printlogo


کد خبر: 254936تاریخ: 1401/7/19 00:00
اخبار

معاون وزیر کشور درباره پرونده مهسا امینی:
نظر هیأت ویژه رئیس‌جمهور مؤید نظر پزشکی قانونی است
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد گزارش هیاتی که بعد از دستور رئیس‌جمهور با مسؤولیت مستقیم وی برای مشخص شدن علت فوت «مهسا امینی» تشکیل شد، موید نظر پزشکی قانونی است. 
سیدمجید میراحمدی در نشست خبری با اشاره به ماموریتی که وزیر کشور بعد از فوت مرحومه «مهسا امینی» و دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری این مساله به وی ابلاغ کرد و این معاون وزیر کشور مسؤول تحقیق پرونده شد، اظهار کرد: کمیته مستقل پزشکی را تشکیل دادیم، 3 نفر از پزشکان بخش خصوصی و متخصصان قلب، مغز و و رادیولوژی در آن حضور داشتند تا همه سوابق درمانی بررسی شود. امروز برای نخستین بار سندی را بیان می‌کنم که بر اساس آن پدر مرحومه امینی در اول شهریور ۹۵ با مدیرکل تامین اجتماعی کردستان مکاتبه می‌کند، به وی ابلاغ شده بود که در کردستان خدمت کند، در این نامه او می‌گوید دخترم مریض بوده و تحت مراقبت است و باید به تبریز برای درمان مراجعه کنند و درخواست دارد که به خاطر وضعیت دخترش که به مراقبت دائمی نیاز دارد، به کردستان نیاید. علت بیماری در این سند توسط پدر امینی ذکر نشده است. وی با بیان اینکه از ابتدا انکار می‌شد که مرحومه «مهسا امینی» بیماری داشته است، تصریح کرد: اسناد مختلفی درباره بیماری «مهسا امینی» در اختیار داریم. فیلمی وجود دارد که بازپرس در بیمارستان همراه پدر مهسا امینی بر بالین وی حاضر می‌شود، آنجا پدرش تایید می‌کند ضربه‌ای به سر و بدن دخترش وارد نشده است. 
معاون وزیر کشور درباره شرایط امنیتی شهر سنندج نیز گفت: در سنندج اقدامات مسلحانه توسط گروهک‌ها رخ داد. عناصری از کومله با سلاح جنگی آمدند بین مردم. ۲ نفر را از پشت کشتند. به افراد فراجا و بسیج شلیک کردند و 4 نفر را مجروح کرده و یک نفر را به شهادت رساندند. از خویشتن‌داری و صبر ماموران سوءاستفاده کردند. اینطور نیست که ماموران ما از سلاح استفاده نکنند. باید پاسخ کسی که دست به اسلحه می‌برد، داده شود. وی ادامه داد: در زاهدان هم گروه‌های تجزیه‌طلب اقدام مسلحانه انجام دادند ولی الان آنجا آرامش و امنیت وجود دارد. در کل کشور امنیت برقرار است. میراحمدی تصریح کرد: به دلیل مسأله کشته‌سازی دشمن داریم آمار کشته‌ها را تفکیک می‌کنیم. الان بررسی‌ها در حال انجام است. قاتلان در برخی موارد شناسایی شده‌اند. آمارهایی که داده می‌شود کذب است. در زاهدان آمار ۸۵ کشته واقعیت ندارد. شاید نصف آن هم واقعیت ندارد. پس از تفکیک، آمار را اعلام می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم دشمن آمار غیرواقعی اعلام کند. در برخی موارد درگیری نظامی با گروه‌های تجزیه‌طلب داشتیم و نمی‌شود آمار کشته‌های آن را جزئی از ناآرامی‌ها آورد. 
***
پاسخ موشکی به گروه‌های ضدایرانی اقلیم بر اساس قانون بین‌الملل است
دستیار فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا پاسخ موشکی ایران به گروه‌های ضدایرانی مستقر در خاک کردستان عراق را بر اساس قانون بین‌الملل دانست و تأکید کرد این قضایا با نقشه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی پیاده می‌شود. سردار مسعود جزایری در برنامه رویداد با تحلیل حقوقی واکنش ایران به تروریست‌های کرد در خاک عراق گفت: به لحاظ حقوق بین‌الملل هر کشوری که از یک موضع مورد تهاجم قرار می‌گیرد، حق محفوظی برای برخورد با آن موضع تهاجمی را داراست. وی افزود: سابقه گروهک‌های ضدانقلاب مستقر در بخش‌هایی از کردستان به سال‌های دور بازمی‌گردد و علت دفاع از آنها خاصه توسط کشورهای بیگانه نیز مسبوق به سابقه است. اصولا تعداد زیادی گروه و گروهک در بخش‌های مرزی و کردستان حضور دارند که نقطه مشترک آنها - بر اساس اسناد واضح و صریح - به سرویس‌های خارجی وابسته است. جزایری ادامه داد: فرانسه، انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از سایرین به این گروهک‌ها کمک کرده و فعال هستند و هدف مشترک‌شان مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. 
***
نیروهای مسلح اجازه خدشه‌دار شدن امنیت مردم را نمی‌دهند
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امنیت را ضامن تداوم پیشرفت‌های راهبردی کشور و آسایش مردم دانست و گفت: نیروهای مسلح و پلیس اجازه خدشه‌دار شدن امنیت مردم را نمی‌دهند. 
سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع‌مقدس که با محوریت جایگاه علم و فناوری در جنگ تحمیلی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع‌مقدس و پس از آن خاطرنشان کرد: بنده ارتش جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک می‌شناسم و نسبت به رشادت‌های آنان در اوایل انقلاب، جنگ کردستان و دوران دفاع‌مقدس آگاه هستم؛ ارتش ما در دوران دفاع‌مقدس مظلومانه جنگید و همراه با سایر نیروهای مسلح قهرمانانه پیروز شد. وی در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز آمریکایی‌ها و شبکه جهنمی صهیونیستی پس از ناامیدی و شکست در کسب اهداف‌شان در عرصه تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم، به جنگ ‌شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران روی آورده‌اند. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دشمن در جنگ ‌شناختی به دنبال تسخیر و تسلط بر ذهن انسان از طریق فضای مجازی و پروپاگاندای تبلیغاتی است و اتاق جنگ آنان در این میدان به دنبال تغییر اذهان عمومی بویژه ایجاد تغییر در ذهن جوانان و نخبگان جامعه است. 

Page Generated in 0/0059 sec