصریح کرد: «ما بر وظیفه قانونی دولت انگلیس در این زمینه تاکید می‌کنیم. در این روزها هم چند بار سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد، تذکرهای جدی داده شد، مسؤولیت انگلستان در تامین امنیت اماکن دیپلماتیک ما مورد تاکید قرار گرفت و این انتظاری است که ما از دولت انگلیس داریم که اگر نمی‌توانند امنیت را تامین کنند، به دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند. اگر پذیرنده نمایندگی دیپلماتیک هستند، به مسؤولیت خود عمل کنند و اگر مقابله با خشونت برای آنها یک اصل و اصالت است، در سرزمین‌های خودشان اعمال کنند و با خشونت‌طلبان برخورد کنند و اجازه تعرض و فعالیت به خشونت‌طلبان ندهند».
 
* تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران در حمایت از اغتشاشات
مدت‌های بسیاری است کشورهای غربی در کمین فرصتی هستند تا به هر بهانه‌ای که شده، در راستای اقدامات ضدایرانی خود دست به تحریم کشورمان بزنند. در اغتشاشات اخیر نیز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به بهانه آشوب‌های ایجاد شده، ایران را تحریم کردند. آمریکا، کانادا، آلمان و اکنون انگلیس از جمله کشورهایی بودند که در حمایت از آشوب‌های خیابانی، تحریم‌های جدیدی علیه مردم ایران وضع کردند. روز گذشته دولت انگلیس در راستای اقدامات دخالت‌جویانه خود، در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه پلیس امنیت اخلاقی و مقامات ارشد امنیتی ایران اعمال کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «بریتانیا تحریم‌هایی را علیه 5 مقام سیاسی و امنیتی مهم در ایران به دلیل نقض جدی حقوق بشر اعمال می‌کند». دولت انگلیس از ابتدای اغتشاشات در ایران، در کنار اراذل آشوبگر ایستاده و در حمایت از ناامنی‌های ایران، اقدامات ضدایرانی متعددی انجام داده است. علاوه بر تحریم‌های اخیر، پیش‌تر وزارت خارجه انگلیس کاردار سفارت ایران را به دلیل آنچه «سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات» خواند، فراخوانده بود. وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این اقدام دولت انگلیس، هفته گذشته «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران را احضار کرد. ناگفته نماند برخی شبکه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی نیز که همواره در صدد برهم زدن آرامش عمومی جامعه ایران هستند و در اتفاقات اخیر نیز مردم را به آشوب و اغتشاش تحریک ‌کردند، در انگلیس مستقر هستند. بی‌بی‌سی فارسی و همچنین ایران اینترنشنال و منوتو که از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می‌شوند، از جمله رسانه‌‌هایی هستند که فعالیت‌های ضدایرانی خود را از لندن دنبال می‌کنند. 
 

Page Generated in 0/0052 sec