printlogo


کد خبر: 254935تاریخ: 1401/7/19 00:00
رئیس قوه ‌قضائیه ضمن پیشنهاد گفت‌وگو با جریانات سیاسی:
ترسی از اصلاح نداریم

گروه سیاسی: آمادگی استماع نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتقادات را داریم؛ این پیشنهاد رئیس قوه ‌قضائیه خطاب به همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی بود. پیشنهادی که احتمالا نشان از عزم عدلیه برای باز نگه داشتن فضای تعامل و گفت‌وگو در کشور و مقابله با موج تخریبی مطلوب آشوبگران و ضدانقلاب دارد. 
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در جلسه شورای ‌عالی قوه ‌قضائیه ضمن اشاره به اتفاقات و وقایع روزها و هفته‌های گذشته، به تبیین و تشریح جهات مختلف یک کنش اعتراضی و مسائل جامعه‌شناختی مرتبط با آن پرداخت و در همین راستا بیان داشت: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سوال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگو را دارم و قطعا چنانچه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از نقطه‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آنها استفاده می‌کنیم و هیج ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم. رئیس قوه ‌قضائیه بار دیگر با تمیز و تفکیک قائل شدن میان 2 مقوله اعتراض و اغتشاش، بیان داشت: قطعا یک کنش اعتراضی شامل آتش زدن قرآن و پرچم و سوزاندن اموال مردم و کشته‌سازی نمی‌شود، بلکه کنش اعتراضی تعریف و چارچوب خاص و مشخص خود را دارد. رئیس عدلیه با اشاره به مترصد بودن دشمن برای تمسک به هر بهانه‌ای جهت تهدید امنیت روانی مردم ایران، گفت: امروز دیگر برای همگان مبرهن است که فوت یک دختر خانم که همه ما را متأثر کرد کاملا بهانه بوده است؛ وقتی یک دستگاه رسمی و مسؤول (پزشکی قانونی) با اعمال نهایت دقت و بررسی همه‌جانبه و علمی و تخصصی، نتایج ناظر بر علت فوت آن مرحومه را به صورت شفاف در اختیار مردم می‌گذارد، دیگر این بهانه از همه سلب شده است و دیگر کسی که بخواهد همراستا با دشمن تحرکاتی داشته باشد نمی‌تواند ادعا کند موضوع را نمی‌دانسته و چنین فردی هیچ حجتی نزد خداوند، مردم و وجدان خود ندارد. 
محسنی‌اژه‌ای بار دیگر به مقامات دادسراها در سراسر کشور دستور داد نسبت به تکمیل پرونده عناصر اصلی اغتشاشات و عناصر وابسته به خارج و معاندان و ضدانقلاب و عناصری که به انحای گوناگون از جمله تَسبیب، معاونت و مباشرت، موجبات تهدید امنیت مردم و تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را فراهم آوردند، تسریع داشته باشند. قاضی‌القضات به مقامات دادگستری‌های سراسر کشور نیز دستور داد پرونده‌های ارسال شده از دادسراها پیرامون عناصر اغتشاشات را در دادگاه‌ها، خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهند و در مراحل بعدی در مرجع تجدیدنظر یا حسب مورد دیوان‌عالی کشور نیز نسبت به رسیدگی سریع و دقیق وفق موازین قانونی به این پرونده‌ها اهتمام و توجه صورت گیرد. رئیس عدلیه همچنین به مقامات دادسراها و دادگستری‌ها نیز دستور داد هر تعداد کیفرخواست یا حکم که پیرامون عناصر اغتشاشات صادر کرده‌اند را با استناد به مواد قانونی ناظر بر آنها، از طریق مرکز رسانه قوه ‌قضائیه به استحضار مردم برسانند، چرا که مردم در این رابطه توقع و انتظار بحق دارند و می‌خواهند از سیر و مراحل رسیدگی به پرونده عناصری که امنیت‌شان را تهدید کردند و در زندگی و کسب و کارشان اخلال ایجاد کردند، آگاه باشند. 

Page Generated in 0/0057 sec